מבית קולנוע למתחם בילוי: סינמה סיטי מתרחבת

סינמה סיטי ממשיכה להתרחב ולהציע חוויית בידור, קולנוע, מסעדות ובילוי לתושבים ברחבי הארץ. השנה פתחה הרשת שני מתחמי בילוי חדשים בחדרה ובבאר שבע

פורסם בתאריך: 14/01/2020, גיליון 1998

סינמה סיטי גלילות, מרכז הקולנוע והבילוי הראשון בישראל, הוקם על ידי האחים משה ולאון אדרי בשותפות עם יעקב כהן בשנת 2002, והפך תוך זמן קצר להצלחה גדולה, תוך שהוא משנה לגמרי את הרגלי צריכת הקולנוע בישראל.

 

מאז הקמתו של המתחם בגלילות, מציבה סינמה סיטי במרכז האסטרטגיה השיווקית שלה את חוויית הלקוח. סינמה סיטי הייתה זו שיצרה את קונספט ה-VIP – המאפשר חוויית צפייה משודרגת בכורסאות נוחות, עם כיבוד, יין ושמפניה. הקומפלקס בגלילות היה הראשון בישראל שבו ניתן היה לצפות באחד מ-22 סרטים שהוקרנו בו-זמנית, באולמות שתוכננו במיוחד לצפייה איכותית, עם מערכות מושבים וסאונד משוכללות.

 

הקמת מתחם G סינמה סיטי בראשון לציון בשנת 2010 ביססה סטנדרטים חדשים בענף הקולנוע בישראל, בזכות טכנולוגיות צפייה ייחודיות ואולמות המכילים עד 500 מושבים - המשמשים לא רק להקרנת סרטים, אלא גם לצפייה בהופעות מוסיקה, בידור, תיאטרון וריקוד. הקומפלקס משתרע על פני 45 אלף מ“ר, הכוללים 26 אולמות קולנוע וארבעה אולמות תיאטרון ובהם 4,000 מקומות ישיבה בסך הכול. זאת, לצד מסעדות, בתי קפה וחנויות.

 

בשנת 2014 הוקם מתחם סינמה סיטי בירושלים – קומפלקס הכולל 18 אולמות קולנוע, מרכז כנסים גדול ומרכז מסחרי שבו כ-40 בתי קפה, חנויות ומסעדות. בקומפלקס הירושלמי הוקם גם מוזיאון הקולנוע הישראלי, המספר את סיפור תעשיית הסרטים ובתי הקולנוע בישראל. המתחם מציע גם חוויה רב-חושית בתלת ממד, המציגה מסע בארץ ישראל התנ“כית ובירושלים. מוזיאון התנ“ך הוא אטרקציה נוספת במתחם, שבו 70 מיצגים באופן קבוע.

 

כדי להנגיש את חוויית הבילוי בסינמה סיטי לקהלים חדשים בערים נוספות, הושק ב-2016 מתחם סינמה סיטי בנתניה. המתחם כולל 12 בתי קולנוע משוכללים ומתחם VIP המשרת את אוכלוסיית צפון השרון, וכן בתי קפה ומסעדות. מאז שנפתח, המתחם מבסס את מעמדו כמתחם הבילוי המועדף על תושבי העיר והסביבה.

 

השנה פתחה רשת סינמה סיטי שני מרכזים חדשים, בחדרה ובבאר שבע, ובשנה הבאה היא מתעתדת לפתוח מרכז נוסף, באשדוד, שיכלול 15 אולמות קולנוע משולבים במתחמי VIP, בצמוד למרכז המסחרי ביג בעיר.



האתגרים השיווקיים

חוויית הבילוי של משפחות וצעירים נמצאת במגמת שינוי מתמיד, כאשר הדגש עובר בהדרגה מקניות לחוויות ולמתחמים שאינם בהכרח קניונים - קולנוע, מופעי בידור, מסעדות, מתחמי גיימינג וערך מוסף.

 

במרכז האסטרטגיה השיווקית של סינמה סיטי ניצב האתגר המתמיד לייצר עבור המבקרים חוויית בילוי איכותית ויוצאת דופן - בין אם הגיעו כדי לצפות בסרט קולנוע או בהופעה, לבלות במתחם המסחרי או לאכול במסעדה. האתגר הגדול מבחינת הרשת הוא להמציא מחדש בכל שנה חוויות חדשות, מבודלות ורלוונטיות לקהל, על מנת לשמר את עוצמתם של המתחמים ולהתרחב למקומות חדשים. כך למשל פועלים ברשת להגדיל בכל נקודת זמן את היצע הסרטים – עד כ-50 סרטים שונים בו זמנית.

