דוח: הצרכנים מתחילים להשתמש באפליקציות המובייל של הקמעונאים

עד לאחרונה מרבית הצרכנים התעלמו מהאפליקציות של הקמעונאים, אבל עבודה טובה יותר על ממשק המשתמש והפונקציונליות של האפליקציות מביאות קונים

פורסם בתאריך: 04/09/2018, גיליון 1937

בעבר כתבנו כאן בפורום שיווק רבות על העובדה כי הצרכנים אינם משתמשים באפליקציות המובייל של הקמעונאים. כעת, דוח חדש מגלה כי הנתון הזה נמצא במגמת שינוי משמעותית. מדוח של חברת השירותים הפיננסיים Synchrony עולה, כי הצרכנים משתמשים בממוצע בארבע אפליקציות מובייל של קמעונאים בשנה, לעומת רק שתי אפליקציות בשנה עליהן דיווחו הצרכנים בדוח מקביל שנערך בשנה שעברה.

 

יתרה מכך, 83% מהמשתתפים בסקר גילו שביעות רצון מהאפליקציות של הקמעונאים, לעומת רק 21% שאינם מרוצים (ירידה משמעותית מ-35% שדיווחו על אי שביעות רצון בסקר שנערך בשנה שעברה). 60% אמרו כי הם משתמשים באפליקציות של הקמעונאים כדי לעבור על המוצרים בחנות, 50% משתמשים באפליקציות למציאת ומימוש קופונים, ו-49% מבצעים את הקניות שלהם אצל הקמעונאים באמצעות האפליקציה.


בסרטון: האפליקציה של וולגרין



עד לאחרונה הראו הנתונים כי צרכן ממוצע משתמש רק בחמש אפליקציות מובייל, כאשר רובן הן של רשתות חברתיות, מסרים מיידיים, או אפליקציות שימושיות כגון אובר. כיום כבר ניתן להצביע על השינוי. כך למשל, 135 מיליון צרכנים משתמשים באפליקציה של אמזון, 76 מיליון משתמשים באפליקציה של וולמארט, 41 מיליון באפליקציה של טארגט, 29 מיליון באפליקציה של הום דיפו ו-22 מיליון צרכנים עושים שימוש באפליקציה של בסט ביי.

 

מחברי הדוח טוענים, כי הסיבה האפשרית לשינוי המגמה נעוצה בעובדה כי האפליקציות החלו לענות על צרכים אמיתיים של הלקוחות ומשפרות את חוויית הקנייה של הצרכנים. כך למשל, האפליקציה של רשת חנויות הפארם וולגרין כוללת בתוכה יישומים שעוזרים לצרכנים לקבל החלטות שישפרו את איכות החיים, ומהצד השני היא מקלה עליהם לבצע את התשלום בסניפים. השילוב הנכון של היישומים באפליקציה, הפך אותה לפופולרית במיוחד בקרב צרכנים בגילאי 55 פלוס.

כתבות נוספות