תנובה: מעל 90 שנה של בית ישראלי

תנובה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. היא משלבת במוצריה חדשנות שיווקית ומבצעת שיפור מתמיד בערכים התזונתיים של מוצריה תוך הרחבת המגוון שהיא מציעה לקהל לקוחותיה. כך נבנה מותג-על ישראלי

פורסם בתאריך: 31/07/2018, גיליון 1932

תנובה הוקמה בשנת 1926 בעקבות רצון המשקים החקלאיים העבריים במושבים ובקיבוצים, טרום תקופת הקמת המדינה, לשווק תוצרת חקלאית מקומית לקיום ובניית היישוב היהודי תחילה, ולאחר מכן במדינת ישראל ובתוך כך לרכז ולאגד את הטיפול בכל שלבי העיבוד, הייצור והשיווק של מוצרי המזון.

 

החברה, שמוצריה נצרכים כמעט בכל בית בישראל מדי יום ודורות של אנשים גדלים על מוצריה, חרתה על דגלה את מחויבותה לתזונה בריאה של צרכניה. היא פועלת במגוון פעילויות התומכות במחויבות זו, ומדגישות, בין היתר, את היותה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, לצד חדשנות שיווקית ומוצרית.

 

לתנובה מחויבות ארוכת טווח לצרכן הישראלי ולחברה הישראלית, שמגולמת במסר המלווה את המותג, “תנובה, לגדול בבית ישראלי“, ובמהלכי התוכנית לתזונה נבונה - “המצפן התזונתי“ - שהושקה בתחילת 2013. בבסיס התוכנית שני עקרונות מפתח: שיפור מתמיד בערכים התזונתיים של מוצריה, בדגש על מוצרי היסוד, וקידום המודעות להשפעה המזיקה של תזונה עתירת סוכר ומלח. גם בשנה החולפת הרחיבה תנובה את הפעילות במסגרת התוכנית “המצפן התזונתי“ במגוון מוצרים, כל זאת לצד השקת מגוון מוצרים חדשים ושיפור מתמשך של מוצריה הקיימים.

 


קוטג' תנובה

כבר קרוב ל-60 שנים, על פרוסת לחם, לצד סלט ירקות טרי וחביתה, או בכפית היישר מהגביע - קוטג' תנובה הפך לעוגן של ארוחת הערב המשפחתית היומית. קוטג' תנובה הוא הרבה יותר מעוד גבינה במקרר של הצרכן הישראלי. זהו מותג ישראלי אייקוני, המעורר חיבור רגשי חזק בקרב הצרכנים. התאמתו לטעם ולחיך הישראלי, הייחודיות שלו, כמו גם זכרונות הילדות שהוא מעורר, מותג שצרכנים גדלו עליו ומגדלים עליו את ילדיהם, מותג שהיה ועודנו חלק בלתי נפרד מהבית ומהמשפחה הישראלית כבר מספר דורות - כל אלה הם היסודות שהפכו אותו למותג חזק כל כך.

 

קוטג' תנובה הפך לאחד מסמליה של הישראליות, זו שמתגעגעים ורוצים לחזור אליה. הוא מסמל את המשפחתיות המחבקת והתומכת לצרכן הישראלי. זו שמעניקה ביטחון, ומזכירה את המשפחה שבה כולם מתכנסים סביב השולחן לארוחת הערב המשפחתית: מזינה, פשוטה וטעימה, שמבוססת על מוצרי חלב וכמובן - על קוטג'.

 


עמק תנובה

בשנת 1942 הושקה לראשונה גבינת עמק. לגבינה הצהובה החדשה הוחלט לקרוא "עמק", על שם עמק יזרעאל, שם ממוקמת מחלבת תל יוסף שאחראית על ייצור הגבינה. מאז ועד היום, גבינת עמק מיוצרת על פי אותה נוסחת טעם מקורית, ואל המותג מקושרים ערכים כדוגמת טעם, ישראליות, משפחתיות ושורשיות. במהלך 75 השנים האחרונות תנובה פיתחה את תחום הגבינות הצהובות בישראל באמצעות "עמק", מה שהפך אותה לשם גנרי בקטגוריה.

 

בשנים האחרונות התבססה האסטרטגיה השיווקית של עמק על שלושה יסודות: צמיחה באמצעות חדשנות, חיזוק פתרונות ה-Value for Money וחיזוק המותג והתמודדות מול התחרות הגוברת מצד מותגים מקומיים ומותגי יבוא. ביצוע אותה אסטרטגיה התבסס על יתרון הטעם הייחודי הישראלי של עמק, שבזכותו הצרכנים הישראלים בוחרים בה שוב ושוב.

 

בשנת 2016 הושלמה הקמתה של המחלבה החדשה של תנובה בתל יוסף בהשקעה כספית גדולה, והיא מאפשרת לעמק לתת מענה טוב יותר לדרישות המשתנות של הצרכנים, תוך שמירה על יתרון הטעם הייחודי של המותג. הטכנולוגיות המתקדמות שהוכנסו לפעולה מאפשרות ללקוחות ליהנות ממגוון חדש של מוצרים, טעמים ומרקמים, וממוצרים משופרים בסגמנט הלייט.

