מחקר: תכנים מצד שלישי יעילים יותר בקידום מכירות

מחקר חדש מעלה שצרכנים מעדיפים להסתמך על ביקורות של צרכנים אחרים מאשר על ההצהרות של המשווקים

פורסם בתאריך: 07/03/2017, גיליון 1864

בעידן בו צרכנים מעדיפים להסתמך על ביקורות של צרכנים אחרים, האם המידע שמספקים המשווקים הפך למיותר?

Yelp. צרכנים מאמינים לצרכנים
Yelp. צרכנים מאמינים לצרכנים
מחקר שנערך באוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית מגלה כי מותגים מספקים פחות מידע על מוצרים באתרי הבית שלהם - וכי רוב המידע על מוצרים ושירותים מסופק כיום באמצעות פורומים, אתרי השוואות מחירים ואפליקציות. מהמחקר עולה כי צרכנים מייחסים משמעות גדולה לדעות של צרכנים אחרים, ומשמעות נמוכה יחסית לטענות השונות של היצרנים.
מחברי המחקר ממליצים ליצרנים להוות את ספקי המידע העיקריים עבור מידע השוואתי ופרקטי אודות המוצרים - לדוגמה, שאלות כגון "האם עדשת המצלמה אפקטיבית לצילומי חוץ ופנים", או "האם המקלדת משמיעה רעש בעת ההקלדה". לדבריהם, המידע המשלים, המסופק על ידי הצרכנים, צריך לאשש או לאתגר טענות קיימות של יצרנים.
מחקר נוסף שנערך על ידי Harris Poll מגלה ש-85% מהצרכנים הצעירים ו-66% מהצרכנים המבוגרים יותר סומכים על אתרים שכוללים ביקורות צרכנים, כגון אמזון או Yelp. רק 66% מהצעירים ו-44% מהמבוגרים סומכים על אתרי המותגים.

כתבות נוספות