סוכנויות המדיה הגדולות בעולם מסכימות: הצמיחה בענף הפרסום תאט בשנה הבאה

לעומת זאת, דווקא תחום הפרסום הדיגיטלי, המהווה את מנוע הצמיחה בענף בשנים האחרונות, צפוי להפתיע. ומה יעלה בגורל הפרסום בווידאו?

פורסם בתאריך: 11/12/2018, גיליון 1948

הצמיחה בענף הפרסום באופן כללי תאט בשנה הבאה באופן משמעותי. כך עולה מנתונים של שלוש סוכנויות המדיה והשיווק המובילות בעולם GroupM, Magna Global ו-Zenith.

 

סוכנות המדיה GroupM, השייכת לענקית הפרסום הבינלאומית WPP, שינמכה את תחזית הצמיחה בענף הפרסום לשנת 2018 מ-4.5% ל-4.3%. את תחזית הצמיחה לשנת 2019 שינמכה החברה מ-3.9% ל-3.6%. בסוכנות משייכים את עדכון התחזיות לחולשה הצפויה בשוק הרכב ובשוק מוצרי הצריכה.

 

התחזית של מגנה צופה צמיחה של 4.7% בענף בשנה הבאה. עוד עולה מהתחזית, כי ההוצאה הגלובלית על פרסום צמחה השנה ב-7.2%, והגיע (ב-70 המדינות המכוסות במחקרי החברה) לסך של 553 מיליארד דולר. גם במגנה צופים כי הצמיחה בתחום הפרסום בשנה הבאה בארצות הברית תהיה איטית יותר מזו שנרשמה השנה.


פרסום דיגיטלי. 50% מכלל העוגה
פרסום דיגיטלי. 50% מכלל העוגה

נתון מעניין נוסף שעולה מהדוח של מגנה מתייחס לתעשיית הפרסום הדיגיטלי, גם בדיגיטל צפויה להירשם בשנה הבאה צמיחה איטית יותר לעומת שנת 2018 (13% בשנת 2019 לעומת 17% בשנת 2018). אך  ייתכן כי במקרה זה מדובר פשוט ברוויה של השוק. מהתחזית של מגנה עולה עוד, כי בשנת 2019 (או בשנת 2020 לכל המאוחר) כבר יהווה השיווק בדיגיטל 50% מסך ההוצאות על שיווק. לטענת החברה, מדובר באבן דרך משמעותית בענף הפרסום.

 

מגנה מביעה אופטימיות לגבי הפרסום בטלוויזיה, שלטענתה ימשיך לרשום צמיחה יפה גם בשנה הבאה. אמנם לחברות הטלוויזיה יש פחות שטחי פרסום למכור, אך הן מוכרות אותן בסכומים גבוהים יותר, כתבו מחברי הדוח. לטענתם, מחירי הפרסום בטלוויזיה בארה"ב הם גבוהים מאוד, אבל המשווקים בתחומי הפארמה, מוצרי הצריכה והרכב עדיין מוצאים את הטלוויזיה כערוץ פרסומי משתלם.

 

מהתחזית של זניט עולה, כי ההוצאה הגלובלית על שיווק תגדל בשנת 2018 ב-4.5% ותגיעה ל-581 מיליארד דולר. בשנת 2019 צופה חברת המדיה צמיחה של 4%, לעומת צמיחה של 4.2% אותה חזתה לפני מספר חודשים. בזניט מייחסים את מרבית הצמיחה לתחום הווידאו המקוון והפרסום במנועי החיפוש.


כתבות נוספות