חנות ללא מוכרים: אמזון Go עובר משלב הפיילוט לעולם האמיתי

החנות נטולת המוכרנים ועמוסת החישנים נתקלה בקשיים רבים בשלב הפיילוט, אך עתה נראה כי הקונספט בשל להתרחבות משמעותית

פורסם בתאריך: 21/11/2017, גיליון 1897

שנה כבר עברה מאז שאמזון השיקה את קונספט חנויות ה-Go, שהן למעשה חנויות מבוססות חיישנים המאפשרות לצרכים לעבור את כל תהליך הרכישה ללא הצורך במגע עם מוכרנים או קופאים. עכשיו, אחרי שלב פיילוט שנמשך זמן ארוך יותר מהמתוכנן, קונספט ה-Go עובר לשלב ההשקה. כך מדווח Bloomberg.

 

החנויות בקונספט החדש מרושתות חיישנים המזהים את הלקוח באמצעות אפליקציה המותקנת במכשיר הסמארטפון שלו. כאשר הלקוח לוקח מוצר מאחד המדפים, הפעולה מתעדכנת באופן אוטומטי בעגלת הקניות הווירטואלית באפליקציה. אם הלקוח מחזיר את המוצר למדף, הוא מוסר מהאפליקציה באופן מיידי. בחנויות ה-Go ניתן למצוא כיום מוצרי מזון בסיסיים, כמו גם ארוחות בריאות המוכנות במקום על ידי שף.


Amazon Go. המבחן עובר לעולם האמיתי
Amazon Go. המבחן עובר לעולם האמיתי


למרות זאת, הקונספט החדש נתקל בינתיים בקשיים רבים. מוקדם יותר השנה דווח בעיתוןThe Wall Street Journal כי אמזון גילתה שבמקרה והחנות עמוסה באנשים, מערכות החיישנים אינם מדויקות מספיק. אך כעת, החברה מאמינה כי התקלות סודרו והקונספט בשל לעבור משלב הפיילוט לשלב ההטמעה הרחבה.

 

בלומברג מדווח בנוסף, כי אמזון עברה לאחרונה משכירת מהנדסים ומפתחים לשכירת אנשי שיווק ותפעול. דבר זה מהווה, על פי בלומברג, אינדיקציה טובה כי החברה מתעתדת לעבור בקרוב לפריסה רחבה יותר של חנויות הרשת.

כתבות נוספות