בקרוב על מסך הטלוויזיה שלכם: פרסומות ממוקדות אישית

המטרה של המהלך של רשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב היא להחזיר חלק מתקציבי המדיה שעברו לגוגל ופייסבוק בשנים האחרונות

פורסם בתאריך: 19/03/2019, גיליון 1962

חברות הטלוויזיה הגדולות בארצות הברית מאחדות כוחות במטרה לייצר סטנדרט אחיד לפרסומות טלוויזיה מותאמות אישית. הפרויקט, תחת השם OAR (ראשי התיבות של Open Addressable Ready) נועד כאמור ליצור סטנדרט אחיד בתעשייה ולפשט את נושא הפרסומות המותאמות לכל בית אב על גבי הטלוויזיות החכמות. בין החברות שכבר הודיעו על השתתפותן ניתן למצוא את NBC, קומקאסט, דיסקברי, AMC, AT&T ואחרות.

 

מעבר לנושא הטכנולוגי, המהלך נועד על מנת לשפר את נושא מדידת הנתונים בפרסום בטלוויזיה, במטרה לקחת בחזרה חלק מנתחי הפרסום הגדולים שעברו בשנים האחרונות לגוגל ופייסבוק. פרסומות הטלוויזיה הממוקדות הן הדבר המדובר ביותר בתעשיית פרסומות הטלוויזיה כבר יותר מעשור, אך למרות הדיבורים הרבים, בפועל התחום נשאר בחיתוליו. זאת, בעיקר בגלל חוסר בסטנדרט אחיד לתעשייה.

 

פרסום ממוקד בטלוויזיה. רשתות השידור משיבות מלחמה
פרסום ממוקד בטלוויזיה. רשתות השידור משיבות מלחמה

לפיכך, המטרה של הפרויקט החדש היא לפשט את התהליכים עבור המפרסמים וסוכנויות הפרסום ולאפשר להם לשדר פרסומות ממוקדות לבתי אב שונים. נכון לעכשיו, הפרסומות הממוקדות יכולות להגיע ל-70 מיליון בתי אב בארצות הברית והשוק שלהן מוערך בשני מיליארד דולר בשנה.

  

חברת הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המהלך, Vizio, אומרת שבסופו של דבר הסטנדרט האחיד יאפשר לחבר כל טלווזיה מקושרת לפרסומות ממוקדות. אך על מנת שהמהלך יצליח, נדרש שיתוף פעולה בין רשתות השידור ליצרניות הטלווזיות החכמות.


כתבות נוספות