יקבי ברקן מציגים: יינות עטורים בפרסים

כבר מעל 100 שנה שיקבי ברקן פועלים ומייצרים מגוון יינות מובחרים מזנים איכותיים שנבחרים בקפידה. כדי לייצר בידול אמיתי בתוך השוק התחרותי, יקבי ברקן החליטו להדגיש את תפישת האיכות והיוקרה של המותג

 

פורסם בתאריך: 06/03/2018, גיליון 1912

גם השנה המשיך המותג יקבי ברקן לחזק את תפישת האיכות של הסדרות השונות דרך המסר - היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות. בנוסף הושק השנה מרכז ההופעות "יקבי ברקן" בשיתוף זאפה, והוקם מועדון לקוחות חדש המציע הטבות ומבצעים רבים.

 

יקב ברקן נולד בסוף המאה ה-19. לאורך השנים, הבעלות על היקב עברה מספר גלגולים, כשבין השאר היקב היה בבעלות חברת תנובה, חברת המשקאות החריפים "סטוק" והגיסים-ייננים שמואל בוקסר ויאיר לרנר. השניים, חקלאים שייצגו את הכורמים בתהליך פשיטת רגל שעבר היקב, הרגישו חיבור מיוחד ליקב ולכרמים והחליטו לרכוש את היקב בשעתו הקשה ולהחזירו לפעילות.

 

בשנת 2005 נכנסה חברת המשקאות טמפו כשותפה ביקב ולאחר שלוש שנים השלימה את רכישתו. בשנת 2012 הוקם במתחם החדש של יקבי ברקן ליד קיבוץ חולדה, מרכז מבקרים חווייתי מהמרשימים במזרח התיכון אליו מגיעים אוהבי היין שצופים בכרמים, עוקבים אחר תהליכי הייצור וטועמים את יינות היקב.

 

מימיו הראשונים ולאורך כל הדרך, התמקד היקב בדבר החשוב ביותר - איכות הענבים. זנים איכותיים שהגיעו מכל העולם ניטעו בכרמים של ברקן בכל רחבי הארץ. יקב היושב בלב כרמיו, היא תפישת העולם הבסיסית על פיה פועלים יקבי ברקן. עקרון זה הפך לפילוסופיית חיים כללית ועסקית כאחת. הבעלות על הכרמים מאפשרת לקבוע ב-100% את דרך הגידול ומונעת ניגודי אינטרסים הקיימים לפעמים בין הכורם ליינן. העיקרון לפיו יין טוב מתחיל בגפן איכותית, מיושם ביקב במלואו.

 

יקבי ברקן הם הבעלים של למעלה מ-10,000 דונם כרמים בכל אזורי הגידול בארץ, בהם גדלים עשרות זני ענבים וכל זן מותאם לאזורי הגידול הטובים ביותר עבורו. הפריסה הארצית מאפשרת מגוון רחב ביותר של טעמים ואיכויות.

 


סדרות היין של יקבי ברקן

ביקבי ברקן מאמינים שלכל אחד זכות ליהנות מבקבוק יין טוב, בכל רמת מחיר, לכל אירוע ועבור כל צורך. לשם כך, מציע היקב שבע סדרות של יינות ישראלים ברמות מחיר שונות:

 

Superiuer - יין הדגל של ברקן. סדרת העילית Superieur היא פסגת ההישגים של ברקן בתחום ייצור היין ומציגה יינות מורכבים מהענבים המובחרים ביותר שהתיישנו בחביות האיכותיות ביותר במשך כ-20 חודשים.

 

Altitude - סדרת Altitude היוקרתית, מעניקה אפשרות ייחודית להשוואה בין שלושה יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים. כל אחד מהיינות נקרא על שם גובה הכרם בו גדלו הענבים.

 

Assemblage - הסדרה מציעה מבט שונה על אזורי היין של ישראל, דרך תערובת ממספר זנים המביאים לכדי ביטוי את אופיים של אזורי הגידול. כל יין נקרא על שם הפסגה הגבוהה באזור שבו גדלו הענבים ששימשו ליצירתו: איתן, ריחן, צפית ועלמון.

 

Special Reserve - הסדרה נוצרה מתוך החיפוש של יקבי ברקן אחר אזור הגידול הטוב ביותר עבור כל זן ענבים. היינות האדומים כוללים זנים אקזוטיים המתיישנים בחביות עץ אלון מובחרות, ואילו היינות הלבנים מתאפיינים ברעננות וארומה פירותית.

 

Reserve - סדרת יינות זניים, המורכבים לרוב ממזיגה של יינות ממספר כרמים שונים. כל יין תוסס ומתיישן בנפרד, בעוד הייננים מבצעים טעימות תכופות המאפשרות להם ליצור תמהיל מדויק עבור כל יין.

