32% מסל הקניות של בני דור המילניום בארה"ב מורכב ממותגים פרטיים

50% מבני דור המילניום אמרו כי הם יגדילו באופן משמעותי רכישת מוצרים של מותגים פרטיים של רשתות השיווק בשנים הקרובות

פורסם בתאריך: 20/11/2018, גיליון 1945

השנה יגיעו מכירות המותגים הפרטיים בתחום מוצרי הצריכה בארצות הברית ל-18.4% מסך כלל הקניות, ובעשור הבא הן יעמדו על סך של 25%. כך עולה מדוח של חברת הייעוץ Cadent Consulting Group.

 

אך הנתון המעניין שעולה מהדוח נעוץ בסיבה המרכזית לגידול בנתח השוק של המותגים הפרטיים: בני דור המילניום. מהדוח עולה, כי בעוד שעגלת קניות ממוצעת בארצות הברית מכילה 25% מותגים פרטיים, עגלת הקניות הממוצעת של המילניאלס מכילה כבר היום 32% מותגים פרטיים. יתרה מכך, 50% מבני דור המילניום אמרו כי הם יגדילו באופן משמעותי את רכישת המותגים הפרטיים של רשתות השיווק בשנים הקרובות.

 

"המילניאלס אחראיים לצמיחה של המותגים הפרטיים", אמרה קרן שטראוס, בכירה בחברת המחקר. לדבריה, בניגוד לבני הדורות הקודמים, שראו במותגים הפרטיים תחליף זול למותגים הגדולים, בני דור המילניום רואים אותם פשוט כעוד מותגים על המדף.

 

אלדי. בזכות המותג הפרטי
אלדי. בזכות המותג הפרטי

הקמעונאית שמובילה את מהפכת המותגים הפרטיים בארצות הברית היא אלדי, שיצאה בתוכנית שאפתנית להיות הקמעונאית השלישית בגדולה במדינה (במונחים של מספר סניפים) עד שנת 2022. לאחרונה החלה הרשת להתמקד במזון בריא יותר תחת המותג הפרטי שלה. גם קמעונאים אחרים בארצות הברית הולכים בכיוון דומה, ומגדילים את מגוון המוצרים הטריים תחת המותג הפרטי שלהם.

 

עוד עלה במחקר, כי 46% מכלל הקונים בארצות הברית ו-54% מבני דור המילניום בוחרים את הרשת בה יערכו את הקניות שלהם על בסיס המותג הפרטי שלה. 48% מכלל הצרכנים בארצות הברית ו-60% מבני דור המילניום אמרו כי הם מאמינים שמוצרי המותג הפרטי טובים יותר ממוצרים זהים של המותגים הגדולים.

 

לסיכום, כתבו מחברי הדוח, כי המותג הפרטי משקף את חוזקו של המותג הקמעונאי. "אם הקמעונאי אינו יכול להציג ללקוחותיו מותג פרטי חזק, זה סימן ברור שאין לו אסטרטגיה ייחודית ושהוא אינו מכיר באמת את הלקוחות הנאמנים שלו", נכתב בדוח.

כתבות נוספות