 


יופלה

בשנת 2001 נכנסה חברת תנובה לשוק היוגורטים בישראל עם השקת המותג יופלה, צבעה את מקרר החלב באדום בוהק ויצרה שפה תקשורתית חדשה שהובילה למהפכה בקטגוריה.

 

בעקבות ההשקה המוצלחת, במהלך השנים המותג הרחיב את פעילותו בשוק היוגורטים המקומי: בשנת 2002 יופלה נכנס לקטגוריית ה-Diet; בשנת 2005 החל לפעול בקטגוריית היוגורטים הלבנים; בשנת 2009 הושק תת המותג יופלה שטוזים הפונה לפעוטות; בשנת 2011 נכנס יופלה לקטגוריית משקאות היוגורט בטעמים; בשנת 2013 הושק יופלה Real, בשנת 2014 הושק יופלה 99 וב-2015 הושק יופלה Yunch. מאז השקתו יופלה ממשיק להביא מגוון גדול של חדשנויות ומוצרים בקטגוריית היוגורטים.

 


YOLO

בפברואר 2015 השיקה תנובה מותג חדש בעולם הפינוק במקרר החלב - YOLO. שם המותג מבטא את תפישת החיים הרלוונטית לעולם הבוגר You Only Live Once- "חיים רק פעם אחת", ולכן תאפשר לעצמך להתפנק עם משהו איכותי.

 

סדרת מוצרי YOLO הינה חדשנית וייחודית בעולם המעדנים, הן בהיבט המוצרי והן בהיבט המותגי. נבחרה ויזואליה מוצרית ייחודית, העושה שימוש בשפות אסתטיות השאובות מעולמות האופנה והקוסמטיקה וכוללת לוגו המגלם את המתח שבין עונג לחטא - באמצעות שימוש באייקון של דלת נפתחת לכדי חרך צר. הסדרה זכתה להצלחה גדולה בסגמנט מעדני הבוגרים, הביאה לגידול ניכר בסגמנט והפכה למנוע צמיחה משמעותי עבור תנובה.

 

ובעתיד...

תנובה היא מהמותגים הישראליים החזקים ביותר ומוצריה מזוהים עם הבית והמטבח הישראלי. התפתחות החברה שזורה בהתפתחות המדינה, יש לה חלק חשוב בהתפתחות המשק הישראלי, וכקונצרן מזון גדול ומוביל בישראל, היא מהווה גורם מרכזי בכלכלה ובתעשייה הישראלית. גם בעתיד תישמר הזהות הישראלית של תנובה ותועצם באמצעות פיתוח מוצרים חדשים וחיבור לישראליות העכשווית.

 

תנובה מחזיקה שלל נכסים מותגיים וכחברה הפעילה במשק דינמי ושוק תחרותי שמתחדש תדיר והפועל מול צרכנים מעודכנים, היא מחויבת להמשיך ולהתאים את עצמה לחידושי הזמן.

 

דברים שלא ידעת על תנובה

  • מתוך עשרת המוצרים הנמכרים ביותר בישראל, חמישה מהם תחת מותג תנובה, בהם חלב תנובה 3%, קוטג' תנובה וחריץ עמק במעדניה.
  • 95% מהצרכנים בישראל יודעים לזהות את ה“בית“ כאייקון של תנובה.
  • השיר “האוטו שלנו גדול וירוק“ מבוסס על אוטו אמיתי, שבשנות ה-30 וה-40 נסע בין קיבוצי עמק יזרעאל, אסף ביצים וחלב והוביל אותם לתנובה.
  • במחלבה של תנובה ישנם טועמי חלב, בדומה לטועמי יין.
  • שליש מצרכני הקוטג׳ אוהבים לאכול אותו בכפית ישירות מהגביע.
  • אריזת הקרטון המקורית בה שווק הקוטג' לראשונה עוצבה על ידי האחים גבריאל ומקסים שמיר, שעיצבו בין השאר את סמל המדינה.
  • הנוסחה לייצור קוטג׳ תנובה שמורה במחשב ממוגן, שרק לאנשים ספורים יש גישה אליו.
  • נוסחת הטעם של עמק לא שונתה מאז שנת 1942.
  • בכל דקה אוכלים ברחבי העולם כ-19 אלף גביעי יופלה.

 

אבני דרך בחיי תנובה

1926 - חברת תנובה הוקמה.

1942 - תנובה משיקה את גבינת עמק.

1962 - הקוטג' הישראלי פותח ויצא לשוק.

1997 - הפרסומת “חלב בחלל“ של תנובה נכנסת לספר השיאים של גינס.

2001 - יופלה מושק בישראל.

2010 - מושק מהלך המיתוג מחדש של תנובה.

2013 - תנובה משיקה את תכנית המצפן התזונתי.

2015 - תנובה משיקה את YOLO.

2016 - השקת המחלבה החדשה בתל יוסף.

2017 - תנובה מרחיבה את פעילות המצפן התזונתי במגוון מוצרים קיימים וחדשים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות