מדוע ביקשה יוניליוור ממנהלי השיווק לעבור בדיקת דנ"א

המהלך החדש של משווקת מוצרי הצריכה בדרך לשינוי דפוסי חשיבה סטריאוטיפיים בקרב  מנהלי השיווק והפרסום

פורסם בתאריך: 02/07/2019, גיליון 1975

משווקת מוצרי הצריכה, יוניליוור, מעלה שלב במלחמה שלה להעלמת הסטריאוטיפים מעולם הפרסום. בהרצאה שנשאה בפני באי כנס עולם הפרסום שנערך בחודש שעבר בקאן, סיפרה אלין סנטוס, סגנית נשיא בכירה לשיווק בינלאומי, גיוון והכללה ביוניליוור, על מהלך מעניין שערכה המשווקת לאחרונה. במסגרת המהלך, חילקה החברה למנהלי השיווק שלה, כמו גם לסוכנויות חיצוניות שעובדות איתה, בדיקות דנ"א אישיות.

 

הרעיון שעומד מאחורי המהלך הוא לאפשר למשווקים להבין עד כמה המוצא שלהם מגוון ובכך להימנע מחשיבה סטריאוטיפית על אחרים. בסרטון שהעלתה החברה לרשת ניתן לראות עובדת שפונה לאימא שלה בשאלה "אימא מה עשית?". אחרים מדברים על מציאת שורשים אפריקאיים, אסייתיים או אחרים. המהלך הוא חלק מקמפיין גדול יותר של משווקת מוצרי הצריכה, הפועלת להעלמת הסטריאוטיפים מהפרסומות שלה בפרט ומעולם הפרסום בכלל.


צפו בסרטון שיצרה החברה:


יוניליוור מתייחסת למהלך ברצינות, וצוות של פסיכולוגים ומומחי התנהגות עוקב אחר המשווקים שביצעו את הבדיקה. עד היום נבדקו 63 משווקים מ-12 מותגים שונים של החברה בארצות הברית, בריטניה והולנד. במהלך השנה יורחב הניסוי באופן משמעותי.

 

מהתוצאות הראשונות של הניסוי עולה, כי אצל משווקים שערכו את הבדיקה נרשמה ירידה של 35% במדד החשיבה הסטריאוטיפית. לדברי סנטוס, הבדיקה עודדה אצל המשווקים גם קריאייטיביות.

כתבות נוספות