להתקרר בשקט: אלקטרה בחזית הטכנולוגית של המזגנים

החברה השיקה שפה תקשורתית חדשה תחת הסלוגן "אלקטרה מנצח" בהובלת הפרזנטור גיא זו-ארץ. במקביל השיקה החברה גם את אלקטרה Mute, התוסף היחיד שכולל טכנולוגיית השקטה אקטיבית

פורסם בתאריך: 05/11/2019, גיליון 1990

אלקטרה נוסדה בשנת 1945 כבית מלאכה קטן לתיקון מוצרי חשמל ביתיים. בשנת 1961 הקימה החברה את מפעל המזגנים הראשון בישראל, והחלה בפיתוח וייצור עצמאי של מערכות מיזוג. אלקטרה פיתחה את מזגן החלון הראשון בישראל, את המזגן המפוצל עם בקרה אלקטרונית ושלט רחוק, מזגנים ניידים ומזגני אינוורטר.

 

במהלך השנים החברה התפתחה והחלה לייבא לישראל מוצרי חשמל של חברת Westinghouse האמריקנית, וביניהם מזגנים, וכן החלה לייבא את מזגני DAIKIN.

 

בשנת 1973 עברה אלקטרה לאזור התעשייה החדש בראשון לציון והקימה מפעל בשטח של 55 דונם, הנחשב לאחד המפעלים המתקדמים במזרח התיכון. אלקטרה נרכשה בשנת 1991 על ידי אלקו החזקות בבעלות גרשון זלקינד, והחלה להתפתח בחו"ל באמצעות רכישת חברות ושיווק מוצרים לאירופה, דרום אמריקה, אוסטרליה ויעדים נוספים בעולם.

 

כיום, אלקטרה מוצרי צריכה פועלת בשלוש חטיבות שונות: חטיבת מיזוג אוויר ואקלים המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות מיזוג אוויר; חטיבת קמעונאות חשמל, המפעילה את רשתות החשמל והאלקטרוניקה מחסני חשמל ושקם אלקטריק; וחטיבת הסחר והמותגים, המייבאת מגוון מותגים, בהם פיליפס, מילה, סאוטר, היטאצ'י ועוד.



הסביבה התחרותית

ענף מיזוג האוויר בישראל הוא זירה תחרותית ביותר, שנשלטת על ידי שני שחקנים מובילים - ובו בזמן נכנסים אליה שחקנים ומותגים חדשים, רובם המכריע מיובאים מהמזרח הרחוק. כניסת השחקנים החדשים הובילה בשנים האחרונות לשינויים בהרגלי הצריכה, הבאים לידי ביטוי בגידול משמעותי בשני קטבי השוק – פלח הפרימיום, הנשען על חדשנות מוצרית, עוצמה, יעילות אנרגטית ושירות ברמה גבוהה, ופלח המותגים הזולים - המשחק בעיקר בגזרת המחיר.

 

כ-70% ממחזור שוק המזגנים בישראל מגיע מהשוק המקצועי, שעדיין אינו ממוסד, וחסמי הכניסה אליו נחשבים לנמוכים. משמעות הדבר עבור אלקטרה – הפועלת בכל פלחי השוק - היא הקפדה בלתי פוסקת על איכות גבוהה ביותר של המוצרים, חדשנות ומתן שירות ברמה הגבוהה ביותר. כשחקנית מובילה, המחזיקה במפעל המיזוג הגדול ביותר במזרח התיכון, אלקטרה מקדמת את הסדרת השוק בחוק - ובכך, בין היתר, את הסדרי הרישוי המתאימים לטכנאים ומובילי גז וכן תקני איכות ובטיחות. כמו כן, אלקטרה נערכת לשילוב גז ידידותי יותר לסביבה במוצריה עד שנת 2020, בהתאם לאמנה הבינלאומית עליה חתומה מדינת ישראל.

 

האתגר השיווקי

ההתחממות הגלובלית, לצד פתרונות מעולמות החדשנות והטכנולוגיה, מעלים כל הזמן את הרף של השחקנים בשוק המיזוג. זאת, לצד צורך העולה מן השטח בפתרונות אפקטיביים ומהירים לקירור וחימום, חיסכון ויעילות אנרגטית, וכמובן פתרונות חדשניים ומבוססי טכנולוגיה מתקדמת. האתגר השיווקי של אלקטרה מתמקד בבידול המותג באמצעות חדשנות מוצרית וטכנולוגית, המביאה ערך מוסף ללקוח הן בשוק המקצועי והן בשוק הצרכנים הביתיים.

 

הפתרונות היצירתיים

על פי סקרי עומק שנערכו בקרב לקוחותיה, הפרמטרים החשובים ביותר לצרכן הישראלי בפתרונות מיזוג הם אמינות וקירור בעוצמה ובמהירות, ופעולה שקטה – ובפרמטרים אלה נתפסים מזגני אלקטרה כמובילים.

