מבצע אחד יותר מדי: הקמעונאים מתקשים לשמור על שורת הרווח

הצרכנים דורשים מבצעים משתלמים לכל אורך השנה - והקמעונאים מתקשים לספק הזדמנויות ששומרות על שורת הרווח

פורסם בתאריך: 03/01/2017, גיליון 1855

עונת החגים מבשרת על עונת ההנחות והמבצעים, אותם משיקים הקמעונאים הגדולים במטרה להגדיל את המכירות - באופן מחושב שיאפשר להם להגדיל גם את שורת הרווח. מספר מחקרים שנערכו סביב מבצעי עונת החגים שהסתיימה זה עתה מעלים כי האיזון העדין בין השניים התערער - לטובת הצרכנים.

J.C. Penney. הצרכנים רוצים מבצעי מכירה
J.C. Penney. הצרכנים רוצים מבצעי מכירה
מחקר שפורסם לאחרונה בעיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל מעלה כי מספר הקבלות שהונפקו עבור עסקאות בהנחה במהלך חודש נובמבר 2016 היה גדול ב-79% לעומת מספרן בתקופה המקבילה בשנת 2015, וכי מבצעי ההנחה שנרשמו בשבוע הראשון של דצמבר הראו על גידול של 50% במבצעים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. דו"ח נוסף מעלה כי מרבית הקמעונאים הגדולים בארצות הברית הגדילו בעונת החגים האחרונה את מבצעי המכירות שלהם באופן משמעותי לעומת השנה שעברה.
דו"ח אחר מעלה כי במקרים רבים ההנחות הן כה משמעותיות, עד שהן מערערות לחלוטין את המודל שבבסיסו רווחים קטנים יותר מעלים את כמות המכירות.
מנתונים של התאגדות הקמעונאים בארצות הברית עולה כי במהלך בלאק פרידיי השנה חל גידול של כשלושה מיליון קונים לעומת השנה שעברה - לצד ירידה של 3.5% במספר המכירות לעומת השנה שעברה. עוד עולה מאותו הדו"ח, כי מספר ההנחות שניתנו על ידי הקמעונאים גדל ב-20% לעומת השנה שעברה.
ציפיית הצרכנים להנחות כבדות מעיבה על תחום הקמעונאות במשך כל השנה. קמעונאים שניסו לצמצם את מבצעי ההנחות, כגון רשת בתי הכלבו J.C. Penney שעברה למודל מחירים-נמוכים-בכל-יום, רשמו ירידה חדה במכירות. יתרה מכך, הרעב למבצעים הביא לכך כי מספר משווקים בארצות הברית נתפסו כי הם מקדמים מבצעי מכירה מפוברקים, שהסתמכו על "מחירים מקוריים" של מוצרים בהם הם לא נמכרו מעולם.

כתבות נוספות