ליהנות מכל העולמות: השנה של דומינו'ס פיצה

במטרה לבדל עצמה אל מול המתחרים הגדולים והקטנים, דומינו‘ס פיצה ישראל הרחיבה את מחלקת פיצות הפרימיום, ופיתחה סוגים נוספים ביחד עם השף אסף גרניט

פורסם בתאריך: 16/01/2018, גיליון 1905

השנה הרחיבה דומינו'ס פיצה את קו פיצות הבוטיק המצליח בשיתוף פעולה עם השף אסף גרניט, והשיקה מוצר חדש וייחודי - ארוחת הטעימות, אשר חוסכת ללקוחות את ההתלבטות בין המנות ומאפשרת להם ליהנות ממספר טעמים במקביל.

 

רשת משלוחי הפיצה הבינלאומית דומינו‘ס פיצה הוקמה בארה"ב בשנת 1960 על ידי האחים תום וג‘יימס מונהאן, בהשקעה של 500 דולר בלבד. לאחר שנה מכר ג‘יימס את חלקו בעסק לאחיו בתמורה לרכב מסוג חיפושית (אשר עד היום ניצבת במוזיאון דומינו‘ס פיצה בארה"ב). 39 שנים מאוחר יותר, ב-1999, נמכרו 97% ממניות החברה תמורת מיליארד דולר לחברת ההשקעות BainCapital. כיום פועלת הרשת ב-86 מדינות, ומפעילה מעל 14 אלף סניפים ברחבי העולם.

 

בישראל דומינו‘ס פיצה פועלת כ-27 שנה, ומונה למעלה מ-60 סניפים. מיומה הראשון מקפידה הרשת לשמור על איכות מוצריה, ומשתמשת בכדורי בצק טריים הנפתחים במקום רק ברגע ההזמנה, רוטב עגבניות משובח ו-100% גבינת מוצרלה איכותית. דומינו‘ס פיצה היא גם הרשת היחידה בישראל אשר מספקת התחייבות למשלוח עד הבית בתוך 30 דקות.

 

בשנים האחרונות הובילה דומינו‘ס פיצה את תהליך המהפך הדיגיטלי שהשפיע על הקטגוריה כולה. כיום כ-62% מההזמנות המגיעות לסניפי הרשת מתקבלות באמצעות אפליקציה ייעודית או באתר האינטרנט.

 

הסביבה התחרותית

לצד דומינו‘ס פיצה פועלת בענף עוד רשת גדולה אחת ומספר רשתות קטנות יחסית, שכל אחת מהן מפעילה מספר קטן של סניפים. בנוסף פועלות בענף כ-1,000 פיצריות שכונתיות בבעלות פרטית.

 

בשנים האחרונות, עם התעדנותו של החיך הישראלי והתקדמות החיפוש הצרכני אחר חוויות קולינריות עשירות יותר, החלו לצוץ פיצריות המציעות מוצרי פרימיום מסוגים שונים - מרביתן ברמות תמחור גבוהות משמעותית מהסטנדרט בשוק.

 



האתגר השיווקי

בעיני הצרכנים, עד לאחרונה דומינו'ס פיצה הייתה ממוצבת כרשת המספקת פיצות בסיסיות, מחומרי גלם איכותיים ובתימחור הוגן. בשנה החולפת, האתגר המרכזי שעמד בפני הרשת היה להמשיך ולחזק את מיצובה כשחקנית מרכזית גם בסגמנט פיצות הפרימיום, לצד המשך הובלת הזרם המרכזי בענף.

 

הפתרונות היצירתיים

הרשת הרחיבה השנה את סגמנט פיצות הבוטיק, אותו השיקה לפני כשנה תחת השם "דומינו'ס פיצה שף". במסגרת השקת המותג יצרה הרשת שיתוף פעולה עם השף הישראלי אסף גרניט ושותפו, השף אורי נבון, מבעלי מסעדת מחניודה המפורסמת בירושלים.

