הקמעונאים המקוונים מפסידים מיליארדים על מוצרים שאינם במלאי
פורסם בתאריך: 31/07/2018, גיליון 1932
בעיית
המוצרים שאינם נמצאים במלאי חמורה פי שניים בחנויות המקוונות מאשר בחנויות
הפיזיות. כך עולה מדוח של התאחדות יצרני מוצרי המכולת בארצות הברית (GMA). לטענת מחברי הדוח, ההפסדים שנגרמים לחנויות המקוונות מסביב
לעולם עקב המחסור במלאי מגיעים למילארדי דולרים בכל שנה.
הדוח,
"מחקר עולמי של תגובות הקונים וההשפעה על קטגוריות הנון-פוד אצל קמעונאים
מקוונים", נכתב על ידי הפרופסור לתפעול וטכנולוגיה דניאל קורסטן והפרופסור
לשיווק תומס גרואן. הדוח עקב אחר מספר קטגוריות ובהן מוצרים
לתינוקות, חומרי ניקוי, תכשירים לטיפוח שיער ועוד. המעקב בוצע באתרים של מספר
מדינות בהן סין, צרפת, גרמניה, יפן, בריטניה וארצות הברית.
"זהו
אחד המחקרים הראשונים בנושא זמינות המלאי באתרים המקוונים וההשפעה שלה על הקניות
של הצרכנים", אמר קיט טלסקאמף, מנהל בכיר בארגון הגג של יצרני מוצרי המכולת
בארצות הברית. לדבריו, היצרנים והקמעונאים צרכים לעבוד יחד ולדאוג שהמוצרים יהיו
זמינים בערוצי האונליין באופן תדיר יותר.
מהדוח עלה, כי תופעת ה"מחוץ למלאי" נמשכת לאורך 15% מזמן המכירות של הקמעונאים המקוונים, לעומת רק 8.3% מהזמן של הקמעונאים הפיזיים. עוד עלה, כי בניגוד לחנויות הפיזיות בהן הצרכנים ינטשו בדרך כלל את החנות אם הם לא ימצאו את המוצר בו הם חושקים, בחנויות המקוונות קיים סיכוי גדול כי הצרכן יחפש אחר תחליף ראוי באתר, ולא יחפש חנות מקוונת אחרת או חנות פיזית.
לפיכך, מחברי הדוח הסיקו, כי למרות שהקמעונאים המקוונים וגם המותגים נפגעים מהמחסור של המוצרים על המדפים, דווקא המותגים עצמם הם אלו שנפגעים יותר מהבעיה הזו.