למה בזמנים קשים צריך פשוט לומר את האמת

בעולם החשוף בו המשווקים פועלים, חברות חייבות לנהוג בשקיפות מלאה מול הלקוחות שלהם, גם אם מדובר בזמנים קשים

פורסם בתאריך: 11/06/2019, גיליון 1972

משווקת הנעליים ה"ירוקות", Rothy's, החלה לאחרונה בקמפיין לשיווק דגם חדש. החברה, שמחזור המכירות שלה עבר בשנה שעברה את רף 90 מיליון הדולר, שלחה מייל שמספר ללקוחות שלה על הדגם החדש והחלה להעלות טיזרים באינסטגרם. זאת, במטרה לעודד מכירה מוקדמת לפני שהנעלים החדשות יצאו לשוק.

 

אך ביום ההשקה המתוכנן, שלחה החברה מייל ללקוחותיה בו היא הודיעה שקיבלה החלטה קשה ולא תוציא את הדגם החדש מכיוון שמבחינה איכותית הוא אינו עומד בסטנדרטים שלה. במייל התגאתה החברה בכך שהיא לקחה את ההחלטה הנכונה, אפילו שמדובר בהחלטה קשה שמשמעותה הפסד סכומי כסף גדולים.


Rothy's. שקיפות זו הדרך לניהול משברים
Rothy's. שקיפות זו הדרך לניהול משברים

המהלך שנקטה החברה שונה בדבר אחד מרכזי ממהלכים שנקטו חברות שעברו אירועים דומים בשנים האחרונות: כנות. אם בעבר היו החברות משקיעות משאבים גדולים בניהול משברים בניסיון לטאטא אותם מחוץ לתודעת הצרכנים, היום חברות מצליחות מנהלות הליכים שקופים מול הצרכנים.

 

חלק גדול מהצרכנים בני דור המילניום אומרים כי חשוב להם יותר מה עומד מאחורי החברה וה"אני מאמין" שלה, מאשר הטקטיקות השיווקיות שלה. שום עסק אינו מושלם ולמרות שאנחנו משתדלים לעשות את המיטב, טעויות קורות. כיום, נראה כי התנצלות כנה ומחויבות להמשך יוכלו לעשות את העבודה הטובה ביותר בשמירת הקשר עם הלקוחות.

 

ועדיין, חברות רבות מעדיפות במקרים כאלו ללכת בדרך הישנה ולשמור על שתיקה עד יעבור זעם. נראה, כי בעידן הנוכחי של רשתות חברתיות ותקשורת רבת ערוצים, עסקים שרוצים לשרוד חייבים לשמור על שקיפות מרבית עם הלקוחות שלהם. גם בזמנים קשים.

 


כתבות נוספות