' />

מהיר וחזק: אדויל דואג שתשכחו מהכאב

בשנים האחרונות הפעילות השיווקית של המותג התמקדה בהשקה וביסוס המוצר החדש בסדרה - אדויל פורטה. השנה בחרו בניאופרם להתמקד בחיזוק המגוון הכולל את אדויל ליקווי ג'ל הקלאסי

פורסם בתאריך: 19/11/2019, גיליון 1992

המותג אדויל, המיוצר על ידי ענקית התרופות פייזר, הושק בארה"ב כתרופה ללא מרשם בשנת 1984, והיה למשכך הכאבים הראשון בארה"ב המבוסס על החומר הפעיל איבופרופן. המוצר זכה להצלחה מיידית, וכיום הוא משכך הכאבים הנמכר ביותר בעולם.

 

ניאופרם השיקה את אדויל בישראל בשנת 2000, ומאז החברה מבססת בהתמדה את מעמדו כמותג מוביל בקטגוריה.

 

אדויל ליקווי-ג'ל הינו משכך כאבים ומוריד חום, המבוסס על החומר הפעיל איבופרופן, בצורת נוזל, הנמצא בתוך קפסולות ג'ל ייחודיות. אדויל ליקווי-ג'ל נמכר ללא מרשם רופא בבתי המרקחת השונים, באריזות של 20, 40 ו-80 קפסולות ג'ל (בעמדות בתי המרקחת), וכן באריזות של 16 קפסולות ג'ל (הנמכרות במדפי התרופות ללא מרשם), ומיועד לטיפול יעיל ומהיר במגוון רחב של כאבים - ראש, מיגרנה, שיניים, גב, שרירים וכאבי מחזור. בנוסף, אדויל מוריד חום ונוגד דלקות ראומטיות.

 

על פי נתוני חברת נתוני הצרכנות הגלובלית IQVIA, ב-2018 אדויל היה משכך הכאבים ללא מרשם הנמכר בעולם, במונחים כספיים. מחזור המכירות הבינלאומי של המותג עומד על כמיליארד דולר בשנה.

 

הסביבה התחרותית

קטגוריית משככי הכאבים מאופיינת בשיעור חדירה גבוה מאוד - כ-98% מהצרכנים הישראלים משתמשים במשככי כאבים, רובם משתמשים ביותר ממותג אחד ונוהגים להחזיק בבית מספר מוצרים. עד להשקת אדויל בישראל, הובילו את התחום שלושה מותגים שפעלו בישראל במשך שנים רבות. מאז השקתו משמר אדויל את מעמדו כמותג מוביל בקטגוריה.

 


פעילות אדויל בישראל

על מנת לבסס את אדויל כמותג המוביל בישראל, בעל ערך מוסף ומבודל בקטגוריה, בחרו בניאופרם בהשקת המותג באסטרטגיה ייחודית והשיקו תחילה את קפסולות הליקווי-ג'ל ולא הטבליות כמו ברוב המדינות. המסר המוביל היה "הקפסולה עם הנוזל שמעביר את הכאב - ומהר!". ההשקה הייתה כה מוצלחת עד כדי כך שמלאי שתוכנן לשנה שלמה נמכר בתוך כשישה שבועות. תוך שנה וחודשיים מהשקתו הפך אדויל למותג המוביל בקטגוריית האיבופרופן בישראל, ותפס נתח משמעותי מכלל שוק משככי הכאבים.

 

מאז, על מנת לשמר את המובילות והמקצועיות, ניאופרם מרחיבה לאורך השנים את היצע הפתרונות לשיכוך כאבים והורדת חום באמצעות השקת מוצרים נוספים ממשפחת אדויל:

 

אדויל לילדים: תרחיף להורדת חום ושיכוך כאבים לילדים, בטעמי ענבים ופירות המתאימים לילדים.

אדויל קולד & סינוס: להקלה בתופעות של שפעת, גודש באף והתקררות.

אדויל פורטה 400 מ"ג: משכך כאבים המספק פתרון יעיל ומהיר למגוון כאבים חזקים.

