"חבר" חגג 55 והמציא את עצמו מחדש

"חבר" ממשיך לשמור על מיצובו כמועדון צרכנות מוביל ומחזק ללא הרף את בידולו מהמתחרים, תוך שימוש בכלים דיגיטליים, פעילויות חדשניות ותכנים ייחודיים בעלי ערך מוסף, להידוק הקשר האישי

פורסם בתאריך: 09/07/2019, גיליון 1976

פעילותו של "חבר" החלה בשנת 1963, כשצה"ל הקים עמותה שמטרתה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע. בשנת 1988 הורחבו ההטבות גם לתחום תרבות הפנאי ובשנת 1993 נוסדה החברה הבת "מועדון חבר צרכנות", הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון. כך הפך "חבר" לאחד ממועדוני הלקוחות הראשונים והמצליחים בישראל.

 

החזון המנחה את "חבר" הוא מחויבות בלתי מתפשרת לפעול במקצוענות ומתוך שליחות, למתן השירותים הטובים והאיכותיים ביותר לעמיתים ובני משפחותיהם, בכל תחומי החיים, תוך יכולת מתמדת להמציא את עצמו בכל פעם מחדש, בהתאם לרוח התקופה.

 

"חבר" פועל ומעניק לעמיתיו גישה לתחומי עניין ופעילויות מגוונות כגון: ביטוחים, פיננסים, תרבות הפנאי, קורסים סדנאות ולימודי תואר, צרכנות, נדל"ן, רכב, תיירות, קידום אורח חיים בריא ועוד.

 

האתגר השיווקי

כיום, מועדוני הלקוחות והצרכנות מבינים כי ההשקעה בגיוס לקוחות חדשים גבוהה משימור לקוחות קיימים וההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לכל מותג להקים ולתחזק מועדון לקוחות בקלות ובעלות נמוכה. לכן שוק מועדוני הלקוחות תחרותי יותר מאי פעם, כך שעל פי ההערכות, כל ישראלי חבר ב-3-5 מועדונים ומקבל מכל אחד מהם הטבות ופרסומים ממוקדים.

 

האתגר השיווקי מתחדד לנוכח העובדה ש"חבר", מעצם הגדרתו, אינו יכול להגדיל את בסיס לקוחותיו מעבר לקהל משרתי הקבע, עובדי כוחות הביטחון וגמלאי מערכות אלו. כתוצאה משינויי השוק והאילוצים המבניים של "חבר", ניצבים בפני המועדון שני אתגרים מרכזיים:

1. הרחבת השימוש במוצרים ובשירותים של המועדון.

2. שיפור נכסיות המותג "חבר" ושיפור תפיסת המותג בקרב העמיתים.

 


הפתרונות היצירתיים

"חבר" שם לו למטרה להיות רלוונטי ויצירתי כל הזמן, לקדם את ערך החדשנות ולייצר ערך משמעותי, אשר ייצור בידול מובהק וקשר הדוק יותר עם העמיתים ולהפוך ממועדון קלאסי, למועדון העוטף את עמיתיו 360 מעלות ברוב תחומי החיים, ומייצר עבורם ערך מוסף בכל אחד מהם. "חבר" הרחיב את פעילותו לקטגוריות ולפעילויות חדשות, שהמשותף להן הוא מענה לצורך ממשי, חדשנות והתאמה אישית לכל עמית.

 

פלוס לחיים

במסגרת קטגוריית פלוס לחיים, "חבר" מציע לעמיתיו מבחר תכנים, פעילויות והטבות, המעניקות ערך מוסף אמיתי ליצירת אורח חיים בריא.

 

בשנת 2017 יצא "חבר" בפעילות "SUPER חבר", במטרה להנגיש את מזונות העל וללמד כי מזון בריא נמצא בכל סופרמרקט ונגיש לכל כיס. המהלך החל בהכנה ובפרסום רשימה של מזונות העל הנפוצים בישראל, כולל פירוט יתרונותיהם. העמיתים הוזמנו לשלוח מתכוני "סופרפוד", אשר עברו סינון ובחירה על ידי ועדה בראשותו של השף עומר מילר. המתכונים שנבחרו הוכנו וצולמו על ידי שף וצלם מקצועי ואוגדו לספר דיגיטלי, שפורסם לעמיתים כמו גם לציבור הרחב. הפרויקט הוגדר כהצלחה לאחר שבתוך חודשיים הורדו מעל 160 אלף ספרים. להורדת הספר: www.hvrplus.co.il.

 

בנוסף, "חבר" מציע באתר את מתחם "חבר" עם תוכן, במסגרתו עולות באופן שוטף כתבות תוכן אובייקטיביות המעשירות את הידע בנושאים משתנים ובהתאם למועדים ולתקופות בשנה.

 

פרסונליזציה

ב"חבר" עושים שימוש במערכות מידע מתקדמות ומבצעים ניתוחי נתונים בכלי Business Intelligence) BI),במטרה לדייק את מודל הפעילות ולהציע לעמיתים שירותים ומוצרים המתאימים להם באופן אישי. בנוסף, במסגרת פרויקט "שלבים בחיים", נשלחות לכל עמית ברכות אישיות, באירועים מיוחדים, בשלבים שונים בחייו ובחיי משפחתו.

 

חיזוק הקשר האישי

מועדון "חבר" דוגל במדיניות "העמית במרכז" ורואה במתן שירות ערך אסטרטגי. חוויית השירות נשענת על ערכים ועקרונות של אחריות, אמינות, מקצועיות, חדשנות ושירות מכל הלב, המהווים בסיס איתן לשביעות רצון גבוהה של העמיתים. העמקת הקשר האישי עם העמיתים מתבצעת באמצעות מגוון ערוצי שירות ישירים כגון צ'אט אנושי, SMS, מייל ישיר ומפגשים עם המנכ"ל והיו"ר.

 

בנוסף, נפתחה תיבת הצעות ייעול המזמינה את העמיתים לשתף את "חבר" ברעיונות והצעות לשירותים ולמוצרים חדשים.

 

ב"חבר" מאמינים בשקיפות, ולכן, יזמו במועדון את "חבר" משתף - אגרת המופצת בדוא"ל לעמיתים ומציגה את "מאחורי הקלעים" של העשייה.

 

במטרה להקל על העמיתים ולהעניק להם כלים לקבלת המידע השוטף וההטבות באופן דיגיטלי ופשוט יותר, שיפר "חבר" את האתר המותאם למובייל ואת חוויית המשתמש בו וכמו כן הפיק סרטוני הדרכה בנושאים אלו ואחרים.

 

ב-2018 "חבר" ציין יום הולדת 55. במסגרת החגיגות, שמותגו כ"חבר הולדת", העניק המועדון לעמיתיו הטבות מיוחדות מעולמות תוכן חדשים ויזם פעילויות שונות לאורך כל השנה. בין ההפתעות שחיכו לעמיתים: הטבות פרימיום בעלות של 55 שקלים או בגובה הנחה של 55%, השקת קטגוריה חדשה המכילה הצעות אטרקטיביות לכל מה שנדרש להפקת אירוע מושלם, משחק "חבילה עוברת" דיגיטלית ובתוכה הפתעה פרסונאלית, רעיונות והדרכה לברכות "עשה זאת בעצמך" והפתעות רבות נוספות המתכתבות עם יום ההולדת של "חבר".

 

ליווי פיננסי וביטוחי

תחומי הפיננסים והביטוחים מאתגרים במיוחד. ב"חבר" הבינו כי מדובר בהזדמנות נוספת לחיזוק הקשר האישי ויצירת ערך מוסף ממשי לעמיתים. כך הושקו קטגוריות הפיננסים והביטוחים תחת שפות מיתוגיות חדשות, המשרות ביטחון וידידותיות, פורסמו כתבות ומאמרים להנגשת המידע והופקו כנסים בהם עמיתים מוזמנים לשמוע הרצאות ולקבל הצעות ערך ייחודיות. בנוסף, נבנה מוצר חדש: צ'ק אפ פיננסי וביטוחי - מפגש ייעוץ פיננסי פרסונאלי, אחד-על-אחד, במסגרתו מבוצעת סקירה של תלושי השכר, קופות הגמל, הכיסויים הביטוחיים, תיקי ההשקעות ועוד. כל זאת בנוסף למגוון רחב של מוצרים ושירותים פיננסיים וביטוחיים, כגון תכניות ליווי כלכלי אישי בעזרת יועץ כלכלי-משפחתי צמוד, ייעוץ משכנתא, החזרי מס, מגזין דיגיטלי, תוכניות חיסכון ייחודיות, חבילת שירותי לבריאות VIP ועוד.

