הרחפן שמביא את החבילות ישירות לידי הצרכנים
פורסם בתאריך: 07/11/2017, גיליון 1895
בשנים האחרונות משקיעים הקמעונאים ואנשי
הטכנולוגיה מאמצים ומשאבים רבים בפיתוח של רחפנים שיעברו חבילות לבתי הצרכנים,
במטרה לפתור את הבעיה המרכזית בעולם המסחר האלקטרוני שנקראת "המייל
האחרון". עכשיו, חברת הזנק חדשה עובדת על רחפן שיביא את החבילות ישירות לידי
הצרכנים.
אפליקציית DelivAir של חברת Cambridge
Consultants אמורה
לאפשר לצרכנים עצמם להזמין מוצרים באמצעות הסמארטפון ולהביא אותם עד למיקום הפיזי
בו הם נמצאים. באמצעות שימוש בטכנולוגית ה-GPS, האפליקציה מאפשרת לרחפן לזהות את המיקום של הצרכן ולהגיע ישירות
אליו, תוך שהוא שולח עדכונים על מיקומו בזמן אמת. כאשר הצרכן רואה את הרחפן הוא
מכוון אליו את הסמארטפון על מנת שזה יזהה שאכן מדובר בצרכן הנכון.
האפשרות להביא את המוצר לידי הצרכן ללא קשר לכתובת הפיזית שלו, מכילה בתוכה הזדמנויות רבות משמעות עבור הקמעונאים, שיכולים להבטיח אספקה מיידית לצרכנים עסוקים.
מי שמובילה את תחום פיתוח הרחפנים היא ענקית המסחר המקוון אמזון, שנראה כי אינה מפסיקה לרשום פטנטים בתחום. הפטנט האחרון של החברה הוא רחפן שיספק בטריות לצרכנים בעלי מכוניות חשמליות שנתקעו ללא סוללה בדרכים. גם חברות השילוח השונות משקיעות מאמצים רבים בפיתוח רחפנים.