סודות הפרסונליזציה המוצלחת: כך עושים זאת נכון

סמנכ"לית השיווק של יצרנית החטיפים Frito-Lay מסבירה איך להקשיב לצרכנים וכיצד לפנות אליהם על בסיס אישי

פורסם בתאריך: 03/07/2018, גיליון 1928

"העולם סביבנו משתנה במהירות מדהימה והצרכנים מצפים לקבל מאיתנו המשווקים, באמצעות הסמארטפונים, תקשורת מותאמת אישית שעונה על הצרכים שלהם". כך אמרה ג'ניפר סינז, סמנכ"לית השיווק של יצרנית החטיפים Frito-Lay בכנס ה- IRI Growth Forum  שנערך לאחרונה. לדברי סינז, הצרכנים מצפים לקבל מהמשווקים חוויה המותאמת להם באופן אישי. הם מצפים שהמשווקים יקשיבו לצרכים שלהם ויתנו להם מענה ממוקד שיהיה בעל משמעות למה שהם מחפשים.

 

עוד אמרה סינז, כי הצרכנים מצפים לקבל חוויה נטולת חיכוך. דוגמה טובה לטענתה היא רשת מלונות Starwood, המאפשרת לאורחים, באמצעות אפליקציית המובייל שלה, לקבל קוד גישה לחדר שלהם בזמן הצ'ק אין. לדבריה, היכולת של הצרכנים לדלג על התור יוצרת חוויית לקוח נטולת חסמים.

 

לדברי סינז, התקשורת של המשווקים עם הצרכנים צריכה להיות מבוססת כוונות ולא מבוססת דמוגרפיה. כך למשל, בחור בן 28 שרק לאחרונה הביא עם זוגתו תינוק חדש למשפחה, יעניק תשומת לב רבה יותר למודעה עם תינוקות, לעומת בחור בן אותו הגיל שעסוק ביציאות לדייטים.

 

Frito-Lay. מבינים את הצרכנים
Frito-Lay. מבינים את הצרכנים

סינז אמרה לבאי הכנס כי התקשורת של המשווקים עם הצרכנים צריכה לכלול את האלמנטים הבאים:

מסרים ששווים שיתוף: המסרים והחוויות שמספקים המשווקים צרכים להיות חזקים מספיק כדי שהצרכנים ירצו לשתף אותם ברשת החברתית שלהם. הם חייבים להיות יפים ומותאמים לשיתוף ברשתות.

פשטות: לצרכנים של היום אין זמן וכוח למסרים מורכבים. הם מעריכים יותר ויותר חיסכון בזמן על פני חיסכון בכסף.

 

לסיכום אמרה סינז, כי Frito-Lay משקיעה משאבים גדולים כדי להבין את הצרכנים. מה הם עושים עכשיו ומה הם מתכננים. לדבריה, בעבר המעקב אחר רצונות הצרכנים היה מסובך למדי, אך כיום, באמצעות הטכנולוגיה והביג דאטה, ניתן בקלות יחסית להבין את הרצון והכוונת של הצרכנים, מבלי "לנחש" אותם.

כתבות נוספות