כך כבשה סימילאק את ההורים הישראלים

בשנה החולפת השיק המותג סימילאק קמפיין משולב הפונה להורים בשלב הבחירה של התמ"ל, תחת המסר כי סימילאק הוא בחירה בטוחה

פורסם בתאריך: 08/08/2017, גיליון 1883

למעלה מ-90 שנה, אבוט (Abbott), חברת התרופות ומוצרי הבריאות מהגדולות בעולם, מייצרת ומשווקת את תרכובות המזון לתינוקות (תמ“ל) סימילאק. סימילאק מפותח על בסיס עתיר ידע מחקרי, במטרה לסייע לבריאותם ולהתפתחותם של תינוקות. חדשנות מבוססת מדע היא בחזית העשייה ופועלה של החברה, מזה למעלה מ-125 שנה. העדיפות הראשונה והחשובה במעלה באבוט היא להציע לצרכניה מוצרים באיכות גבוהה, שהינם בטוחים ומבוססים על שנים של מחקר ומדע קליני. אבוט משווקת את מוצריה בלמעלה מ-150 מדינות, ולחברה מגוון מוצרים רחב בתחומי הדיאגנוסטיקה, המכשור הרפואי, מוצרי התזונה ותרופות גנריות.
 
הסלוגן שמלווה את המותג סימילאק בישראל כבר שנים הוא: “סימילאק. בגלל המדע“.

סימילאק מפותח על בסיס עתיר ידע מחקרי, במטרה לסייע לבריאותם ולהתפתחותם של תינוקות
סימילאק מפותח על בסיס עתיר ידע מחקרי, במטרה לסייע לבריאותם ולהתפתחותם של תינוקות
החברה מצדדת בזכויותיהן של האמהות לבחור במוצר הטוב ביותר עבור משפחותיהן. הנקה הינה ההזנה הטובה ביותר עבור תינוקות, והחברה תומכת ומרחיבה את השכלתן של אמהות אודות הנקה. במקביל תומכת החברה גם באמהות שאינן יכולות להניק או בוחרות שלא לעשות כן, ומאמינה כי יש להן הזכות לקבל מידע מדויק אודות התמ"ל.
 
חלב אם הוא בעל ההרכב האיכותי והמיטבי לצרכיו התזונתיים של התינוק, וכמו מגדלור, הוא מנחה את אבוט בבואה לייצר את התמ"לים של סימילאק. אבוט חוקרת ועוקבת אחר התפתחותם וביצועיהם של ילדים שניזונו מהנקה ואת הרכיבים הייחודיים שהופכים את חלב האם למיוחד, ומפתחת מוצרים כך שיספקו יתרונות דומים על מנת להעמיד לרשותם של ההורים את החלופה הטובה ביותר האפשרית.
 
המדע הוא הדנ"א של החברה, שהיא בעלת היסטוריה מתועדת היטב של חדשנות, וכדי לתמוך במוצריה, היא עורכת מאות מחקרים מדעיים במדינות רבות ולאורך שנים. סימילאק הינו מותג בינלאומי, הנמכר בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם. המותג הגיע לישראל לפני כ-40 שנה, והוא מציע מגוון רחב של פתרונות תזונתיים.
 
כחלק מהשאיפה של החברה לייצר את התמ"ל למיליוני תינוקות בישראל וברחבי העולם, כדי שיהיה המתקדם ביותר מבחינה מדעית, היא מעסיקה חוקרים מובילים ומייצרת שותפויות עם מרכזים מדעיים מהשורה הראשונה ברחבי העולם. בסיועם של למעלה מ-7,000 מדענים ואנשי מחקר ופיתוח, הפזורים בשישה מרכזים ברחבי העולם, אבוט משפרת את איכות החיים של אנשים מינקות ועד זקנה. זאת, באמצעות ייצור ושיווק של מוצרים המספקים פתרונות לשיפור הבריאות עבור מעגל החיים כולו.

חשיבות עליונה לבריאותם התזונתית ואיכות חייהם של תינוקות
חשיבות עליונה לבריאותם התזונתית ואיכות חייהם של תינוקות
אבוט מייחסת חשיבות עליונה לבריאותם התזונתית ואיכות חייהם של תינוקות ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח של פורמולות מתקדמות, רכיבים חדשניים וטכנולוגיות חלוציות בחזית המדע.
 
הסביבה התחרותית
החל משנת 2014, לכל יולדת מותר לבחור את התמ“ל שבו היא רוצה להשתמש בבית החולים. נכון לשנת 2016, סימילאק הינו הבחירה מס. 1 של היולדות בבתי החולים בישראל (על פי נתוני בתי החולים לחודשים ינואר-מרץ 2016).
 
האתגרים השיווקיים
האתגרים השיווקיים של סימילאק הם לוודא כי הצרכנים מבינים מהו ההרכב הייחודי של סימילאק, ושפיתוחו מתבסס על מחקר מדעי עם גב של חברת תרופות ומוצרי בריאות בינלאומית, על מנת שסימילאק יהיה הבחירה הראשונה של הורים בתחום התמ"ל. תהליך זה מתבצע תוך יצירת דיאלוג מתמשך עם הורים שבדרך, חדשים וותיקים.
 
הפתרונות היצירתיים
לאחר שנתיים בהן הוצב במרכז התקשורת השיווקית של המותג היעדרו של שמן הדקל בסימילאק, מחקרים שנערכו בחברה גילו כי הנושא נכנס לתודעה של קהל היעד וכי המסר הוטמע בהצלחה.
 
