האם הרובוטים הולכים לחסל את ביקורות הצרכנים באינטרנט?

קבוצה של מדענים פיתחה מערכת בינה מלאכותית שכותבת ביקורות זהות לגמרי לביקורות שנכתבות על ידי בני אדם. החשש: סופו של עידן המידע הצרכני האמין ברשת

פורסם בתאריך: 19/09/2017, גיליון 1889

קבוצה של מדענים מאוניברסיטת שיקאגו "אימנה" מנוע של בינה מלאכותית לכתוב ביקורות מזויפות באתר המדריכים המקומיים Yelp והצליחה לגרום למערכת לכתוב ביקורות שנראות זהות לחלוטין לאלו שנכתבו על ידי בני אדם.


ביקורות מזויפות. אין כבר על מי לסמוך
ביקורות מזויפות. אין כבר על מי לסמוך

המערכת למעשה ניסחה את הביקורות האמינות לאחר ש"למדה" מביקורות אמיתיות שנכתבו על מסעדות באתר. בנוסף, למערכת הוזנו גם שמות של מנות שמוגשות במסעדות עליהן הרובוט כתב את הביקורות. כך למשל, בביקורות על מסעדת בופה בניו יורק כתב הרובוט: "אני ומשפחתי אוהדים גדולים של המסעדה. הצוות נחמד מאוד והאוכל מעולה. העוף מצוין ורוטב השום מושלם. כך גם הגלידה עם התוספות. מומלץ בחום". בביקורת אחרת כתבה המערכת: "האוכל פשוט מדהים. המנות ענקיות. הכריך היה טרי וטעים. השירות היה מהיר. אנחנו נחזור שוב".


לטענת המדענים, הביקורות הממוחשבות היו דומות מאוד לביקורות שניתנו על ידי בני אדם ולמעשה לא ניתן היה למצוא כל ההבדל ביניהן. עוד טענו המדענים, כי הביקורות המזויפות של המחשב ילכו וייעשו משוכללות יותר והן עשויות להשפיע באופן משמעותי על כל תחום ביקורות הצרכנים ברשת. מעבר לכך נטען, כי לתכנים שנכתבים על ידי רובוטים עשויה להיות השפעה גדולה גם על תחומים אחרים באינטרנט, כמו למשל אתרי פורומים.

 

בקרוב: לא תדעו מי כתב את הביקורות
בקרוב: לא תדעו מי כתב את הביקורות
לסיכום, כתבו החוקרים, כי הם מקווים שתוצאות המחקר יעלו את הנושא לתשומת לב הציבור ויאפשרו למנהלי האתרים למצוא פתרונות שיחסמו מקרים מסוג זה.
כתבות נוספות