חזרנו אל המוצרים שהקדימו את זמנם – אך נכשלו בקופות

חדשנות מוצרית היא הכוח המניע את גלגלי הצמיחה של מרבית המותגים. אבל, כידוע, לא כל המוצרים מצליחים

פורסם בתאריך: 16/01/2019, גיליון 1953

בכל שנה משיקות חברות הענק מסביב לעולם אלפי מוצרים חדשים והחדשנות היא הגורם המרכזי שמאפשר לחברות ומותגים לבדל את עצמם בשווקים עמוסים. אך חלק לא מבוטל מהמוצרים הללו מסיימים את דרכם מהר מהצפוי. פעמים רבות, הסיבה לכישלון נעוצה בכך שהמוצרים פשוט הקדימו את זמנם.

הנה שלוש דוגמאות להשקות מוצר לאורך השנים שנראו מבטיחות בזמן ההשקה שלהן, אך רשמו כישלון מהדהד בשווקים.

 

קריסטל פפסי (1992)

דיויד נובק, המנכ"ל לשעבר של חברת Yum Brands המפעילה מגוון מותגים מובילים בתחום המזון המהיר, אמר כי קריסטל פפסי היה ניסיון של ענקית המשקאות לעניין את הצרכנים במשקאות מוגזים בריאים יותר. אך בניגוד לקהל של היום שמוכן לקבל מים וסודה בטעמים, היוזמה של פפסי נכשלה לחלוטין.

 

הצרכנים פשוט לא הבינו איזה טעם הם הולכים לקבל (המשקה היה בטעם הדרים ולא בטעם קולה כפי שאולי היה ניתן להבין), ואפילו פרסומת הסופרבול המושקעת עם שיר של להקת ואן היילן לא הביאה את הצרכנים לקחת אותו מהמדפים.

 

לצפייה בפרסומת לחצו כאן

 

קפה מבושל בקופסה Maxwell House (1990)

כאשר המותג Maxwell House השיק קפה מבושל מראש לפני כשלושה עשורים, הקהל פשוט לא היה מוכן לכך. הרעיון של המותג היה למעשה לחסוך לצרכנים את הצורך להכין את הקפה, וכל שנדרש מהם היה לחמם ולשתות אותו כפי שהם אוהבים. אבל, כאמור, הרעיון הזה הקדים את זמנו ונכשל לחלוטין. שלושים שנה לאחר מכן, כאשר הקפה הקר המוכן מראש כבש את המדפים, נראה הכישלון הזה צורב במיוחד.

 


קטשופ היינץ בצבעים (2006)

הרעיון מאחורי המוצר הזה היה פשוט להפליא: לקחו את הקטשופ, שמרו על הטעם שלו והוסיפו לו צבעים מגניבים. אך מה שנראה בהתחלה כרעיון מבטיח, נגוז במהרה כמו מוצרים חדשניים רבים אחרים. בתחילה אומנם רשם המוצר הצלחה גדולה ואף הגדיל את נתח השוק של היצרנית בארצות הברית ל-60%, אך עד מהרה המכירות החלו לרשום ירידה והוא הורד מהמדפים תוך 6 שנים.


כתבות נוספות