האם המעבר לעידן נטול מזומנים טוב לקמעונאים?

בעוד שבענפי ההסעדה והקמעונאות מברכים על הוצאת המזומנים מהמסחר, המחוקקים בארה"ב ממש לא מרוצים מהמגמה המתרחבת

פורסם בתאריך: 04/12/2018, גיליון 1947

ענפי המסעדנות והקמעונאות מתקדמים במהירות לעולם נטול מזומנים. אך בזמן שהדעה הרווחת היא כי העתיד נטול המזומנים יחזק את המסעדנים והקמעונאים ויוריד משמעותית את הגנבות, הדאגה המרכזית היא כי חלקים באוכלוסייה יישארו ללא האפשרות לשלם עבור המוצרים שהם צריכים.

 

המעבר לתשלום נטול מזומנים החל בענף המסעדנות לפני שנים אחדות, ומאז נכנס גם לעולם הקמעונאות. מדוח של חברת IHL Group עולה, כי ב-15 השנים הבאות יעברו בין ארבעים לחמישים אחוז מהקמעונאים לקופות ללא מזומנים.

 

Bonobos. מותג נטול מזומנים
Bonobos. מותג נטול מזומנים

קמעונאים ומותגים כגון אמזוןBonobosCasper MattressIndochino ו- Reformationכבר מפעילים כיום חנויות פיזיות בהם לא ניתן לשלם במזומנים. אך בעוד שעבור הקמעונאים וחלק לא מבוטל מהצרכנים המעבר לעולם נטול מזומנים הוא בשורה חיובית, עבור אלו שאינם משתמשים בשירותי הבנקים ממגוון של סיבות, מדובר במהפכה בעייתית מאוד.

 

הרגולטורים בארצות הברית כבר החלו להידרש למגמת החנויות ללא המזומנים, שעשויה לדעתם לפגוע בחלקים לא מבוטלים באוכלוסייה, ובמיוחד באוכלוסיות מוחלשות. ריטצי' טורס, נציג רובע ברונקס במועצת העיר ניו יורק, החל לעבוד על הצעת חקיקה שלא תאפשר לחנויות לוותר לחלוטין על מזומנים, משום שלדבריו מדובר באפליה של חלק מהאוכלוסייה.

 

ממאמר שהתפרסם בעיתון הבריטי גרדיאן עולה כי 12% מתושבי ניו יורק אינם מחזיקים בחשבון בנק פעיל. מכיוון שנכון להיום הממשלה הפדרלית בארצות הברית אינה מתייחסת לנושא החנויות נטולות המזומנים, גם ערים נוספות בארצות הברית חושבות על מענה חקיקתי למגמה הזו.

 

כתבות נוספות