האם ביקורות הצרכנים באמת חשובות לעסקים?

מחקר חדש קובע: בקרוב יצטרפו רשתות האופנה והמלונות לחרדת המסעדנים מפני ביקורות שליליות

פורסם בתאריך: 13/12/2016, גיליון 1852

ביקורות הצרכנים נחשבות למרכיב קריטי להצלחת עסקים בתחום המסעדנות - אבל השפעתן על המסחר בתחומים אחרים הרבה פחות משמעותית, כך עולה מסקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חברת BrightLocal, המתמחה בניתוח חיפושי עסקים מקומיים ברשת.

ביקורות צרכנים. עלייה במידת ההשפעה
ביקורות צרכנים. עלייה במידת ההשפעה
כאשר נשאלו הצרכנים מתי הם בוחרים לקרוא ביקורות צרכנים לפני הרכישה, ענו 60% מתוכם כי הם קוראים ביקורות על מסעדות ובתי קפה. 40% מהם העידו כי הם קוראים ביקורות על מלונות וספקי חופשות, ורק 31% מתוכם הצהירו כי הם קוראים ביקורות על מותגי אופנה. 28% מהנשאלים העידו כי הם קוראים ביקורות על רשתות המזון, ו-30% מהצרכנים אמרו כי הם קוראים ביקורות של צרכנים אחרים בתחומי השירותים והרכב. 83% מהצרכנים סומכים על המלצות של צרכנים אחרים בדיוק כמו על המלצות אישיות מבני משפחה וחברים.
עם זאת, מחברי הסקר טוענים כי לביקורות בכל זאת יש השפעה משמעותית על החלטות הקנייה - וכי מידת השפעתם נמצאת במגמת עלייה. כך עלה במחקר כי רק 9% מהצרכנים אינם קוראים כלל ביקורות צרכנים - לעומת 29% בשנה שעברה.

כתבות נוספות