 

Classic - סדרת יינות זניים קלאסיים המרכיבים את סל היינות האיכותיים ברוב המדינות יצרניות היין. סדרה מוכרת, אהובה ופופולרית בקרב צרכנים.

 

Premier - סדרה המציעה ללקוח יינות צעירים ומרגשים. יינות אלו פירותיים, קלילים ומהנים מאוד לשתייה.

 


הסביבה התחרותית

בשוק היין הישראלי פועלים מספר מועט של יקבים גדולים החולשים על כ-80% מהמכר. לצידם עוד כ-10 יקבים מסחריים בינוניים ומאות יקבי בוטיק. בסך הכל, פועלים בישראל מעל 300 יקבים.

 

מכירות היין בישראל נחלקות לשני שווקים עיקריים: השוק ה"חם", שמאופיין במכירות בקבוקים בערוצי הפצה, כדוגמת חנויות יין ורשתות השיווק, והשוק ה"קר", שכולל מוקדי מכירה כגון מסעדות, בתי קפה וברים, בהם נמכר יין בכוסות ובבקבוקים, ומיועד לשתייה במקום.

 

האתגרים השיווקיים

על מנת לספק מענה בסביבה התחרותית ובהיצע הגדול לחובבי היין בישראל, האתגר המרכזי של יקבי ברקן הוא המשך הבידול באמצעות חיזוק תפישת האיכות והיוקרה של המותג, בעזרת מסר בולט, ומיוחד אשר המתחרים לא יכולים לנכס לעצמם. אתגר זה מתחדד לאור המגבלות במסגרת חוק האלכוהול, שאוסר על שילוב אלמנטים רגשיים בפרסום.

 

הפתרונות היצירתיים

המשך חיזוק התפישה האיכותית. יקבי ברקן הוא היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, וזכה במספר הגבוה ביותר של מדליות זהב וזהב כפול במסגרתן.

 

ביקב החליטו למנף את נקודת החוזקה הזו, והשיקו ב-2016 אסטרטגיה שיווקית תחת הסלוגן "היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות". האסטרטגיה החדשה הוכיחה את עצמה, ובסוף אותה השנה הציג יקבי ברקן גידול נוסף בנתח השוק (על פי נתוני סטורנקסט) והגיע לעמדת הובלה בקטגוריה.

 

השנה המשיך היקב בפרסומים תחת מסר מוביל זה, כאשר הפעילות השיווקית מגיעה לשיאה בחגים - פסח וראש השנה - עונות המכירה החזקות ביותר של שוק היין בישראל. יקבי ברקן הובילו קמפיין בכל אמצעי המדיה ובנקודות המכירה, תוך הבלטת המסר במארזי החג, שיתופי פעולה מסחריים ופעילות בפסטיבלי יין ובאירועים.

 

מועדון הלקוחות של יקבי ברקן. בפסח 2017 הקים המותג מועדון לקוחות חדש במטרה לחזק את הקשר עם הצרכנים. במסגרת פעילות המועדון מקבלים החברים הטבות במרכז המבקרים והנחות על סדרת היינות. בעתיד יופעלו גם שיתופי פעולה עם מגוון ספקים. מדי חודש מקבלים חברי המועדון ניוזלטר ייעודי הכולל כתבות מעשירות בנושאים שונים בעולם היין, לצד עדכונים על אירועים ומפגשים.

 

דברים שלא ידעת על יקבי ברקן

  • יקב ברקן הוא היקב הכורם הגדול בישראל.
  • יקבי ברקן הוא יצואן היין הגדול בישראל - 25% מתוצרת היקב מופנית לייצוא ל-45 מדינות בעולם, בהן ארה"ב, צרפת ורוסיה.
  • במשך השנים זכה היקב במעל ל-250 מדליות בתחרויות יין בינלאומיות.
  • צוות הייננים של יקבי ברקן זכה שלוש פעמים ברציפות בתואר "צוות הייננים הטוב ביותר בישראל" בתחרות טרה וינו - תחרות בינלאומית המתקיימת בישראל.

 

אבני דרך בחיי יקבי ברקן

1889 - יקב ברקן הראשון מוקם.

1990 - לאחר שנקלע לקשיים, שמואל בוקסר ויאיר לרנר רוכשים את הבעלות על היקב.

2000 - נחנך יקב חדש ומשוכלל בקיבוץ חולדה.

2005 - טמפו נכנסת כשותפה ביקבי ברקן ומשלימה את הרכישה תוך שלוש שנים.

2012 - נחנך מרכז המבקרים החווייתי של היקב, היושב בליבו של הכרם הגדול במדינה.

2016 - ברקן משיק את המיצוב "היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות בינלאומיות".

2017 - השקת "כרם ברקן" - מרכז הופעות בשיתוף זאפה במרכז המבקרים של יקבי ברקן.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות