לא רק קולנוע: סינמה סיטי משדרגת את חוויית הבידור

במסגרת הפעולות להרחבת יעוד המתחמים מעבר להקרנת סרטים, הורחבו האולמות, נוספו הופעות מוזיקה, בידור, תיאטרון וריקוד, נבנו מרכז כנסים ומרכז מסחרי גדולים והוקם מוזיאון הקולנוע הישראלי

פורסם בתאריך: 22/05/2018, גיליון 1922

סינמה סיטי שומרת על מעמדה המוביל בשוק הקולנוע והבידור בישראל. השנה השיקה הרשת מתחם קולנוע נוסף בנתניה ופתחה את מוזיאון הקולנוע הישראלי בירושלים.

 

סינמה סיטי גלילות, מרכז הבילוי הראשון בישראל, הוקם על ידי האחים ליאון אדרי ז"ל ומשה אדרי בשותפות עם יעקב כהן בשנת 2002, והפך תוך זמן קצר להצלחה גדולה, תוך שהוא משנה לגמרי את הרגלי צריכת הקולנוע בישראל.

 

מאז הקמתו של המתחם בגלילות, מציבה סינמה סיטי במרכז האסטרטגיה השיווקית שלה את החוויה, ההרגשה הטובה ושירות ללקוחות. כך לדוגמה, סינמה סיטי הביאה לענף את קונספט ה-VIP, שמאפשר חוויית צפייה חדשנית בכורסאות נוחות עם כיבוד, הכולל שמפניה, יין, עוגות, סלטים, פשטידות וגלידה.

 

הקומפלקס בגלילות היה הראשון בישראל שאיפשר לצפות באחד מ-22 סרטים שהוקרנו בו-זמנית, באולמות שתוכננו במיוחד לצפייה איכותית, עם מערכות מושבים וסאונד משוכללות.

 

הקמת מתחם G סינמה סיטי בראשון לציון בשנת 2010 ביססה סטנדרטים חדשים בענף הקולנוע בישראל עם טכנולוגיות צפייה ייחודיות ואולמות, המכילים עד 500 מושבים ומשמשים לא רק להקרנת סרטים, אלא גם לצפייה בהופעות מוסיקה, בידור, תיאטרון וריקוד. הקומפלקס משתרע על 45 אלף מ“ר, הכוללים 26 אולמות קולנוע וארבעה אולמות תיאטרון עם 4,000 מקומות ישיבה בסך הכל, כמו גם מסעדות, בתי קפה וחנויות.

 

מתחם סינמה סיטי בירושלים שנפתח לקהל ב-2014 כולל 18 אולמות קולנוע, מרכז כנסים גדול ומרכז מסחרי, שפועלים בו כ-40 בתי קפה, חנויות ומסעדות, כל זאת במטרה ליצור עבור הצרכנים הירושלמים חוויית בילוי חדשה וברמה גבוהה משהכירו. במקביל, הוקם השנה בקומפלקס הירושלמי מוזיאון הקולנוע הישראלי המספר את סיפור הקולנוע הישראלי ובתי הקולנוע בישראל. המתחם מציע בנוסף גם חוויה רב-חושית בתלת ממד, המציגה מסע בארץ ישראל התנ“כית ובירושלים. אטרקציה נוספת במתחם הוא מוזיאון התנ“ך, הכולל 70 מיצגים, הממחישים את סיפורי התנ“ך.

 

השנה, במטרה להגיע גם לקהל בערים משמעותיות נוספות, נפתח מתחם סינמה סיטי גם בנתניה. המתחם כולל 12 בתי קולנוע משוכללים ומתחם VIP, ומשרת את אוכלוסיית צפון השרון. המתחם יכלול מסעדות בתי קפה בסטנדרט הגבוה ביותר כפי שמצופה ממרכז בילוי מוביל.

 


האתגרים השיווקיים

במרכז האסטרטגיה השיווקית של סינמה סיטי ניצב הרצון לספק למבקרים חוויה חדשנית, איכותית ויוצאת דופן. האתגר המרכזי שהציבה לעצמה הנהלת הרשת בשנים האחרונות הוא לשמר את עוצמתם ואיכותם של המתחמים הקיימים, תוך שידרוג החוויה הקולנועית שהם מציעים, והרחבת הייעוד שלהם גם לתחומי בידור משלימים ומגוונים - במקביל לפתיחת מתחמים בערים נוספות.

 

הפתרונות היצירתיים

הרחבת סינמה סיטי גלילות. במהלך 2015 עברו כל האולמות במתחם סינמה סיטי בגלילות שיפוץ נרחב, תוך הגדלת מספר אולמות הקולנוע מ-23 ל-30. בתוך כך הושק בגלילות אולם קולנוע חדשני, המציע סרט בחוויית צפייה אינטראקטיבית. הצופים בסרט יכולים להשפיע על המתרחש על המסך באמצעות מחוות גוף וקולות, שנקלטים על ידי מצלמות מתקדמות וחיישנים.

 

במקביל הושק בשנה שעברה בסינמה סיטי אולם חדש בן 880 מקומות שמארח מופעי מוזיקה, מופעי בידור ומחזות זמר, כדוגמת "בילי אליוט", כמו גם מופעים לילדים, וזאת במטרה לספק לתושבי האזור פתרונות למגוון של צרכי בילוי שונים, גם מעבר לעולמות הקולנוע והסרטים.

 

לא רק קולנוע

כבר היום מציעים המתחמים של סינמה סיטי בישראל מגוון של מופעי מוזיקה ומופעי בידור. כך למשל, תחת הקונספט “סינמה קומדי סנטרל“ נערכים במתחמים מופעי סטנד-אפ. באולמות השונים מופיעים גם הרכבים מוזיקליים רבים במופעים ייחודיים, המשלבים מוזיקה חיה, תאורה וקטעי וידאו, כמו גם הצגות ילדים ממיטב הרפרטואר של יוצרי הצגות הילדים בישראל.

 

פרויקט נוסף, המנוהל במתחמי הסינמה סיטי, מציע לילדים צעירים ליהנות מ“חוויית הסרט הראשון“. תחת השם “גולגולנוע“ נהנים הילדים ממופע באורך חצי שעה בכיכובה של דמות אינטראקטיבית, שמרככת את חוויית הקולנוע והופכת אותה למהנה יותר עבורם.

 

סינמה סיטי אינו רק מרכז בידורי, אלא גם מרכז לתרבות וחינוך. בדרך זו מנוצלים האולמות 20 שעות ביממה כאשר הלובי למשל, משמש בזכות גודלו גם כמרכז אירועים וכאזור התכנסות לימי גיבוש, אירועי השקה והקרנות צ’ופר ללקוחות ולעובדים.

 

מיזם נוסף של סינמה סיטי הוא “זמן אשכול“ - המציע לבני הגיל השלישי מגוון של קורסים לפיתוח ולהכשרה אישית, כמו גם מרכז לסדנאות ולימי עיון חווייתיים. תוכנית ההדרכה, המועברת באמצעות טובי המרצים והמנחים בארץ, כוללת ימי עיון, סימפוזיונים, הרצאות וקורסים לטווח קצר ולטווח ארוך במגוון נושאים אקטואליים, וכן במדע, יהדות ופנאי.

 

בשנתיים הקרובות מתעתדת הרשת לפתוח שני מרכזי קולנוע נוספים בערים באר שבע וחדרה, על מנת לתת מענה לצרכנים המתגוררים רחוק יחסית מחמשת הקומפלקסים הקיימים של הרשת.

 


דברים שלא ידעת על סינמה סיטי

  • סינמה סיטי הייתה הרשת הראשונה בישראל שהפסיקה להשתמש במכונות הקרנת סרטים מבוססות פילם ועברה להקרנת סרטים בטכנולוגיה דיגיטלית.
  • האחים ליאון אדרי ז"ל ומשה אדרי, מבעלי סינמה סיטי, הפיקו סרטים ישראלים רבים, ובהם “באבא ג’ון“ שזכה השנה באוסקר הישראלי, ו“המילים הטובות“ בבימויו של שמי זרחין.
  • שני סרטים שהפיקו האחים אדרי, “הערת שוליים“ ו“לבנון“, היו מועמדים לפרס האוסקר האמריקני בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר.
  • יעקב כהן והאחים אדרי זכו בתואר "אנשי השיווק של השנה" מטעם איגוד השיווק הישראלי על השקת מתחם סינמה סיטי בראשון לציון.

 

אבני דרך בחיי סינמה סיטי

2003 - מרכז סינמה סיטי בגלילות נפתח לקהל הרחב.

2009 - דיסני משקיעה עשרות מיליוני דולרים בסינמה סיטי באמצעות קרן שמרוק.

2010 - G סינמה סיטי מושק בראשון לציון.

2014 - קומפלקס סינמה סיטי בירושלים נפתח לקהל; בנק לאומי והכשרה חברה לביטוח נכנסות לשותפות בסינמה סיטי.

2015 - פתיחת הקומפלקס בכפר סבא ואולם הסיטי הול בגלילות.

2016 - סינמה סיטי נתניה נפתח לקהל.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות