צרות של קמעונאים: כך תשרדו מול ענקיות הקניות ברשת

בעולם הנכבש אט-אט על ידי אמזון, הקמעונאים והמשווקים צריכים לאמץ לפחות שתיים משלוש האסטרטגיות הבאות: מחירים נמוכים תמיד, נוחות וחוויית קנייה ייחודית

פורסם בתאריך: 29/11/2017, גיליון 1898

בעולם הקמעונאי שנעשה צפוף יותר ויותר ונשלט על ידי ענקיות המסחר המקוון כגון אמזון, ניתן להניח בוודאות גדולה למדי, כי קמעונאים שיאמצו לפחות שתיים משלוש האסטרטגיות מבוססות הצרכן הבאות יצליחו לשרוד לאורך השנים הבאות: הנחות ומחירים טובים, נוחות ומתן חוויה צרכנים שאינה יכולה להיות מסופקת על ידי הקמעונאים הגדולים.

 

הנחות: אסטרטגיית ההנחות משרתת שני צרכים אמיתיים: הצורך של הצרכנים בחיפוש תמידי אחר הנחות ומבצעים והעובדה כי ההכנסה של מעמד הביניים במדינות המפותחות נמצאת בסטגנציה, לעומת עלויות המחייה שנמצאות במגמת עליה.

 

ממחקר שפורסם לאחרונה על ידי המגזין Harvard Business Review עולה, כי תפיסת המחיר חשובה לצרכנים לא פחות מאשר המחיר עצמו. לכן, קמעונאים שימצבו את עצמם ככאלו אצלם ניתן למצוא מחירים נמוכים תמיד, עשויים להצליח יותר מאלו שיציגו מחירים גבוהים יחסית מלווים במבצעי הנחה כבדים.


Urban Outfitters. חוויית קניות אמיתית
Urban Outfitters. חוויית קניות אמיתית

נוחות: האסטרטגיה הזו, שמובלת על ידי אמזון, היא הכרחית לכל קמעונאי בשנת 2018. האסטרטגיה כוללת חוויית מסחר אלקטרוני מעולה, משלוחים חינמיים, חדרי תצוגה (נקודות קמעונאיות קטנות), יכולות הפצה, חנויות פופ אפ ועוד. במילים אחרות, כל מה שמאפשר להנגיש את המותג על פני מגוון ערוצים ולהציע את המוצרים בכל זמן ובכל מקום, בקלות ובנוחות.

 

חוויית הקנייה: צרכנים שחיים בפריפריה מכירים את החנויות השכונתיות, כמו למשל בתי הקפה הקטנים או חנויות הספרים המקומיות, השורדים גם בעולם הנשלט על ידי ענקים באמצעות שירות מעולה, ייחודיות והרגשה שכונתית. רשתות כגון Urban Outfitters ו- Whole Foodsמצליחות גם הן לספק את החוויה הזו ללקוחות. למעשה, האסטרטגיה הזו היא אחד הדברים היחידים שהקמעונאים יכולים לעשות טוב יותר מאמזון.

כתבות נוספות