האם פורמט "מחפשי המטמון" יציל את קמעונאות הדיסקאונט?
בעוד שרשתות הדיסקאונט המסורתיות נופלות אחת אחרי השנייה, פורמט התמחור הדינמי רושם צמיחה מהירה מתמיד
פורסם בתאריך: 11/06/2019, גיליון 1972
קמעונאי דיסקאונט שאינם מציעים חוויה
של "חיפוש מטמון" אינם מצליחים לשרוד בשנים האחרונות. הסיבות לכך נעוצות
בעובדה שהקמעונאים המקוונים עושים שימוש בטכנולוגיות של תמחור דינמי, ובכך שהצרכנים
מאמינים כי הם יוכלו לקבל את העסקאות הטובות ביותר בערוצים המקוונים.
קמעונאי דיסקאונט גדולים כמו Charlotte
Russe
ו-Payless הגיעו לאחרונה למצב של פשיטת רגל. זאת, לאחר
שבעשור החולף קמעונאות הדיסקאונט הייתה מהסקטורים הצומחים ביותר. כיום, פחות
צרכנים מגיעים אל חנויות הדיסקאונט. ההצעות האטרקטיביות שמוצאים הצרכנים באינטרנט הן חלק מהסיבות לכך. זאת, למרות שהיתרון בחנויות הפיזיות טמון ביכולת של
הצרכנים לגעת במוצרים ולהתייעץ עם המוכרנים.
היתרון הגדול של קמעונאים מקוונים הוא היכולת לחסוך עלויות קבועות כמו שכירות, משכורות ועוד. עלויות אלו לא מאפשרות לחתוך מספיק את מחירי המוצרים. כתוצאה מכך, קמעונאי הדיסקאונט המסורתיים לא יכולים באמת להתחרות בקמעונאי הדיסקאונט המקוונים.
למרות זאת, צרכנים שאוהבים לקנות בחנויות פיזיות, לא יוותרו בקלות על חוויית קנייה כמו זו המוצעת בחנויות כגון TJX ו-Ross. חוויה המבוססת ברובה על "חיפוש מטמונים". הצמיחה של הרשתות הללו מרקיעה שחקים בעשור שחלף מאז המשבר הכלכלי הגדול של שנת 2008.
ההבדל העיקרי בין TJX ומקבילותיה לבין חנויות הדיסקאונט המסורתיות, הוא חוויית "חיפוש המטמון" המאפשרת לצרכנים למצוא בכל פעם מגוון אחר של מוצרים ומותגים מובילים במחירים נוחים מאוד. זאת, בנוסף לחוויית הקנייה של החנות הפיזית.