78% מהמשווקים בארצות הברית מפעילים סוכנות פרסום פנימית

בהשוואה לנתונים מלפני חמש שנים מדובר בעלייה משמעותית. המטרה: לחסוך בעלויות על פרסום

פורסם בתאריך: 23/10/2018, גיליון 1941

יותר ויותר חברות בארצות הברית כבר מחזיקות סוכנות פרסום פנימית במשרד. אך מדוח של התאגדות המשווקים בארצות הברית (ANA) עולה, כי המגמה הזו חזקה בהרבה ממה שנהוג לחשוב. 78% מ-412 המשווקים שהשתתפו בסקר של התאגדות המשווקים אמרו כי הם מחזיקים כבר כיום סוכנות פרסום פנימית. 8% נוספים אמרו כי הם שוקלים פתיחת סוכנות פנימית בתקופה הקרובה. הנתונים שעלו בסקר מצביעים על קפיצה משמעותית מהמחקר הקודם בנושא שנערך בשנת 2013, ממנו עלה כי ל-58% מחברות השיווק יש סוכנות פרסום פנימית ברמה מסוימת.

 

לדברי בוב ליודיס, מנכ"ל ה-ANA, "הטרנד הזה נמצא במגמת עלייה והוא צפוי להתרחב עוד. סוכנויות הפרסום המסורתיות מתקשות לתת מענה לאתגרים ההולכים וגדלים, והמשווקים מעבירים עבודה לתוך הבית, ומצפים מסוכנויות הפרסום להראות יתרונות יחסיים באספקת שירותים ייחודיים".

 

ליודיס הוסיף, כי בעבר התעסקו הסוכנויות בתוך החברות בעיקר בעבודות פשוטות, כגון פליירים וסרטים פנימיים. אך כיום, רבים ממשרדי הפרסום בתוך החברות אחראיים לכלל החומרים הפרסומיים של התאגיד. חלק מהחברות הגדולות, כמו למשל אינטל, כבר מפעילות מחלקות פרסום פנימיות במשך שנים. אחרות, כמו למשל חברת התקשורת Veriozn, הקימו מחלקה כזו במהלך השנה האחרונה. אנדרו מ'קצ'ין, מנהל הקריאייטיב הראשי בחברה, אמר כי "הסוכנות המורחבת תעזור לחברה לחבר את הנקודות ולשלוט טוב יותר במאמצי השיווק, במסר של המותג ובחוויית הלקוח".

 

מודעה של אינטל. מחלקת פרסום פנימית
מודעה של אינטל. מחלקת פרסום פנימית

מהדוח עלה עוד, כי אחת הסיבות המרכזיות שבגללה עוברות החברות להפעלת סוכנויות פרסום פנימיות, היא הרצון לחסוך בהוצאות על פרסום. בשבוע שעבר הודיע יצרנית הרכבים פורד כי היא מגדילה משמעותית את מחלקת הפרסום הפנימית שלה ומצרפת יותר ממאה עובדים. הסוכנות אחראית על העיצוב והכלים הטכנולוגיים המשמשים למאמצי השיווק של החברה.

 

במשרדי הפרסום לא אוהבים את המגמה הזו, בלשון המעטה. "הם מכניסים את הקריאייטיב לתוך המשרד, ואז מוציאים אותו שוב למשרד פרסום חיצוני", אמר לואיס מונטראו, נשיא סוכנות הפרסום הבינלאומית The Community. לדבריו, לא מדובר באסטרטגיה כי אם ברצון לחסוך.


 

כתבות נוספות