האם הקמעונאים צריכים לשלם עבור נאמנות?

נתונים מראים שרק מותגי קמעונאות זולים במיוחד הציגו נתוני צמיחה טובים ברבעון השני של השנה

פורסם בתאריך: 05/09/2017, גיליון 1887

מחיר וערך הם הסייעים המשמעותיים ביותר למשיכת צרכנים לתוכניות הנאמנות של המותגים, כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי המועצה הבינלאומית לקניות. 

Dick’s Sporting Goods. המחיר כן קובע
Dick’s Sporting Goods. המחיר כן קובע
92% מהצרכנים שהשתתפו בסקר אמרו שמחיר וערך הן הסיבות העיקריות לבחירתם להישאר לקוחות של קמעונאי מסוים; 79% מהצרכנים הצביעו על איכות המוצרים כסיבה שלהם להישאר נאמנים לקמעונאי, ו-71% אמרו כי מבחר מגוון הוא הסיבה בגללה הם בוחרים קמעונאי על פני אחרים.
מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון וול סטריט ג'ורנל התמקד בעובדה כי כל הקמעונאים בארצות הברית שרשמו גידול במכירות ברבעון השני של השנה החזיקו בגורם משותף אחד - מחירים נמוכים. בין המותגים שהוזכרו במאמר ניתן למצוא את אמזון, Old Navy, TJX טארגט ו-וולמארט. במאמר נכתב כי שניים מבין הקמעונאים הללו, וולמארט וטארגט, אומרים במפורש כי הם משקיעים במחירים נמוכים על מנת להגדיל את נתח השוק שלהם ולמשוך לקוחות חדשים.
לעומת זאת, קמעונאים שאינם מבוססי מחיר, כמו למשל Dick’s Sporting Goods ו-Foot Locker, רשמו רבעון חלש יחסית. אד סטאק, מנכ"ל Dick’s, אמר בשיחה עם משקעים לאחר פרסום תוצאות הרבעון כי הסיבה להאטה במכירות היא שהצרכנים רואים את המחירים של הרשת כלא-אטרקטיביים.
רשת בתי הכלבו מייסי'ס, שעד לאחרונה לא השתתפה במלחמות המחירים, רשמה גם היא רבעון חלש יחסית. הרשת הודיעה לאחרונה כי היא מורידה מחירים במחלקות האיפור והטואלטיקה, במטרה לשמר נאמנות ולמשוך לקוחות חדשים.
ג'ף ג'נטי, מנכ"ל הרשת, אמר כי אחד האתגרים של הרשת לתקופה הקרובה הוא להגדיל את מכירות המותג הפרטי של מייסי'ס מ-29% ל-40%, מהלך שצפוי להביא להורדת מחירים משמעותית.

כתבות נוספות