גוגל משיבה מלחמה לאמזון: רוצה להשתלט גם על הקונים המקוונים

ענקית החיפוש השיקה פלטפורמה לקניות בארצות הברית אחרי ניסוי שנערך בצרפת. המטרה: להחזיר חלק מתקציבי הפרסום


פורסם בתאריך: 30/07/2019, גיליון 1979

אמזון הפכה למנוע החיפוש המרכזי עבור צרכנים הרוצים לרכוש מוצרים. כעת גוגל, ששולטת באופן בלעדי כמעט בכל תחומי החיפוש האחרים, מתכננת להתמודד עם האתגר הזה באמצעות השקתה של פלטפורמת קניות משלה.

 

הפלטפורמה החדשה, עליה הוכרז לראשונה לפני כחודשיים, תייצר עבור כל אחד מהמשתמשים הרשומים בגוגל עמוד קניות אישי, וכמו כן תעניק גישה למיליוני מוצרים עם מנגנון פילוח מבוסס קטגוריות. בין המוצרים יכללו כאלו הניתנים לרכישה במרחב המקוון, כמו גם מוצרים זמינים לרכישה בחנויות פיזיות.


מעבר לביצוע החיפוש, גוגל גם מבטיחה לקונים בפלטפורמה החזר כספי במקרה של בעיות עם המוצר או איחור במשלוח.


הפלטפורמה של גוגל. לא מוותרת על הקונים
הפלטפורמה של גוגל. לא מוותרת על הקונים

מדיווח באתר TechRadar עלה, כי גוגל בחנה את הפלטפורמה בצרפת לפני שהיא השיקה אותה בארצות הברית בשבוע שעבר. בסופו של דבר, גוגל רוצה להגדיל באמצעות הפלטפורמה החדשה את ההכנסות שלה מפרסום, באמצעות פרסומות המופנות לרכישה ישירה של מוצרים.

 

בשנים האחרונות, תקציבי פרסום גדולים עוברים לאמזון, מאחר ששם מתבצעות חלק גדול מהרכישות ברשת. לכן, גוגל רוצה להציע פלטפורמה דומה למשווקים.

כתבות נוספות