"הרגלי הגלישה של הצרכנים לא מעידים על רכישות עתידיות שלהם"

מומחה לצמיחה באמצעות חדשנות טוען כי השיווק ממוקד גלישות וקניות העבר הוא טיפשי לחלוטין

פורסם בתאריך: 03/07/2018, גיליון 1928

"לאחר שנים של מאמרים בהם נכתב מדוע מאמצי הפרסום מבוססי הרגלי הגלישה ורכישות העבר של הצרכנים נכשלים, הגיע הזמן להגיד בקול רם: הרעיון הזה הוא פשוט מוטעה לחלוטין". כך כותב המומחה לצמיחה באמצעות חדשנות, דאג גארנט, במאמר שפורסם לאחרונה.

 

לטענתו, ההנחה כי אפשר לספק לצרכנים תקשורת אישית ומשמעותית על בסיס דברים שהם עשו בעבר אינה מתיישבת עם הטבע האנושי. לצרכנים כיום יש מגוון גדול של תחומי עניין והם עוברים ביניהם בקצב מהיר. אם לקוח, לדוגמה, חיפש היום אחר פח, סביר להניח שבשבוע הבא לחיפוש הזה כבר לא תהיה שום משמעות. לכן, במרבית המקרים, מה שנתפס כמודעה פרסונלית עכשיו, לא יתפס כפרסונלי עוד מספר דקות.


קניות באינטרנט. כאן ועכשיו
קניות באינטרנט. כאן ועכשיו

לדברי גארנט, הבעיה הזו הופכת למסובכת יותר משום שבאינטרנט אנשים הם ממוקדי רכישה, והם אינם יוצאים ל"מסע" קניות. אנחנו נכנסים לאינטרנט כדי לקנות מהר. לכן, כאשר האלגוריתם מזהה את הפעילות שלנו, סביר להניח כי כבר סיימנו את הרכישה ועברנו לדבר הבא.

 

לכן, כאשר האלגוריתם מחליט למקד ללקוחות שלכם מודעה מסוימת, סביר להניח כי הוא טועה לחלוטין והם כבר נמצאים בעניינים אחרים. בנוסף ציין גארנט, כי מעבר להוצאה הכספית המיותרת, מהלך מסוג זה עשוי לפגוע גם בתדמית המותג.

כתבות נוספות