 

"אלקטרה מנצח". בהמשך לנתונים שעלו בסקרים בקרב הלקוחות, אימצה אלקטרה שפה תקשורתית חדשה תחת המסר "אלקטרה מנצח". יחד עם הפרזנטור החדש, גיא זו-ארץ, הובילה אלקטרה את קמפיין הקיץ - בו התמקדה בממצאי הבדיקה, המראים כי על ציר הזמן מזגני אלקטרה הם המוצרים האמינים, העוצמתיים והשקטים מבין המוצרים בשוק. זו-ארץ, מנחה וכוכב התוכנית "הישרדות", נבחר להוביל מסרים אלה כמי שראה עולם ומשדר ישראליות, חוסן ואמינות. חיבור נוסף למסר "אלקטרה מנצח" נעשה באמצעות חסות שלקחה אלקטרה על נבחרת ישראל בכדורגל למשך שלוש שנים. לוגו החברה יתנוסס על מדי הנבחרת ושופטי ליגת העל, וילווה את הנבחרת במשחקיה לקראת יורו 2020.

 

אלקטרה Mute. החברה השיקה השנה את אלקטרה Mute, מערכת ייחודית המתחברת למזגן מיני מרכזי והופכת אותו למזגן המיני-מרכזי היחיד בעולם בעל טכנולוגיית השקטה אקטיבית. מדובר בפיתוח של סטארט-אפ ישראלי, של מערכת המנטרת רעשים שנפלטים מהמזגן ו"מחזירה" אליו סאונד בתדר זהה, כך שהרעש כמעט שאינו נשמע כלל. שילוב המערכת במזגנים במוסדות ציבור, בנייני משרדים, מלונות, בתי חולים ועוד צפוי לשדרג משמעותית את איכות החיים בהם. במקביל, המוצר יושק גם לצרכנים הביתיים ולחברות בנייה למגורים.

 


אלקטרה EMD-A. אלקטרה השיקה בשנה החולפת סדרת מזגנים מיני מרכזיים חדשה תחת השם EMD-A, סדרה המתמקדת בערכי החיסכון והיעילות האנרגטית לצד קירור עוצמתי ושקט. ערך היעילות האנרגטית נמצא כחשוב מאוד הן לצרכנים והן ליזמים אשר מיזוג בעל יעילות אנרגטית גבוהה הוא אחד הפרמטרים החשובים להם, במיוחד על רקע מגמת הבנייה הירוקה המתחזקת בשכונות חדשות וותיקות. מזגנים אלה נושאים דירוג אנרגטי A.

 

אלקטרה Smart. אלקטרה ממשיכה להוביל את מהפכת אלקטרה Smart, שהטמעתה החלה בשנת 2018. במסגרת זו השיקה החברה, על בסיס פיתוח משותף עם IBM, מערכת המבוססת על בינה מלאכותית, המתחברת לענן ונשלטת באמצעות ה-Wi-Fi הביתי. את המערכת ניתן לתפעל באמצעות אפליקציה מכל מקום בעולם, לכוון את בקרת האקלים בבית מבעוד מועד, לשלוט בה באמצעות פיקוד קולי בעברית – פתרון ייחודי ובלעדי - ואף להתריע אונליין על תקלות למוקד השירות. השנה החלה אלקטרה בשיווק פתרונות מיזוג עיליים בשילוב טכנולוגיית Smart.

 

איכות ושירות ללקוח

אלקטרה ממשיכה לשדרג את רמת השירות והזמינות ללקוחות. השנה השיקה החברה את שירות אלקטרה פריים, שבמרכזו הקפדה על זמינות מוקד השירות והטכנאים עד השעה 22:00 בעונת הקיץ. כמו כן, החברה השיקה השנה שירות באמצעות אפליקציית וואטסאפ, המאפשר ללקוחות לשלוח למוקד השירות קבצי וידאו וקול, בבקשה לסיוע בפתרון בעיות שונות. ערוץ זה מתווסף לזמינות המאפשרת ללקוחות לקבל שירות בכל דרך שיבחרו: בסמארטפון, SMS, צ'ט בוט, מייל, באפליקציה, ברשתות החברתיות או באמצעות אפליקציית העוזר האישי שמחייג וממתין ללקוח.

 

החברה מעסיקה למעלה מ-100 טכנאים בהעסקה ישירה במסגרת מערך השירות.

 

דברים שלא ידעת על אלקטרה

  • ב-74 שנות פעילותה, מכרה אלקטרה יותר קרוב ל-5 מיליון מזגנים בישראל, ועוד מאות אלפים ברחבי העולם.
  • אלקטרה היא יצרנית המיזוג הוותיקה ביותר בישראל וזו שייצרה את המזגן המפוצל הראשון בישראל, ששווק תחת המותג אלקו Hi-Tech.
  • למעלה מ-51% מהכנסות אלקטרה מיוצרות בישראל.
  • לאלקטרה מפעל המיזוג היחידי בישראל המשתמש בטכנולוגיה רובוטית בתהליך הייצור.
  • היקף קטגוריית המזגנים הביתיים בישראל ומוצרים משלימים נוספים, כגון מערכות מים וצ'ילרים, עומד על כ-2.75 מיליארד שקל.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.
כתבות נוספות