המהפכה של איקאה: ריהוט זול ששורד יותר זמן

רשת הריהוט יוצאת במהפכה ירוקה שתכלול שימוש בחומרים מתכלים ושירותי תיקון ושיפוץ רהיטים

פורסם בתאריך: 12/06/2018, גיליון 1925

רשת הרהיטים הגדולה בעולם, איקאה, רוצה להתחיל לפעול יותר למען איכות הסביבה ולגרום ללקוחותיה להחזיק במוצרי החברה לזמן ממושך יותר. זאת, מבלי כמובן לפגוע במודל העסקי של הרשת. המהלך החדש של הרשת, כולל לדוגמה מגוון שירותים מאריכי חיי רהיטים, כמו למשל שירות לריפוד מחודש של ספות ושירות לשימור רהיטים.

 

"הכניסה לתחום השימור והמוצרים מיד שנייה מהווה הזדמנות עסקית עצומה עבור הרשת", אמרה לנה פריפ-קובק, מנהלת הקיימות באיקאה בראיון שנתנה לאחרונה לבלומברג. בנוסף הודיעה הרשת, כי היא מתכננת להשתמש רק בחומרים משוחזרים או חומרים מתכלים במוצרים שלה, במטרה להשפיע באופן חיובי על השינויים באקלים בעשור הקרוב.


איקאה. כי ספה זה לכל החיים
איקאה. כי ספה זה לכל החיים

השאלה המתבקשת אם כך היא כיצד מבצעים את המהפכה הזו ללא פגיעה במודל העסקי של הרשת, המבוסס על רהיטים זולים שמחזיקים לזמן קצר יחסית. טורביורן לוף, מנהל בכיר באיקאה העולמית, אמר בראיון לבלומברג, כי החברה מתכננת לעשות את המהפכה העסקית באמצעות התמקדות בשירותים שיאפשרו לצרכנים להאריך את אורך חיי הרהיטים שהם רכשו ברשת. "סקטור השירותים נהפך להיות משמעותי בהרבה עבורנו", הוסיף לוף.

 

לדבריו, המהפכה שמתכננת הרשת תדרוש ממנה לצאת למהלך רכישות, משום שהרשת נדרשת לזוז במהירות גדולה על מנת לתמוך באסטרטגיה החדשה. בין השאר דיבר לוף על רכישת חברות בתחום החומרים החדשים וחברות בתחום הדיגיטלי. כך למשל, בשנה שעברה רכשה איקאה את TaskRabbit, המספקת פלטפורמה לתיקונים בבית על בסיס שכונתי.

 

באיקאה אמנם לא הגדירו סופית איך ייראו מגוון השירותים שהיא תעניק לצרכנים, אבל לוף אמר כי החברה בודקת אפשרויות לבנות מערך כזה בתוך החברה או באמצעות מגוון של שיתופי פעולה. שירותים נוספים יוכלו לכלול את הרכבת הרהיטים בבתי הלקוח והצעת מגוון של תיקונים לרהיטי החברה.

 

בנוסף, הרשת מצפה כי הצרכנים ישקיעו יותר באביזרים, כמו למשל כיסוי לספה או רגליים חלופיות, במקום לרכוש מוצרים חדשים. באיקאה מאמינים גם, כי המעבר לחומרים מתכלים יגרום לאורך הזמן להוזלת תהליכי הייצור.

כתבות נוספות