שיא בהוצאות על פרסום דיגיטלי בארה"ב – אך התחזיות קודרות

לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד עמדו ההוצאות על פרסום בטלוויזיה על 71 מיליארד דולר. אך תחזיות הצמיחה בתחום אופטימיות פחות

פורסם בתאריך: 28/05/2019, גיליון 1970

ההוצאה על פרסום דיגיטלי בארצות הברית חצתה בשנת 2018, לראשונה, את רף מאה מיליארד הדולר. כך עולה מנתונים של הלשכה לפרסום דיגיטלי (IAB). ההוצאה על פרסום דיגיטלי בארצות הברית הגיעה ל-107.5 מיליארד דולר, לעומת 88 מיליארד דולר שהושקעו בתחום בשנת 2017. עלייה של 22%. לשם השוואה, בתקופה המקבילה עמדו ההוצאות על פרסום בטלוויזיה על 71 מיליארד דולר.

 

למרות שהתחום רשם צמיחה דו-ספרתית רצופה במהלך תשע השנים האחרונות, הצמיחה בשנים הקרובות נראית אופטימית הרבה פחות. זאת, בעיקר עקב חוקי הפרטיות הנוקשים שנכנסו בשנים האחרונות לאירופה ועשויים להגיע גם לארצות הברית. מחברי הדוח צופים כי המגבלות השונות מצד הרגולטורים בשני צדי האוקינוס עשויות להשפיע על הפרסום הדיגיטלי בצורה משמעותית ולהוריד את הצמיחה בתחום למספר חד-ספרתי.

 

מהצד השני, דיויד סילברמן, שותף בחברת הייעוץ PwC שערכה את המחקר עבור הלשכה לפרסום דיגיטלי, מאמין כי מנועי הצמיחה בתחום יגיעו מהפרסום באודיו דיגיטלי, והטלוויזיות החכמות.


הפרסום הדיגיטלי. צמיחה מהירה, תחזיות קודרות
הפרסום הדיגיטלי. צמיחה מהירה, תחזיות קודרות

ההוצאה על פרסומות מובייל ב-2016 עקפה לראשונה את ההשקעה בפרסומות דסקטופ. בשנת 2018 65% מהתקציבים כבר השוקעו בפרסום במובייל. עלייה משמעותית משנת 2017. אך את הזינוק החד ביותר רשם הפרסום בווידאו, שעלה ב-37% לעומת הפרסום בווידאו בשנת 2017. גם הפרסום ברשתות החברתיות ובאפלקציות המשחקים רושם תאוצה יפה, ומחברי הדוח מייחסים את העלייה בעיקר לצמיחת המותגים שפונים ישירות לצרכן.

 

הפרסום במנועי החיפוש ממשיך לנגוס בנתח משמעותי מהוצאות הדיגיטל של החברות. 48 מיליארד דולר מיוחסים לפרסום במנועי החיפוש, לעומת כ-40 מיליארד דולר שהוקצו לפרסום במנועי חיפוש בשנת 2017.

 

הפרסום באודיו הדיגיטלי רושם גם הוא תאוצה, עם עלייה של 23% לעומת שנת 2013. אך נכון לעכשיו, עם הכנסות שנתיות של 2.3 מילארד דולר, הוא מהווה עדיין חלק קטן יחסי מעוגת הפרסום הדיגיטלית. מחברי הדוח מעריכים, כי כניסתם של השחקניות הגדולות לתחום הזרמת המוזיקה עשויה לשנות את התמונה ולהעביר לפרסום באודיו הדיגיטלי תקציבים רבים נוספים.

כתבות נוספות