שלושת הסודות שהובילו את מותג עמינח לפסגה

הרשתות הקמעונאיות של עמינח פרוסות לאורכה ולרוחבה של ישראל באמצעות כ-60 חנויות, המופעלות תחת שלוש רשתות הפונות לקהלי מטרה שונים. תתי המותגים השונים מאפשרים לכל לקוח למצוא את המוצרים, רמות המחיר והעיצוב המתאימים לצרכיו

פורסם בתאריך: 01/08/2017, גיליון 1882

קבוצת עמינח פועלת בתחום השינה באמצעות שתי זרועות מרכזיות. מצד אחד, הקבוצה מפתחת ומייצרת מזרנים ופתרונות שינה לקהלים מגוונים, ומצד שני, בבעלותה ערוצי הפצה קמעונאיים, המתמחים בתחום השינה.
 
ברשת עמינח סנטר שמים דגש מיוחד על השפעת שינה טובה על איכות החיים של הלקוחות ומשקיעים משאבים בפיתוח ובייצור פתרונות שינה, המתייחסים למבנה הגוף ולצרכיו.

דגש מיוחד על השפעת שינה טובה על איכות החיים של הלקוחות
דגש מיוחד על השפעת שינה טובה על איכות החיים של הלקוחות
עמינח כיצרנית של מזרנים ופתרונות שינה, השיקה לאורך השנים מותגים וקונספטים שיווקיים שונים, כגון המרכז הבריאותי, ספפה, מיטה וחצי, King Koil, iSpace אמריקן קומפורט ועוד.
 
כקמעונאית, פועלת עמינח באמצעות 60 חנויות בפריסה ארצית, המופעלות תחת שלושה פורמטים הפונים לקהלי מטרה שונים. המותגים השונים מאפשרים לכל לקוח למצוא את המוצרים, רמות המחיר והעיצוב המתאימים לצרכיו.
 
רשת גוד נייט - הבית הראשון שלי
רשת גוד נייט מספקת פתרונות עבור הקהל הצעיר - עבור סטודנטים וצעירים שעוברים לדירה הראשונה שלהם, וזוגות צעירים המתחילים פרק חדש בחייהם. מדובר בקהל המחפש פתרונות שינה איכותיים בתקציב מוגבל.
 
הרשת מרכזת מוצרים של מותגים מובילים, בהם עמינח, קינג קויל, ספפה, מיטה וחצי, סרטה וראדיסון, ומציעה אותם במחירים אטרקטיביים במיוחד ובשיטת "שלם וקח".
 
בנוסף, מוצעת ברשת חוויית שירות המבוססת על מערך מומחים, המתאימים את המוצר הנכון ללקוחות, ומאפשרים לכל לקוח להתנסות במוצר שרכש עד 30 ימים ולהחזירו לחנות אם לא היה מרוצה.
 
בבסיס האסטרטגיה של רשת גוד נייט עומדת ההבטחה שהקנייה ברשת תעשה ללקוח Good Time, במחירים שיתנו להם Good Feeling, ועם מוצרים שיבטיחו להם Good Night.
 
רשת עמינח סנטר - השלב הבא בעולם השינה 
רשת עמינח סנטר מספקת פתרונות ללקוחות ומבוססים יותר, המנהלים קריירה, משפחה ובית. הרשת משווקת חדרי ומוצרי שינה בסגנונות שונים, עיצובים שונים ומותגים שונים, הכוללים את מיטב החידושים הטכנולוגיים, בטווח מחירים גבוה יותר מרשת גוד נייט.

פתרונות ללקוחות ומבוססים יותר
פתרונות ללקוחות ומבוססים יותר
המותגים הנמכרים ברשת: עמינח, King Koil, ספפה, מיטה וחצי, מערכות מתכווננות סוויספלקס, SERTA MASTERPICE ועוד, מבטיחים לקיים את ההבטחה השיווקית של הרשת להציע פתרונות שינה, שיעניקו חויית שינה מושלמת.
 
אמריקן קומפורט - יוקרה בחדר השינה
רשת אמריקן קומפורט מספקת בשורה יוקרתית ומפנקת בחדר השינה, באמצעות מוצרים יוקרתיים שהושם בהם דגש על איכות ונוחות, תחת הבטחה לחוויית שינה רגועה ושלווה. מאחורי המוצרים עומדים הנדסת אנוש מקצועית, טכנולוגיה מתקדמת וחומרים ייחודיים.
 
בין מוצרי הרשת ניתן למצוא כורסאות טלוויזיה, מערכות ישיבה מתכווננות, כורסאות מסאז' המדמות עיסוי ידני, מזרנים, מערכות שינה מתכווננות ועוד.
 
במשך שנים הקפידו בחברה כי שלוש הרשתות שלה יפעלו במיקומים מרוחקים זה מזה, על מנת שלא לבצע קניבליזציה במכירות. בשנים האחרונות התפתחה בארץ ובעולם גישה אסטרטגית שונה, לפיה דווקא העובדה שהסניפים קרובים תורמת יותר למכירות מאשר ריחוק.

בשורה יוקרתית ומפנקת בחדר השינה
בשורה יוקרתית ומפנקת בחדר השינה
התובנה שמנחה תפיסה זו היא כי צרכנים מבצעים בכל מקרה חיפוש בין אלטרנטיבות לפני שהם מקבלים החלטת רכישה, ולכן כדאי שהאלטרנטיבות יהיו קרובות זו לזו, כדי שלצרכן יהיה קל למצוא את מבוקשו באחת האלטרנטיבות הקמעונאיות שמציעה הקבוצה.
 