 

צרכנות

בנוסף להנחות שוטפות במגוון בתי עסק בכל תחומי החיים, עמיתי "חבר" זכאים לכרטיסים נטענים ייחודיים, המעניקים 30% הנחה במגוון רשתות, בתי עסק, מסעדות ובתי קפה בפריסה ארצית. בנוסף, פעמיים בשנה, לפני פסח וראש השנה מתקיים יריד "חבר" המאגד מגוון רחב של חברות ומותגים המעניקים לעמיתים מחירים מיוחדים והנחות בלעדיות.

 

תוצאות

ממחקרים שוטפים שמועדון "חבר" עורך, עולה כי המועדון הצליח לבדל עצמו ממועדונים אחרים ולהדק את הקשר עם עמיתיו. בנוסף, שומר "חבר" בהצלחה על מיצובו הגבוה כמועדון צרכנות מוביל בישראל והוא נהנה משיאי שביעות רצון מצד העמיתים בכל שנה.

 

תרומה לקהילה

מועדון "חבר" רואה חשיבות גדולה בתרומה לקהילה, תוך מתן דגש על דור העתיד. הפעילות נעשית במספר מישורים:

התנדבות עמיתים - "חבר" יצר שיתופי פעולה והקים באתר המועדון אזור התנדבות, המאפשר לעמיתים ליצור קשר עם עמותות וגופים חברתיים הזקוקים למתנדבים.

התנדבות עובדים – אחת לחצי שנה מתכנסת ועדת אחריות חברתית המציעה לעובדים שלל פעילויות התנדבותיות.

שילוב עמותות באירועי "חבר" – מרוץ שנתי במסגרתו מספר הקילומטרים שרצים בפועל מתורגמים לתרומה כספית, מתן שטחי מכירה לעמותות במסגרת יריד הצרכנות, והקפדה על רכישת מתנות לאירועים מעמותות לאזרחים עם צרכים מיוחדים.

 

דברים שלא ידעת על "חבר"

  • לפי סקר "הגל החדש", "חבר" הוא מועדון הצרכנות המועדף בישראל.
  • הסלוגן הראשון של "חבר" היה "טוב לי בחֶבֶר".
  • ארבעת צבעי הלוגו מבטאים את תחומי המועדון: כתום - שירות וקשרי עמיתים; תכלת - פיננסים וביטוחים; ירוק - סחר וצרכנות; סגול - תרבות הפנאי.
  • למעלה מ-80% מהעמיתים משתמשים באופן קבוע בשירותי "חבר".
  • אחוזי הפתיחה של הדוא"ל הנשלחים לעמיתים, גבוהים במאות אחוזים מהממוצע בשוק.

 

אבני דרך בחייו של חבר

1963 - בצה"ל מקימים עמותה במטרה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע.

1993 - נוסדה החברה הבת: "מועדון חבר צרכנות", הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון.

2000 - הארגון מקבל, באופן רשמי, את השם "חבר".

2012 - "חבר" עובר מיתוג מחדש ומרחיב את קטגוריית הפיננסים.

2013 - השקת מירוץ "חבר" במסגרתו הקילומטרים הרצים מתורגמים לתרומה לקהילה.

2015 - השקת "פלוס לחיים", קטגוריה חדשה המעודדת אורח חיים בריא.

2016 - הרחבת המוצרים והשירותים הניתנים בקטגוריות הפיננסים והביטוחים והשקה תחת שפות מיתוגיות חדשות.

2017 - השקת מהלך "SUPER חבר", להנגשת מזונות-העל ולראשונה, שיתוף כלל הציבור בתכנים של המועדון.

2018 - "חבר" חוגג יום הולדת 55 מקים מתחם ייעודי באתר ומעניק הטבות ייחודיות ופעילויות תוכן מגוונות בסימן 55.

 

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות