האם המדפים החכמים ישנו את פני הקמעונאות?

רשת שיווק אמריקאית עורכת פיילוט בטכנולוגיה חדשה שתאפשר לה לנהל טוב יותר את המלאי ולתקשר בזמן אמת עם הצרכנים בחנות

פורסם בתאריך: 14/03/2017, גיליון 1865

רשת השיווק האמריקאית Kroger החלה בפיילוט שנועד לבחון שימוש במדפים חכמים שיתקשרו עם הלקוחות בחנות, כך אמר לאחרונה מנהל מערכות המידע של הרשת בראיון לעיתון וול סטריט ג'ורנל.

Kroger. מדפים שיודעים הכל על הלקוחות
Kroger. מדפים שיודעים הכל על הלקוחות
המערכת החדשה עושה שימוש באפליקציית המובייל של הרשת, המותקנת בטלפונים של הלקוחות. עם הפעלתה מזהים המדפים החכמים את הלקוח במעברים השונים, ומציעים לו מבצעי מכר והצעות שיווקיות מותאמות אישית. בנוסף, באמצעות המדפים החכמים יכולה החנות "לסמן" מוצר על המדף - למשל, עבור לקוח שצורך מוצרים ללא גלוטן יוצגו מוצרים נוספים מסוג זה. המדפים יוכלו גם "להזכיר" ללקוחות מצרכים נוספים שהם נוהגים לרכוש.
בנוסף מסייעת הטכנולוגיה גם בניהול הסניף עצמו. המדפים החכמים מנתרים את המוצרים - ובמקרה שבו מוצר נמצא על המדף זמן ארוך מדי, יכולים המדפים החכמים להוזיל את מחירו בזמן אמת בעדכון תצוגת המחיר שעל המסכים. חלק מהמדפים החכמים יכולים גם להתריע בפני מנהלי החנות מפני מוצרים שפג תוקפם או שהם עומדים לאזול מהמלאי.
רשת מרכולים אחרת שכבר משתמשת במדפים חכמים היא Giant Eagle, אשר דיווחה לאחרונה כי השימוש בשירות הוביל לייעול זמן מילוי המדפים ב-66%, ולצמצום זמן היעדר מוצרים ב-50%.
עם זאת, למרות הפוטנציאל הגלום בהם, רשתות הקמעונות לא ממהרות לאמץ את הטכנולוגיה. רשת Kroger אימצה את המהלך בתום שנתיים של בדיקות מקדימות, ומקיימת את הפרויקט בשלבי פיילוט בלבד. 

כתבות נוספות