קטגוריית תרכובות המזון לתינוקות יוצרת מעורבות גדולה בקרב קהל היעד של הורים צעירים, אשר רוצים לוודא כי הם עושים את הבחירה הנכונה עבור תינוקם. על מנת לספק לכך מענה, המותג החל בשנה אחרונה בפעילות שיווקית מתמשכת תחת השם "סימילאק - בחירה בטוחה".

צוות השיווק בחברת אבוט ישראל: מימין לשמאל: אורי מזור - מנהל שיווק סימיאלק, לירון אלבז - מנהלת מותג סימילאק למגזרים, ענת טפרברג - מנהלת מותג סימילאק, עדי בר-שלו - מנהלת מותג סימילאק למגזר הרפואי, יעל אוסי - מנהלת מותג סימילאק, גיל קליין - מנהל שיווק סימילאק למגזרים.
צוות השיווק בחברת אבוט ישראל: מימין לשמאל: אורי מזור - מנהל שיווק סימיאלק, לירון אלבז - מנהלת מותג סימילאק למגזרים, ענת טפרברג - מנהלת מותג סימילאק, עדי בר-שלו - מנהלת מותג סימילאק למגזר הרפואי, יעל אוסי - מנהלת מותג סימילאק, גיל קליין - מנהל שיווק סימילאק למגזרים.
הפעילות החדשה יוצרת למעשה משפך רב-ערוצי, תוך שימוש בכלים שיווקיים המשלבים פרסום פרוגרמטי המכוון את המסרים לקהל הרלוונטי. פעילות זו מניעה לשיחה אישית ומקצועית עם צוות המומחים של סימילאק שמקשיב ונותן מענה להורים בנושאי תזונה והתפתחות התינוק ומאפשר התנסות במוצר.
 
בנוסף, על מנת לחזק את מעמדו של סימילאק כמותג חדשני וכבחירה הראשונה, השיקה החברה פתרון חדשני וראשון מסוגו בשוק התמ"ל בישראל: סימילאק בבקבוק מוכן לשימוש, לשימוש ביתי. מוצר זה נותן מענה לצורך של הורים במוצר קל, נוח וזמין, בעיקר בימים הראשונים של החזרה הביתה מבית החולים.
 
תרכובות מזון לתינוקות רגישים
לצד פורמולת הדגל של המותג - סימילאק אדבנס פלוס - מספקת סימילאק פתרונות גם לתינוקות עם רגישויות או צרכים רפואיים מיוחדים, כדוגמת:
 
סימילאק איזומיל (פורמולה על בסיס חלבון סויה) מספקת פתרון לתינוקות הסובלים מאלרגיה לחלב.
 
סימילאק קומפורט - פורמולה עם הרכב שפותח לעיכול קל, עם חלבון מפורק חלקית (שעבר הידרוליזה), סיבים תזונתיים ורמה מופחתת של לקטוז - מספקת פתרונות לתינוקות הסובלים מגזים, כאבי בטן, שלשולים (על רקע אי סבילות ללקטוז) ויציאות קשות.

סימילאק אלימנטום – פורמולה היפואלרגנית עבור תינוקות הסובלים מאלרגיה לחלב פרה, המכילה חלבון חלב מפורק באופן מלא, המאפשר עיכול טוב יותר.
 
סימילאק Spit-up Relief - עבור תינוקות הסובלים מפליטות.
 
מעטפת המוצרים הייעודיים של סימילאק מחזקת את המיצוב המדעי של המותג ונותנת להורים מענה לכל צורך תזונתי של התינוק.

דברים שלא ידעת על סימילאק
  • השם סימילאק מבוסס על צירוף המילים Similar to Lactation (“דומה להנקה“).
  • Abbott משווקת את סימילאק מאז 1925, וכיום משווקים מוצרי סימילאק בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם.
  • בשנת 1951 פיתחה Abbott את הפורמולה הנוזלית הראשונה מסוגה בארה“ב לשימוש בבתי חולים.
  • סדרת מוצרי סימילאק בישראל כוללת למעלה מ-20 מוצרים, המספקים מענה למגוון צרכים ייעודיים, לרבות בעיות רפואיות של תינוקות. אף לא אחד ממוצרי הסדרה מכיל שמן דקל.
  • חברת Abbott מפתחת ומייצרת את מוצריה ב-150 מדינות ומעסיקה כ-74 אלף עובדים.
 
אבני דרך בחייו של סימילאק
1888 - חברת התרופות Abbott מתחילה את פעילותה בשיקגו.
1925 - חברת Moores&Ross לייצור חלב (כיום Abbott) מייצרת את תרכובת המזון המסחרית הראשונה לתינוקות.
1970 - מוצרי סימילאק מוצעים לראשונה בישראל.
2004 - חברת Abbott העולמית מקימה את Abbott ישראל.
2010 - המותג משיק קמפיין תחת שפה תקשורתית חדשה, שפת העובדות המדעיות.
2014 - Abbott ישראל משיקה את קמפיין “סימילאק - התמ"ל היחיד ללא שמן דקל“.
2015 - השקת סימילאק Alimentum וסימילאק Spit-up Relief.
2016 - סימילאק משיקה לראשונה בישראל תמ"ל בבקבוק מוכן לשימוש.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות