"לחברות עם מסורת ארוכת שנים קשה מאוד להסתגל לעולם הדיגיטלי"

אז מה ניתן לעשות? מנהלת המסחר האלקטרוני וחוויית הלקוח בקלוג מסבירה איך לשלב פעילות מסחר מקוונת בחברות מזון ומוצרים ותיקות


פורסם בתאריך: 29/10/2019, גיליון 1989

"אם יש לכם חברה בת מאה שנה עם מסורת ותהליכים, יהיה לכם מאוד קשה להשתנות ולהתאים אותה לעולם הדיגיטלי". כך אמרה ג'ולי באורמן, מנהלת הדיגיטל הבינלאומית של יצרנית דגני הבוקר קלוג, לבאי כנס GroceryShop שנערך לאחרונה בארצות הברית.

 

לדברי באורמן, המשמשת גם כמנהלת חוויית הלקוח בחברה, על מנכ"לי חברות המזון וחברות מוצרי הצריכה הגדולות מופעל לחץ של משקיעים הרוצים לראות תוצאות בטווח הקצר. באורמן אמרה כי משקיעים רבים שואלים את החברות לגבי מתחרים חדשים שנכנסים לתחום באמצעות מכירה ישירה לצרכן (DTC), אבל לדבריה בשוק מבוסס מחיר קשה להצדיק את ההשקעה במהלכים מסוג זה.

 

באורמן אמרה, כי בעוד שחברות צעירות שנולדו בעידן הדיגיטלי מגייסות טאלנטים בתחומי הדיגיטל, במרבית המקרים דווקא החברות הוותיקות אינן מצליחות בכך. בעוד שהחברות הצעירות מגיבות מהר לשינויים בתחום, החברות הוותיקות זזות באיטיות רבה.


קלוג. אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם
קלוג. אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם

באורמן הגיע לקלוג במטרה לבנות את פעילות המסחר האלקטרוני של החברה, והיא בונה סביבה צוות שמתאים לטכנולוגיה ולהתפתחויות האחרונות בשוק.

 

לדברי באורמן, היא וצוותה מלמדים את הארגון כי מסחר מקוון לא נועד רק כדי להגדיל מכירות, אלא גם על מנת לבנות את המותג. לדבריה, על מנת למדוד את האפקטיביות של המהלכים אותם היא מובילה היא הכניסה מספר מדדים חשובים:

  •           האם אנחנו תורמים לגידול בקטגוריה?
  •           האם המותג שלנו בריא בעולם המקוון?
  •           האם הערוץ המקוון עוזר לנו לגדול בשווקים מסויימים?

 

לדבריה, הנתונים של הצוות שלה משולבים בסך הנתונים הכלליים של החברה, מה שמאפשר לה להטמיע את פעילות המסחר המקוון בארגון בצורה יעילה. באורמן אמרה כי היא מצרפת לצוות שלה רק אנשים שהולכים לשבור קירות ולהוריד חסמים. לדבריה, חשוב מאוד לתקשר את הפעילות הדיגיטלית לארגון כולו, על מנת ליצור שותפות אמיתית.

כתבות נוספות