 

הפתרונות היצירתיים

על מנת לעמוד באתגר השיווקי ולהציע למבקרים סל עשיר יותר של חוויות ברמה גבוהה, פועלת סינמה סיטי לשדרוג מתמיד ולפתיחת מתחמים נוספים וחדישים. הרשת דואגת לעדכן באופן תדיר את החוויה הקולנועית במתחמים, ובשנים האחרונות הרחיבה את פעילותם לתחומי בידור ותרבות משלימים כמו הופעות מוזיקה, הצגות ילדים, מחזות זמר והצגות תיאטרון.

 

סינמה סיטי באר שבע

אחד משני המתחמים החדשים שפתחה סינמה סיטי השנה נמצא בבאר שבע - הגדול ביותר באזור הדרום והנגב – המביא בשורה חדשה של מגוון אפשרויות בילוי לתושבים. המתחם החדש ממוקם ביציאה הדרומית מהעיר וכולל 24 אולמות קולנוע וכן מתחם בילוי, מסחר, מסעדות ובתי קפה, ואולמות תיאטרון והופעות בשיתוף מועדון זאפה. גולת הכותרת של המקום היא משטח החלקה על הקרח ומתחם משחקים צמוד לילדים – הראשון באזור הדרום. הצופים באולמות הקולנוע נהנים ממקרני הלייזר החדישים, מסכי לד וממתחם VIP מושקע.

 

סינמה סיטי חדרה

המצטרף הטרי למתחמי סינמה סיטי הוא המרכז החדש בחדרה, שנבנה ביציאה המזרחית מהעיר. במתחם החדש, שיעשיר את אפשרויות הבילוי בצפון השרון, נבנו 15 אולמות קולנוע חדישים, לצד אולם להופעות וכנסים.

 

לא רק קולנוע

בהתאם לכוונות החברה להעשיר את סל חוויות התרבות והבידור עבור הלקוחות, מציעים כיום מתחמי סינמה סיטי בגלילות ובראשון לציון מגוון מופעי מוזיקה ומופעי בידור. כך למשל, בשנה האחרונה הוצגו בהם עשרות הצגות ילדים ומופעי סטנדאפ, הופעות של זמרים מהשורה הראשונה כמו שלמה ארצי ועברי לידר, קרקס מיומנה ועוד. במקביל, מתחמי סינמה סיטי ברחבי הארץ מארחים מדי יום כנסים, אירועי השקה, ימי גיבוש לארגונים והקרנות מיוחדות.

 

מיזם נוסף של סינמה סיטי הוא "זמן אשכול", המציע לבני הגיל השלישי מגוון של קורסים, ימי עיון וסדנאות לפיתוח והעשרה. תוכנית ההדרכה, המועברת באמצעות טובי המרצים והמנחים בארץ, כוללת ימי עיון, סימפוזיונים, הרצאות וקורסים במגוון נושאים אקטואליים, וכן בתחומי המדע, היהדות והפנאי.

 

דברים שלא ידעת על סינמה סיטי

  • סינמה סיטי הייתה הרשת הראשונה בישראל שהפסיקה להשתמש במכונות הקרנת סרטים המבוססות על פילם, ועברה להקרנת סרטים בטכנולוגיה דיגיטלית.
  • מקרני הלייזר הראשונים בישראל הושקו במתחם סינמה סיטי בנתניה.
  • הסרט "מכתוב", שהופק בשיתוף האחים אדרי, שבר את שיא הצפייה לסרט קולנוע ישראלי עם 550 אלף צופים.
  • שני סרטים שהפיקו האחים - "הערת שוליים" ו"לבנון", היו מועמדים לפרס האוסקר האמריקני בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר.
  • במתחמי סינמה סיטי ניתן למצוא את החטיף הבלעדי "פופקורן פיצוץ", שמכיל מלבד פופקורן גם במבה, נאצ'וס וכריות, ואת הפופקורן במידת "מוגזם" שכשמו כן הוא – סיר פופקורן המכיל כמות של שלושה מכלים גדולים.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות