סטארבקס ואמזון לא רוצות תשלום במזומן

רשתות המזון והקמעונאות בארצות הברית מנסות להעביר את הצרכנים לעולם המתבסס כולו על תשלומים באמצעים דיגיטליים

פורסם בתאריך: 30/01/2018, גיליון 1907

רשת בתי הקפה סטארבאקס החלה לאחרונה בפיילוט באחד הסניפים שלה בעיר סיאטל, במסגרתו היא לא תאפשר לצרכנים לשלם במזומן על המוצרים אותם הם רוכשים. דובר מטעם החברה מסר כי מטרת הפיילוט היא להבין איך התשלום ללא מזומנים משפיע על חוויית הקנייה של הצרכנים שמגיעים לסניף.

 

סטארבקס ממשיכה להשקיע משאבים גדולים בקידום אפליקציית ההזמנות והתשלומים שלה, במטרה לחזק את הקשר עם הצרכנים ולהביא אותם לסניפים. החברה מתארת את האפליקציה כמקור המרכזי להבאת צרכנים לסניפים על בסיס קבוע. מנתונים של סטארבקס לרבעון האחרון של 2017 עולה, כי 10% מהתשלומים בסניפי הרשת התבצעו באמצעות אפליקציית התשלומים שלה.

 

סטארבקס. בדרך לעולם נטול מזומנים
סטארבקס. בדרך לעולם נטול מזומנים

אך למרות שהניסוי של סטארבקס תפס כותרות בארצות הברית, רשת בתי הקפה היא אינה היחידה במרוץ להוצאת המזומנים מחיי הצרכנים. בסוף החודש השיקה אמזון את החנות הראשונה שלה בקונספט Go, שהיא למעשה חנות נוחות נטולת מוכרנים ומזומנים.

 

רשת המזללות Tender Greens, הודיעה גם היא בחודש שעבר על ביטול האפשרות לשלם במזומן בסניפים. מייסד הרשת אמר כי מאז השקתה בשנת 2006, ירדה כמות הסועדים ששילמו במזומן באופן עקבי, וכיום מהווים התשלומים במזומן  רק 10% מהמכירות. לדבריו, מנהלי הרשת שמו לב לכך שקופות ללא מזומנים מקצרות באופן משמעותי את התורים וחוסכות זמן רב לעובדים.

 

כתבות נוספות