החברות משנות אריזות על מנת שיתאימו למשלוחים באינטרנט

הרכישות של מוצרי הצריכה בארצות הברית צמחו בקצב של 2.6% ב-2018, בעוד שהרכישות המקוונות בקטגוריה הציגו צמיחה של 29%

פורסם בתאריך: 08/01/2019, גיליון 1952

חברות מוצרי הצריכה הגדולות ובהן פרוקטור אנד גמבל ויוניליוור החלו לאחרונה לפתח אריזות מיוחדות המתאימות לאתרי המסחר המקוון. כך עולה מדווח שהתפרסם בשבוע שעבר ברשת הטלוויזיה CBS.

 

כך למשל, מותג מוצרי הכביסה Tide של פרוקטר אנד גמבל פיתח אריזה קרטון מיוחדת לנוזל הכביסה שלו, שהיא קלה בכשני קילו מהאריזה המקורית, אך המוצר עצמו מספיק למספר כביסות זהה. את האריזה המיוחדת למשלוחים לא צריך להכניס לקופסא נוספת, וכל שנדרש הוא להצמיד לה את תווית המשלוח. מותג מוצרי הניקיון של יוניליוור, Seventh Generation, פיתח גם הוא אריזה מיוחדת למשלוחים בהזמנות מקוונות.

 

האריזות החדשות של חברות מוצרי הצריכה מושקות בזמן שיותר ויותר מהקניות הכלליות, ושל מוצרי הצריכה בפרט, עוברות לרשת האינטרנט. הרכישות של מוצרי הצריכה בארצות הברית צמחו בקצב של 2.6% בשנת 2018, בעוד שהרכישות המקוונות של מוצרי הצריכה הציגו צמיחה של 29% באותה התקופה. ההוצאה על מוצרי צריכה באופן כללי רשמה עלייה מתונה של 1.1%, בעוד שהעלייה בהוצאה על מוצרי צריכה באינטרנט הגיעה ל-16.6%.


אריזת האינטרנט של טייד. הצמיחה באינטרנט
אריזת האינטרנט של טייד. הצמיחה באינטרנט

ההשקעה בחדשנות בתחום האריזה של מוצרים המיועדים למכירות באינטרנט חשובה ממספר סיבות:

 

עלויות שילוח נמוכות יותר. משלוחים של קניות מקוונות הם יקרים בכל מקרה, כל שכן מדובר במוצרים כבדים כגון מוצרים לכביסה. לפיכך, הפיכת המוצר לקל יותר באמצעות האריזה, תאפשר ירידה משמעותית בעלויות, שבהמשך כנראה תגולגל גם לצרכנים.

 

אמזון. הקטנת האריזות חשובה כיום יותר מתמיד משום שאמזון, שנכנסה לאחרונה חזק לתחום מוצרי הצריכה, הודיעה שהיא הולכת להוריד מהמדפים הווירטואליים שלה מוצרים לא רווחיים הכוללים עלויות משלוח גבוהות מדי.

 

נזקים בזמן השילוח. פעמים רבות, אריזות שלא עוצבו למטרות משלוחים נפגעות בזמן ההובלה לבית הלקוח. כתוצאה מכך, הקמעונאי נדרש להחזיר כסף לצרכן. אריזות שתוכננו במיוחד למשלוחים מקוונים ידעו לתת מענה טוב יותר לבעיה הזו.


כתבות נוספות