אדובי מאמינה: ה-E2B הוא המודל החדש בעולם השיווק

מנהל חוויית הלקוח בענקית טכנולוגיות השיווק חושב כי המודלים של ה-B2B וה-B2C יעלמו בקרוב מהעולם

פורסם בתאריך: 16/04/2019, גיליון 1965

תשכחו את כל מה שאתם מכירים על מודל ה-B2B (שיווק של עסק לעסק) או מודל ה-B2C (שיווק של עסק לצרכן), העתיד הוא מהפכת ה-E2B, או ליתר דיוק buisnes to everyone (שיווק לכולם). כך אומר סטיב לוקאס, מנהל חוויית הלקוח בחברת טכנולוגיות השיווק אדובי, ומייסד חברת השיווק לעסקים מארקטו, שנמכרה בשנה שעברה לאדובי במחיר של 4.8 מיליארד דולר. הדברים נאמרו בכנס של אדובי שנערך לאחרונה בלאס וגאס וכלל 16 אלף משתתפים מתחום השיווק.

 

כאשר אדובי רכשה את מארקטו רבים בשוק תהו מדוע חברה המובילה את תחום טכנולוגיות השיווק לצרכנים רוכשת חברה המתמחה בשיווק לעסקים. עכשיו ברור כי המטרה של אדובי היא ליצור שיווק מסוג חדש, ששם בצד את ההגדרות הישנות.

 

אדובי. השיווק משנה את פניו
אדובי. השיווק משנה את פניו

חשוב להבין את ההבדל בין השיווק לצרכן לשיווק לעסקים, אומר לוקאס. כאשר אתם משווקים לצרכן אתם מתמקדים באדם בודד. כאשר אתם מוכרים לעסק אתם מתמקדים בקבוצה של אנשים. לכן, לכאורה, השיווק הוא שונה לחלוטין. אך לדבריו, בעולם של היום זה כבר לא רלוונטי. "קחו לדוגמה את אמזון", אומר לוקאס, "זו חברה של טכנולוגיות ענן? סופרמרקט של מוצרים? חנות מכולות?". התשובה היא שזו  חברת שיווק לכולם.

 

לוקאס אמר כי בקרוב תשיק אדובי פלטפורמה שמאחדת את מערכות השיווק לצרכנים עם מערכות השיווק לעסקים, ותאפשר שיווק הוליסטי, הן לצרכני הקצה והן לעסקים.

 

למרות זאת, לא כולם מסכימים כי המודל שובר המוסכמות של אדובי הוא המודל הנכון לעולם השיווק. סקוט פלאמב, מנהל לקוחות בחברת Brooks Bell המאפשרת לחברות לבנות קמפיינים פרסונליים, טוען  כי במציאות מרבית החברות אינן יכולות לדבר לכולם עם מסר אחד. לדבריו, הפרסונליזציה מראה כי חשוב לשמור על ההבדלה בין שיווק לבתי עסק לשיווק לצרכן.


כתבות נוספות