האם האינטרנט מכיר אותנו טוב יותר משאנחנו מכירים את עצמנו?

על פי מחקר שפורסם בספר חדש, נתוני הביג דאטה יכולים לחזות את התנהגות הצרכנים - ופוטרים את המשווקים מהצורך לערוך סקרי קהל

פורסם בתאריך: 29/08/2017, גיליון 1886

בספרו "כולם משקרים: ביג דאטה, דאטה חדשה ומה האינטרנט יכול לספר על מי שאנחנו באמת", מתאר הסופר סטס דוידוביץ' כיצד הביג דאטה יכולה לעזור לחברות ומותגים להבין את הצרכנים טוב יותר מכפי שהם מבינים את עצמם.

הספר של דוידוביץ'. אופטימיות הורסת תחזיות
הספר של דוידוביץ'. אופטימיות הורסת תחזיות
"הידע על מה אנשים לוחצים, מה הם בוחרים לרכוש ומה הם מחפשים הוא בעל הערך הרב ביותר בשוק כיום", אמר דוידוביץ, לשעבר מדען דאטה בגוגל, בתוכנית הרדיו של  Knowledge@Wharton המשודרת ברדיו הלווייני.
לטענת דוידוביץ', דאטה המבוססת על היסטוריית גלישה מדויקת בהרבה מדאטה המבוססת על סקרים, מאחר שאי אפשר לסמוך על עדויות של נסקרים.
דוידוביץ' מביא לדוגמה את נטפליקס, שעד לאחרונה נהגה להציף את לקוחותיה בשאלות מסוג "איזה סוג של סרטים היית רוצה לראות במהלך הסופ"ש?". במרבית המקרים התשובה הייתה סרטים דוקומנטריים וסרטי איכות, אולם בפועל, היסטוריית הגלישה של המנויים מוכיחה כי מרבית הצרכנים בוחרים לראות קומדיות רומנטיות קלילות. לפיכך, נטפליקס הבינה שצריך להתעלם מעדויות העולות מסקרים, ולהתבסס במקום על הבחירות שהם עשו במציאות.
דוידוביץ' הוסיף כי הצרכנים נוטים לחזות את מה שהם יעשו בעתיד בצורה גרועה למדי. במרבית המקרים אנחנו פשוט אופטימיים מדי - לכן, הסתמכות על ביג דאטה תהיה מדויקת יותר. דוידוביץ' מאמין כי על מנת להגיע לתוצאות מיטביות נדרשים מחקרים נוספים בתחום. 

כתבות נוספות