דו"ח: נאמנות הצרכנים לא מספיקה. חשוב שהמותג יהיה נאמן בעצמו

דו"ח חדש של חברת שיווק בינלאומית מקבע מושג חדש בתחום השיווק - "“Wantedness, אשר מגדיר את רמת הקשר בין המותג לצרכנים

פורסם בתאריך: 04/04/2017, גיליון 1868

המשווקים זקוקים למדד נוסף שיבחן את נאמנות הצרכנים: "“Wantedness - הרמה בה המותג מתקשר עם הצרכנים בכל שלבי הקנייה, כך נטען בדו"ח חדש של חברת השיווק הדיגיטלי הבינלאומית, Wunderman. 

נאמנות למותג. כוחו של הרגל
נאמנות למותג. כוחו של הרגל
לא קיימת אסטרטגיה אחת שתתאים לכל המותגים, טוענים מחברי המחקר, אשר מסבירים כי לא כל קטגוריות המסחר מחייבות יחסים קרובים בין המותג לצרכנים. לראייה, מחקר שפורסם לאחרונה במגזין המוערך Harvard Business Review חשף כי לרוב הנאמנות למותגים מבוססת פשוט על הרגל - וכי למעשה, האינרציה היא הגורם העיקרי לנאמנות צרכנים למותג.
רוצים לדעת עם מדד ה- Wantednessמתאים למותג שלכם? מחברי המחקר מציעים שתבדקו את שלושת הנתונים הבאים:
  • זיהוי הלקוח הוא נדבך חשוב בבניית היחסים האישיים עם הצרכן. לדוגמה, האפשרות לאסוף את מספר הטלפון של הלקוח בזמן הקנייה עלולה להיות בעייתית עבור מותגים הנמכרים בצורה לא ישירה. בעוד שהטכנולוגיה כבר מאפשרת את זיהוי הקונה, חסרה הסכמת הקמעונאי להעברת המידע למותג.
  • מעורבות ישירה בחייו של הצרכן. היום כבר לא נדרשת חנות פיזית כדי לנהל דיאלוג מתמשך עם הצרכנים. לעיתים קטגוריית המוצר מכתיבה את רמת המעורבות, כאשר בחלק מהפעמים מדובר בהחלטות מבוססות מחיר של הצרכנים, ובחלק אחר מדובר בהחלטות רגשיות.
  • עם איזה מותג הלקוחות שלכם ירצו ליצור קשר - זה שמספק את נוזל הכלים החביב אליהם, או זה שמספק להם המלצה טובה?

כתבות נוספות