 

לאחר תהליך פיתוח ארוך, שיתוף הפעולה הניב קו פיצות הנושא את השם Assaf Granit by Dominos, הכולל חמישה סוגי פיצות המיוצרות מחומרי גלם האיכותיים והטריים ביותר.

 

בעקבות גידול הפופולריות של פיצות הבוטיק, הוסיפה הרשת חידוש לתפריט - ארוחת טעימות. בדומה לארוחות הטעימות הזמינות במסעדות שף, הארוחה חוסכת ללקוחות את ההתלבטות בין המנות, ומאפשרת להם ליהנות ממספר טעמים במקביל, לגוון ולהתנסות בטעמים חדשים.

 

ארוחת הטעימות של הרשת מאפשרת לבחור בין שלושה טעמים: ברוקוליש, פלפלאז' ויא סלמי. ארוחת הטעימות הצמחונית משלבת את שני סוגי הפיצות החדשות - ברוקוליש ופלפלאז', לצד פיצת ארבע המחבתות המצליחה מהמהדורה הראשונה. ארוחת השף הבשרית משלבת את פיצת השף החדשה יא סלמי עם שני סוגים ותיקים, בקרנה ופולנטה. השקת ארוחת הטעימות לוותה בקמפיין נרחב וזכתה להצלחה רבה בקרב קהל הלקוחות.

 

במקביל השיקה החברה שירות חדש - איסוף עצמי, הזמין במקביל לשירות המשלוחים. השירות מאפשר ללקוחות להזמין מראש את הפיצה שבה הם מעוניינים באמצעות האפליקציה הייעודית, ולבחור באיזה סניף ובאיזו שעה לאסוף את ההזמנה.

 


דברים שלא ידעת על דומינו‘ס פיצה

  • קוביות הדומינו בתוך לוגו המותג מייצגת שלוש נקודות - כמספר הסניפים שהיו לרשת בעת שעוצב הלוגו (בשנת 1960).
  • במהלך הפיתוח של קו פיצות הבוטיק, אסף גרניט ואנשי הרשת טעמו מעל 150 פיצות בטעמים שונים. עד עתה ערכו גרניט ואנשי דומינו'ס פיצה שני מסעות פיצריות באיטליה, שכללו אכילה ב-11 פיצריות שונות מדי יום.
  • דומינו'ס פיצה היא הרשת היחידה בישראל המתחייבת לספק את ההזמנה לבית הלקוח בתוך 30 דקות. לשם כך היא מחזיקה בצי השליחויות הגדול בארץ, המונה מעל 400 כלי רכב דו-גלגליים.
  • דומינו'ס פיצה ישראל היא רשת הפיצות הראשונה בעולם ששילבה עמבה כתוספת לפיצה.
  • דומינו'ס פיצה ישראל היא הרשת הראשונה בעולם אשר השיקה פיצה מחיטה מלאה ופיצה טבעונית.

 

אבני דרך בחיי דומינו‘ס פיצה

1960 - האחים תום וג‘יימס מונהאן מקימים את דומינו‘ס פיצה ומעצבים את לוגו אבני הדומינו.

1973 - הרשת מתחייבת לספק פיצה לבית הלקוח בתוך 30 דקות מרגע ההזמנה.

1990 - דומינו‘ס פיצה פותחת סניף ראשון בישראל.

2014 - דומינו‘ס פיצה משיקה פיצה מקמח מלא ופיצה טבעונית.

2015 - דומינו‘ס פיצה משיקה את כפתור One Click Pizza ואת סדרת הפיצות המוגזמות.

2016 - הרשת משיקה תת-מותג לפיצות בוטיק תחת השם "דומינו'ס פיצה שף".

2017 - הרשת משיקה את "ארוחת הטעימות" המאפשרת ללקוחות לשלב בין טעמים מגוונים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות