שיפור השירות ונגישות ללקוח: השנה של מנורה מבטחים

על מנת לשמור על הובלה בתחום החיסכון הפנסיוני השיקה בשנים האחרונות קבוצת מנורה מבטחים שורה של תכניות חדשניות שנועדו להקל על חיי החוסכים ולשפר את החיסכון הפנסיוני שלהם

פורסם בתאריך: 19/09/2017, גיליון 1889

קבוצת מנורה מבטחים התאגדה בישראל (פלשתינה) והחלה פעילותה בשנת 1935, כמורשת לוידס בישראל, ומאז 1939 - כחברת ביטוח. בשנת 1982, בוצעה הנפקה לציבור של מניות החברה בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ והחברה הפכה לחברה ציבורית (נכון להיום, נסחרת במסגרת מדד ת"א 75).


בעלי השליטה של החברה הינם פלמס אסטבלישמנט וניידן אסטבלישמנט (תאגידים זרים), המוחזקים בנאמנות עבור ה"ה טלי גריפל וניבה גורביץ, בהתאמה, המחזיקים ביחד בכ-62% ממניות החברה. יו"ר החברה הנו ערן גריפל, ומנכ"ל החברה הנו ארי קלמן.

 

בשנים האחרונות ביצעה הקבוצה מספר מהלכי רכישה ופיתוח עסקי משמעותיים בענפי הביטוח, הפנסיה ושוק ההון, בהם:

 

2004 - רכישת "מבטחים החדשה", קרן הפנסיה החדשה הגדולה בישראל ובית ההשקעות מנורה מבטחים פיננסים בע"מ, 2007 - רכישה של מניות שומרה חברה לביטוח בע"מ, העוסקת בעיקר בתחומים של ביטוח רכב (חובה ורכוש) וביטוחי רכוש אחרים.

 

לאורך השנים ביססה לעצמה הקבוצה מוניטין של קבוצה אמינה, יציבה וסולידית, המעניקה ללקוחותיה שירות וניהול השקעות מקצועי, אמין ויעיל. כל אלה, אפשרו לקבוצה לפנות לקהל יעד מגוון ולהעניק לו פתרונות בטוחים ומשתלמים גם יחד.

 

סך הנכסים המנוהלים על ידי הקבוצה, נכון לסוף יוני 2016, הסתכם בכ-148 מיליארד שקל.

 

הקבוצה נמצאת בקשרים עסקיים עם כ-1,400 סוכני ביטוח מקצועיים ומיומנים, המעניקים שירותים ללקוחות החברה בכל רחבי הארץ.


הסביבה התחרותית בתחום הפנסיה

שוק הפנסיה פועל בסביבה מאוד תחרותית ומאתגרת, והוא השוק הצומח ביותר מבין מוצרי החיסכון הפסיוני בישראל. במשך שנים ארוכות התאפיין תחום הפנסיה במעורבות צרכנים נמוכה, אך בשנים האחרונות גדלה המודעות של הצרכנים לנושא החיסכון הפנסיוני, והצרכן הממוצע מגלה מעורבות הולכת וגדלה בחסכונות הפנסיונים שלו, לצד מעורבות הולכת וגדלה של הרגולציה והקמת קרנות פנסיה על ידי בתי השקעות - אשר מניעה את השוק לתחרותיות והורדת מחירים.


האתגר השיווקי בתחום הפנסיה

קבוצת מנורה מבטחים פנסיה וגמל מחזיקה בנתח שוק של 35% מסך חסכונות הציבור בקרנות הפנסיה החדשות, והיא גוף הפנסיה הגדול ביותר בישראל. מלבד לכך, היא גם החברה שרושמת בכל שנה את מספר המצטרפים הגדול ביותר לקרן (באמצעות ניודים). לפיכך, האתגר שניצב בפני החברה בשנים האחרונות הוא שימור מעמדה בשוק לאור השינויים הרגולטוריים הרבים, וכן שמירה על המשך מגמת הגידול בעמיתים המצטרפים לקרן.

 

הפתרונות היצירתיים

על מנת לשמור על ההובלה המובהקת של החברה בתחום הפנסיה, הושם בחברה דגש על חיזוק מערכי ההפצה והשיווק של הקבוצה. בנוסף השיקה קבוצת מנורה מבטחים פנסיה וגמל בשנים האחרונות שורה של תכניות חדשניות, שנועדו להקל על החוסכים, לספק להם מידע, ולאפשר להם לחסוך סכום גדול יותר עד היציאה לגמלה.


מסלולי יעד לפרישה - המטרה המרכזית של החוסכים לפנסיה היא להגיע לגיל הפרישה כשברשותם הסכום המצטבר המרבי. לפיכך, להרכב תיק ההשקעות ולרמת הסיכון שהוא מגלם בתוכו יש השפעה משמעותית על הסכום שיצטבר אצל העמית במועד הפרישה המדויק. מצד אחד, השקעות ברמת סיכון גבוהה, כגון מניות, עשויות להביא לתשואות טובות יותר, אך מהצד השני - ברגעי משבר הן עלולות למחוק חלק גדול מהכסף שהצטבר בקופה. כך קרה למשל במשבר הפיננסי העולמי שהתרחש ב-2008, אז איבדו החוסכים סכום ניכר מחסכונותיהם.


כדי לספק מענה לכך, השיקה קבוצת מנורה מבטחים מסלולי השקעה חדשים בשם "מסלול יעד לפרישה". במסגרת המסלולים מותאמת רמת הסיכון בהשקעות החוסך למועד הפרישה של העמית בקרן. בפועל, אחוז הנכסים התנודתיים במסלול, כמו לדוגמא מניות, הולך וקטן ככל שמתקרב מועד הפרישה, וכך יורדת רמת הסיכון בזמן המתאים. וכך, מסלולי היעד לפרישה מאפשרים לצרכנים להתאים את מסלול ההשקעה הפנסיונית הנכון ביותר עבורם, בהתאם למועד הפרישה המשוער שלהם, ואף להשיג תשואה גבוהה יותר לטווח ארוך.


תכניות חדשות להקלה על הלקוחות
תכניות חדשות להקלה על הלקוחות

פנסיה בקליק - החל משנת 2008 מחויב כל מעסיק בישראל להפריש דמי פנסיה עבור כל עובד. במקרים רבים, כאשר מדובר בעובדים זמניים או בכאלו העובדים שעות מועטות יחסית, סכומי ההפקדה נמוכים ומצריכים פתרון דיגיטלי.

 

על מנת לתת מענה לנושא ולהקל על חיי המעסיקים והעובדים, השיקה החברה שירות בשם "פנסיה בקליק". בעלי עסקים ועצמאים שרוצים לצרף ולשלם עבור העובדים לקרן הפנסיה יכולים לעשות זאת בקלות באמצעות ממשק מקוון והזנת מספר קטן של נתונים. בהמשך, יכולים העובדים לעקוב אחר החיסכון שלהם באמצעות האתר. עד היום הצטרפו לתכנית יותר מ-7,000 מעסיקים.

 

אתר יעד פנסיוני - שירות חדש שהושק על ידי מנורה מבטחים, המאפשר לכל צרכן בישראל לקבל מידע אודות כלל החסכונות הפנסיונים שלו במקום אחד. השירות ניתן ללא תשלום באמצעות אתר ייעודי שפותח בחברה, המציג את כלל הנתונים ללקוח בצורה פשוטה וברורה. בנוסף, מציג השירות לחוסך מגוון הצעות שיעזרו לו לטייב ולהטיב את החיסכון הפנסיוני שלו.

 

מבטחים קריירה - בעולם התעסוקה של השנים האחרונות, מעבר בין מקומות עבודה נהפך לדבר שבשגרה. בקבוצת מנורה מבטחים פנסיה וגמל זיהו את המודעות הנמוכה בקרב ציבור החוסכים לשמירה על הזכויות הפנסיוניות שלהם בעת מעבר העבודה, ואת הצורך שלהם בליווי פנסיוני והדרכה בתקופה בה נמצא החוסך בין מקומות עבודה. לצורך כך השיקה קבוצת מנורה מבטחים את "מבטחים קריירה", שייעודה ללוות ולהדריך את העמיתים בתקופה הרגישה שבין מקומות העבודה, ללוות את החוסך מקצועית בשלב מוקדם ולמנוע מעמית שעזב מקום עבודה לבצע טעויות בחיסכון הפנסיוני שלו.

 

באתר ניתן למצוא מידע רב בנושא הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה והדרכים לשמירתו, הזכויות הפנסיוניות של העובד, הנדרש להמשך ההפקדות בעת תחילת עבודה אצל מעסיק חדש ועוד.

 

מבטחים היי-טק - תכנית המעניקה פתרונות ייעודיים לעובדי תעשיית ההיי-טק והביומד. בין יתרונות התכנית ניתן למצוא הטבה משמעותית בדמי הניהול, הטבה משמעותית בדמי הניהול בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות, שירות VIP מיוחד באמצעות הדיגיטל, מענה וסיוע בין עבודות באמצעות אתר "מבטחים קריירה", פתרונות והטבות בכיסויים ביטוחיים, הנחות על פעילות ספורטיבית ועוד.

 

דברים שלא ידעת על קבוצת מנורה מבטחים

  • קבוצת מנורה מבטחים היא בעלת קרן הפנסיה הגדולה בישראל, "מבטחים החדשה", עם נתח שוק של כ-35%.
  • מנורה מבטחים ביטוח הינה חברת ביטוחי הרכב הגדולה בישראל, כאשר כל רכב שישי בישראל מבוטח במנורה מבטחים.
  • כחלק מהגברת המודעות למותג לקחה קבוצת מנורה מבטחים את החסות הראשית על היכל הספורט ביד אליהו, והחל משנת 2015 ולמשך 8 שנים לפחות נושא ההיכל את השם היכל מנורה מבטחים.
  • עיתונאי הביטוח והפיננסיים של דה מרקר, גלובס, ידיעות אחרונות, עדיף ו-NFC בחרו גם בשנת 2015 בקרן הפנסיה "מבטחים החדשה" כקרן הפנסיה הטובה ביותר, בפעם החמישית ברציפות.

 

אבני דרך בחייו של מנורה מבטחים

1934 - מנורה מבטחים החזקות מתאגדת בארץ ישראל.

1935 - הקמת חברת הביטוח מנורה.

1982 - קבוצת מנורה מבטחים הופכת לחברה ציבורית.

2002 - מתקבלת החלטה אסטרטגית להגדלת נתח השוק בביטוח אלמנטרי.

2004 - רכישת קרן הפנסיה הגדולה בישראל, מבטחים החדשה.

2005 - הקמת בית ההשקעות קבוצת מנורה מבטחים פיננסיים.

2007 - רכישת חברת הביטוח שומרה ויחד עם ההחלטה האסטרטגית להגדלת נתח השוק באלמנטרי, הקבוצה הופכת למספר 1 בביטוחי רכב.

2011 - השקת תכנית "מסלולי יעד לפרישה".

2015 - היכל הספורט ביד אליהו משנה את שמו להיכל מנורה מבטחים; קבוצת מנורה מבטחים זוכה בפעם ה-5 ברציפות כקרן הפנסיה של השנה.

2016 - רכישת אמפא קפיטל ו-ERN במטרה להקים זרוע אשראי ומימון בקבוצה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.


כתבות נוספות