משפיענים מבית: H&M הופכת עובדים לשגרירים אופנתיים

רשת האופנה המהירה מצטרפת לקמעונאיות נוספות שכבר השיקו תוכניות שהופכות עובדים למשפיענים מובילים


פורסם בתאריך: 10/09/2019, גיליון 1985

רשת חנויות האופנה המהירה M&H בארצות הברית בחרה לאחרונה 15 עובדים שישמשו כשגרירים. 15 העובדים נבחרו מתוך 16 אלף העובדים של הרשת במדינה, כאשר המחשבה הייתה ליצור גיוון. הבחירה נעשתה על פי גודל הרשת החברתית של כל אחד מהשגרירים הנבחרים, האישיות שלהם והחיבור שלהם לערכי המותג.

 

כחלק מהמיזם החדש, שצפוי להימשך כשנה, השיק המותג תת אתר מיוחד במסגרתו נראים השגרירים כשהם לבושים בסגנונות לבוש שונים. בהודעה לעיתונות שהוציאה הקמעונאית עם השקת התוכנית נאמר, כי עצם השקתה מראה כי המותג מאפשר לעובדים שלו להביע את עצמם באמצעות לבוש, ללא קשר לסגנון שהם אוהבים.

 

התוכנית החדשה מעודדת את הצרכנים לראות איך המשפיענים הפנימיים של הרשת משלבים את פרטי הלבוש שהיא מציעה לתןך חיי היומיום שלהם, בלי קשר לסגנון שלהם.


המשפיענים של M&H. הכי טוב עובדים
המשפיענים של M&H. הכי טוב עובדים

השקת התוכנית מגיעה לאחר שבחודש אפריל השיק המותג תוכנית משפיענים חיצוניים, כשהוא משתף פעולה למשך שנה שלמה עם 22 משפיענים שונים ביצירת תכנים איכותיים. התיכנית היוותה שינוי כיוון עבור הרשת, שעד לחודש אפריל נהגה לשתף פעולה בכל חודש עם 25 עד 50 משפיענים שונים.

 

המטרה של הרשת הייתה להפוך את המשפיענים לתומכים לטווח הארוך במקום משפיענים שכל מטרתם היא לסדר לעצמם הכנסה מחשבון האינסטגרם שלהם. כך אמר מריו מורנו, מנהל השיווק הראשי של המותג בארצות הברית בכנס התאחדות הקמעונאים של אמריקה.

 

לדבריו, על מנת להפוך משפיענים אקראיים לתומכים, נדרשת עבודה צמודה שלהם עם המותג בכל הקשור לתכנים, כאשר לכל תומך נדרש המותג לייצר תכנים ייחודים המתאימים לאופי שלו ולקהל העוקבים שהוא מביא.

 

רשת בתי הכלבו מייסיס השיקה גם היא תוכנית דומה של עובדים-משפיענים, כשהיא מאפשרת לעובדים לגרוף דמי הפנייה (referral) מהמכירות שהפוסטים שלהם מביאים.

כתבות נוספות