הצרכנים רוצים שיספקו להם יותר טכנולוגיה בחנויות

סקר חדש מגלה כי לאמצעים הטכנולוגיים בתוך החנות יש השפעה עצומה על נאמנות הצרכנים ועל הסיכוי שהם ימליצו גם לצרכנים אחרים

פורסם בתאריך: 17/07/2018, גיליון 1930

קמעונאים ומסעדנים בארצות הברית משקיעים משאבים הולכים וגדלים בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לשפר את חוויית הלקוח שהן מציעות לצרכנים. כך עולה מסקר חדש של חברת Boomtown, המספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לעסקים.

 

לדברי מחברי הסקר, הסיבה המרכזית להשקעות של הקמעונאיות בטכנולוגיה היא דרישתם של הצרכנים.  סקר מקביל שנערך בקרב כאלף צרכנים העלה, כי יכולות טכנולוגיות בתוך החנות, כמו למשל היכולת להזמין באמצעות מסכי מגע, תשלומים דיגיטליים וקופות לתשלום עצמי, הן בעלות השפעה עצומה על מידת שביעות הרצון של הלקוחות מהקמעונאים. למעשה, מהסקר עולה כי לטכנולוגיות התומכות שיוצרות את חוויית הלקוח יש השפעה גדולה יותר על שביעות רצון הצרכנים מאשר השירות שמסופק להם על ידי המוכרנים.


הטכנולוגיה משפרת את חוויית הקנייה
הטכנולוגיה משפרת את חוויית הקנייה

עוד עלה מהסקר, כי תקלות טכנולוגיות הן עניין נפוץ למדי בקרב הקמעונאים, וכי צרכנים רבים נתקלים בתקלות טכנולוגיות מסוגים שונים. צרכנים שנתקלים בבעיות שכאלו בדרך כלל לא ימליצו לאחרים על החנות בה התרחשה התקלה.

 

בין התקלות ה"מעצבנות" שצוינו על ידי הצרכנים שהשתתפו בסקר היו תקלות באמצעי התשלום הדיגיטליים, מחסור ב-Wi-Fi בחנות, מידע שגוי על המלאי הזמין בחנות, שירות לקוחות לא מספק ובעיות עם עמדות התשלום בשירות עצמי.

 

מהצד השני, מחברי המחקר טוענים כי חוויה טכנולוגית חלקה מגבירה בצורה משמעותית את האמון שנותנים הצרכנים בקמעונאי. כתוצאה מכך, הסבירות שהם יחזרו אל אותו הקמעונאי עולה באופן משמעותי, כמו גם הסבירות שהם ימליצו עליו לצרכנים אחרים.

כתבות נוספות