לפיכך מקרבת עמינח בשנים האחרונות את סניפי הרשתות שלה האחד אל השני במתחמים קמעונאים קיימים.
 
התמקדות בתחום העיצוב
בעמינח הבינו בשנים האחרונות, שבנוסף למותג מוּכָּר ואמין היודע לספק פתרונות שינה מתקדמים ומתאימים, הלקוחות מחפשים גם ערך מוסף נוסף מעבר לאיכות ולנוחות עבור חדר השינה שלהם; רבים מהלקוחות מחפשים חוויה עיצובית שתהפוך את חדר השינה הפרטי למקום אישי ושקט, שיכול להציע מפלט מחיי היומיום.
 
בעקבות תובנה זו, הוחלט בעמינח לחזק את תפישת העיצוב של המותג בקרב הצרכנים, החל מעיצוב המוצרים ועד חוויית הקנייה בחנויות הרשת.
 
על כן יצאה עמינח בשנה שעברה בפרויקט חוצה ערוצים. המהלך התבסס על שיתוף פעולה עם אדריכלים ומעצבי פנים, שכל אחד מהם קיבל משימה - לעצב את "חדר השינה של חלומותיו“. במרכז כל חדר שינה ניצבת מיטת עמינח, שהוכנה גם היא על פי דרישות המעצבים. חדרי השינה צולמו וכונסו במסגרת ספר מיוחד בשם "מעצבים חדרי שינה", שנועד להעניק השראה לקונים בענייני עיצוב - ולמצב את עמינח בתור מותג שעיצוב הוא אחד מערכיו הבולטים.

כהמשך טבעי למהלך, השיקה השנה עמינח חנות דגל ברחוב הלח"י בבני ברק, החנות החדשה משתרעת על שטח של כ-700 מ"ר והיא עוצבה ברוח ספר האדריכלים.
 
המיטות של המעצבים והאדריכלים יוצרות במקום קולקציה מגוונת, עשירה ועדכנית. כמו כן, עיצוב החנות מתאפיין בשילוב חומרים טבעיים, צבעים חמים ושימוש באקססוריז משלימים כגון: מצעים, כריות ונרות ריחניים.
 
במקביל השיקה השנה עמינח בראשון לציון סניף דגל לרשת גוד נייט, החנות משתרעת על שטח של אלף מ"ר וגם בסניף זה הושם דגש מיוחד על נושא העיצוב וחוויית הקנייה, והוא מעוצב בשפה צעירה ועדכנית, על מנת למשוך את הקהל הצעיר.
 
החוויה האולימפית של עמינח
אחד הדגשים שעמינח מקדמת בשנים האחרונות, הוא המסר לפיו המתכון לחיים בריאים מבוסס על שלושה מרכיבים עיקריים: פעילות גופנית, תזונה נכונה ושינה איכותית.

במסגרת זו, ולקראת המשחקים האולימפיים שנערכו הקיץ בריו דה ז‘ניירו, השיקה עמינח בשנה שעברה שיתוף פעולה עם הוועד האולימפי הישראלי. במסגרת שיתוף הפעולה פיתחה עמינח את הדור החדש של דגם Sport ומיתגה אותו תחת השם עמינח Rio, והוא משווק תחת הכותרת “המזרן הרשמי של נבחרת ישראל לאולימפיאדה“. המזרן החדש פותח במטרה להעניק מנוחה לספורטאים ולאנשים המנהלים אורח חיים פעיל וספורטיבי.

במסגרת שיתוף הפעולה, ספורטאי הנבחרת האולימפית של ישראל, וביניהם זוכי המדליות האולימפיות ירדן ג'רבי ואורי ששון, משמשים כפרזנטורים של עמינח.
 
דברים שלא ידעת על עמינח
  • לעמינח פעילות בינלאומית ענפה ברוסיה, באוקראינה ובהונגריה, כמו גם באמריקה.
  • הצרכן הישראלי מחליף מזרן פעם בשבע שנים בממוצע.
  • טכנולוגיית המיטה המתרוממת, שמשלבת בתוכה ארגז מצעים, הומצאה בעמינח בשנות ה-70 של המאה הקודמת.
  • השחקנים עוז זהבי, סנדי בר, אגם רודברג, עומר ברנע ואחרים התחילו את קריירת הדוגמנות שלהם כילדים, המקפצים על מזרני עמינח.
  • עמינח מאפשרת לצרכנים לשלוט במיטות החשמליות המתכווננות שלה באמצעות אפליקציה לסמארטפון.
 
אבני דרך בחייו של עמינח
1965 - עמינח נוסדה.
1970 - עמינח משיקה את “המרכז הבריאותי“.
1975 - עמינח מפתחת את “ספפה“.
1994 - עמינח משיקה את “מיטה וחצי“.
2000 - עמינח מקימה את עמינח מדיק.
2013 - עמינח משיקה את קינג קויל iSpace.
2014 - עמינח מקדמת את קו המיטות המתכווננות.
2015 - עמינח מתמקדת בתחום העיצוב.
2016 - השקת סניף הדגל של עמינח סנטר בבני ברק, והשקת סניף הדגל של גודנייט בראשון לציון.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות