רייטינג OUT: השיטה החדשה של רשתות הטלוויזיה למכירת פרסומות

הכירו את שיטת המדידה החדשה שאמורה להחליף בעתיד את השיטה הוותיקה והמסורתית ולהילחם בגוגל ופייסבוק


פורסם בתאריך: 22/05/2018, גיליון 1922

במטרה לתת מענה לתחרות ההולכת וגוברת מצידן של חברות המדיה הדיגיטליות כמו גוגל ופייסבוק, רשתות הטלוויזיה בארצות הברית שמו לעצמן למטרה להראות למשווקים כי הפרסום בטלוויזיה מביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.

 

עכשיו, לקראת עונת המכירות המוקדמות של פרסומות הטלוויזיה, חברת הטלווזיה A&E Networks, בעלת ערוץ ההיסטוריה וערוץ Lifetime, החלה בחודשים האחרונים במספר ניסויים שנועדו להציג מודלים המראים שיוך ישיר בין פרסומות בטלוויזיה לבין גידול במכירות. על פיתוח המודל החדש עובדת חברת ניתוח הנתונים .Data Plus Math

 

רשתות טלוויזיה נוספות כגון ערוץ דיסקברי וערוץ AMC, עובדות גם הן על יוזמות דומות, אבלA&E Networks היא החברה הראשונה שמביאה את ההתחייבות לעונת המכירות המוקדמות של פרסומות הטלוויזיה.

 

A&E. ריטינג Out - מכירות IN
A&E. ריטינג Out - מכירות IN

בחברה מצפים לסגור כבר בעונת המכירות המוקדמות הקרובה יותר מעשר עסקאות עם משווקים שונים בשיטה החדשה, אך טוענים כי בעתיד יהיה זה המודל המרכזי במכירת שטחי פרסום. בעוד ש-A&E אינה נוטשת לגמרי את מודל הרייטינג של נילסן, עבור חלק מהלקוחות מודל השיוך למכירות יהפוך בקרוב למודל המרכזי לפיו הן משלמות על שטחי הפרסום.

 

המודל הוא חלק ממגמה נרחבת יותר בתחום פרסומות הטלוויזיה, במסגרתה במקום להבטיח למשווקים כי הפרסומות שלהם יגיעו לקהלים הרלוונטיים, רוצות חברות הטלוויזיה להראות כי הפרסומות ישפיעו באופן משמעותי על התוצאות של החברות.

 

"אנחנו מאמינים כי זה בדיוק מה שרוצים רוב הלקוחות שלנו, שנמצאים בלחץ הולך וגובר מצד הנהלות החברות להראות כי מאמצי הפרסום שלהם אפקטיביים", אמר סגן נשיא בכיר לפרסום בחברת A&E. לדבריו, הנתונים של Data Plus Math כוללים בתוכם תנועה של קונים לחנויות ולסוכנויות מכירות הרכבים, כמו גם תנועה לאתרי המותגים.

 

במקביל, התפרסמה בשבוע שעבר ידיעה בעיתון וול סטריט ג'ורנל, כי גם רשת הטלוויזיה הארצית NBC תחל בקרוב לאמץ מודל דומה להצגת נתונים, אך נכון לעכשיו הוא לא ישפיע על הסכומים אותן היא דורשת עבור דקות הפרסום.


כתבות נוספות