חנויות בוטיק? מותגי היוקרה בכלל נוהרים לאינטרנט

הסיבה: בני דור המילניום מגיעים לעצמאות פיננסית והופכים לקניינים משמעותיים גם בקטגוריית מוצרי היוקרה

פורסם בתאריך: 10/04/2018, גיליון 1916

מותגי היוקרה הגדולים, מי שעד לאחרונה האמינו כי ערוצי המסחר המקוונים עשויים לפגוע אנושות באקסקלוסיביות שלהם, משקיעים עכשיו משאבים עצומים במעבר לאינטרנט. כך עולה מכתבה שפורסמה לאחרונה במגזין היוקרתי Knowledge@Wharton של בית הספר למנהל עסקים וורטון.

 

מהמחקר שפורסם במגזין עולה עוד, כי חברות מוצרי היוקרה משקיעות רבות בהקמת אתרים משל עצמן, כמו גם בשיתוף פעולה עם אתרים אחרים.

 

בשנת 2025 צפויות המכירות המקוונות לעמוד על 25% מסך קטגורית מוצרי היוקרה, לעומת רק 9% מהמכירות בקטגוריה שיוחסו לערוצים המקוונים בשנה שעברה. כך עולה מנתונים של חברת Bain & Co.


Louis Vuitton. יותר ויותר צעירים
Louis Vuitton. יותר ויותר צעירים

מהמחקר עולה, כי הסיבה לשינויים הגדולים הללו בתפיסת המותגים היא פשוטה: "בני דור המילניום מגיעים לעצמאות פיננסית והופכים לקניינים משמעותים גם בקטגוריית מוצרי היוקרה", אמר קיט נידרמיר, פרופסור לשיווק בבית הספר למנהל עסקים וורטון. לדבריו, בני דור המילניום מהווים כיום 13% מסך הצרכנים ברמת ההכנסה הגבוהה בארצות הברית. עוד עולה מהדוח, כי מותגי יוקרה מוצאים לעצמם מקום באתרי מסחר מקוון יוקרתיים, כמו למשל Net-A-PorterYoox ו-MatchesFashion. זאת, בניגוד לאתרי המסחר ההמוניים כגון אמזון, איביי ואחרים.

 

Net-A-Porter, לדוגמה, מציע שירותים של קניינות אישית מסביב לשעון, משלוחים בטווח של שעתיים, ושירות חדש שהושק לאחרונה במסגרתו יכולים הצרכנים להזמין את המוצר לביתם על ידי שליח, שממתין עד שהלקוחות יבדקו את התאמת המוצר לבית ויחליטו האם הם רוצים להשאיר אותו ברשותם.

 

אתרי המכירות של מותגי היוקרה מציעים לצרכנים גם תכנים הדומים לאלו המופיעים במגיזינים היוקרתיים. כך למשל, LVMH, החברה האם של המותג Louis Vuitton, השיקה בשנה שעבר אתר מקוון המציג תכנים על מגוון המותגים שלה, כמו גם על מותגים אחרים.

 

מותג היוקרה גוצ'י החל להעביר את תצוגות האופנה שלו בפייסבוק, ומשקיע רבות ביצירת תכנים לאינטרנט במטרה להגביר את המעורבות עם 57 מיליון העוקבים שלו ברשתות החברתיות. "בני דור המילניום ובני דור ה-Z רוצים הרבה יותר מרק שם של מותג" אמרה לודביצ'ה ססרו, דוקטורנטית ועמיתה מחקר בוורטון.

כתבות נוספות