 

לאחר יותר מעשור בו ביסס אדויל את מעמדו בקרב הצרכנים, עמדו בפני המותג אתגרים חדשים ומשמעותיים: להגדיל את נתח השוק בקטגוריה הצפופה והתחרותית ולוודא שאדויל יהיה הבחירה הראשונה של הצרכנים.

 

ב-2011, בעקבות תובנות שעלו ממחקרי צרכנים, גיבשה החברה אסטרטגיה חדשה למותג, שבמרכזה התמקדות בפרמטרים החשובים ביותר לצרכן בבואו לרכוש משכך כאבים - מהירות הפעולה, יעילות התכשיר ובטיחותו - פרמטרים שבהם נמצא כי לאדויל יתרון על פני המתחרים.

 

האסטרטגיה החדשה הוכיחה עצמה ותחת המסר החדש "אדויל - חזק מהכאב" המשיך המותג לצמוח גם בשנים האחרונות, וכך גם תפיסת יעילותו בקרב הצרכנים.

 

ב-2014 הושק בישראל אדויל פורטה 400 מ"ג, משכך הכאבים עם מהירות פעולה אפקטיבית במיוחד – מתחיל להעביר את הכאב בתוך כ-10 דקות. בשנים האחרונות המשיכה ניאופרם בביסוס מעמד המותג באמצעות מוצר זה, תוך תקשור וחיזוק מסר מהירות שיכוך הכאב, שזוהה כתועלת המשמעותית ביותר עבור הצרכן.

 

הפתרונות היצירתיים

לאחר מספר שנים שבהן הפוקוס השיווקי היה על המוצר אדויל פורטה, בחרו השנה בניאופרם לחזור ולחזק את אדויל ליקווי ג'ל הקלאסי, ולדבר על התועלות לסוגי כאב שונים באמצעות מגוון המוצרים של אדויל.

 

כאבי מחזור. אחד הקהלים הממוקדים אליהם פנה המותג השנה היו נשים צעירות, הסובלות מכאבי מחזור. המסר השיווקי - "אדויל - משאיר מאחור את כאבי המחזור" - הדגיש את יעילות אדויל בהפגת כאבי המחזור במהירות. הפעילות השיווקית עלתה ברדיו ובנקודות המכירה.

 

אדויל פורטה. ב-2018 כללה התמיכה השיווקית במותג פעילות מסיבית בנקודות המכירה, במסגרתה מותגו חלונות הראווה של סופר-פארם ברחבי הארץ ב"אדויל", וכן בתוך החנויות באמצעות סטנדים בולטים בקצוות המעברים ובקרבת קווי הקופות. המסרים לוו בקמפיין טלוויזיה, רדיו ובמסכים במרפאות ובבתי המרקחת של קופות החולים. ב-2019 נמשכה הפעילות השיווקית הזו בעוצמה גבוהה, כך שגם אדויל פורטה וגם אדויל ליקווי ג'ל תוקשרו באופן משמעותי מול הצרכן.

 

דברים שלא ידעת על אדויל

  • אדויל הוא משכך הכאבים הנמכר ביותר בעולם (על פי חברת נתוני הצרכנות הגלובלית IQVIA, לשנת 2018).
  • ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה הושקה גרסת הליקווי-ג'ל של אדויל לפני השקת טבליות אדויל, כפי שמקובל בעולם.
  • המותג אדויל הפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות הפופולרית ומוזכר כשם נרדף למשכך כאבים והורדת חום, וככזה, הוא זוכה לחשיפה בסדרות טלוויזיה ישראליות, כמו "ארץ נהדרת", "רמזור", "על הספקטרום" ועוד, ובתוכנית הרדיו הפופולרית "הבוקר עם טל ברמן ואביעד קיסוס".
  • ידוענים רבים, ובהם הזמרת ריהאנה, מזכירים את אדויל באופן שוטף בציוצים שלהם בטוויטר.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.
כתבות נוספות