למרות ההתנגדות: פייסבוק מתכננת לשלב פרסומות לפני כל סרטוני הווידאו ברשת

אם התוכנית המהפכנית תצא אל הפועל, צפויה הרשת החברתית לגרוף נתח גדול אף יותר מהנתח הנוכחי שלה בתחום הפרסום

פורסם בתאריך: 12/12/2017, גיליון 1900

פייסבוק תחל בקרוב לבדוק את שילוב פורמט הפרה-רול בתכני הווידאו בפלטפורמה שלה. פורמט הפרה-רול, במסגרתו משולבות פרסומות וידאו קצרות לפני התוכן, הוא פורמט הווידאו הפופולרי ביותר ברשת, ונמצא בשימוש נרחב ביוטיוב ובאתרי התוכן המובילים. אך למרות האפקטיביות שלו, הפורמט נתפס בעיניי הצרכנים כמטריד, וזו גם הסיבה שפייסבוק נמנעה עד היום מלשלב אותו במערכת הפרסום שלה.

 

בחודש יולי האחרון אמר בשיחה עם משקיעים מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כי הרשת החברתית אינה זקוקה לפורמט הפרה-רול משום שאנשים אינם באים אליה לצפייה בתוכן מסוים אלא כדי לצפות בפיד. מוקדם יותר השנה השיקה הרשת את Facebook Watch, רשת תוכן במסגרתה מעלות חברות תוכן, ידוענים ויוצרים עצמאיים תכנים באיכות גבוהה, במטרה להביא לצפיות ולגרוף הכנסות מפרסומות.

 

Facebook Watch. יוטיוב כבר לא לבד
Facebook Watch. יוטיוב כבר לא לבד


הכניסה המסיבית של פייסבוק לתחום הווידאו היא חלק ממאבק של חברות האינטרנט הגדולות על נתח הפרסום בווידאו, שהוא רווחי יותר מבאנרים ופורמטים פרסומיים אחרים הקיימים כיום באינטרנט. "יוטיוב כבר ביססה את מעמדו של הפרה-רול והוכח כי למרות שהוא נתפס כמטריד, הצרכנים אינם נוטשים בגללו את הצפייה בתכנים", אמר סטיב אליס, מנכ"ל חברת WhoSay המתמחה בשיווק מבוסס משפיענים.

 

לדבריו, הגיוני שבמקביל להשקת רשת תכני הווידאו שלה פייסבוק תבצע גם מעבר לפורמט הפרה-רול. "אחת הבעיות בשטחי הפרסום של פייסבוק בפיד הייתה שהצרכנים יכולים לעבור על הפרסומות במהירות, בעוד שפרסומות הפרה-רול מכריחות את הצרכן לצפות בהן ולקלוט את המסר של המפרסם", אמר מארק סיטסמה, מנהל בסוכנות הפרסום הדיגיטלית Huge. לדבריו, אחת הבעיות שהיו לסוכנויות הפרסום עם מערכת פרסום הווידאו של פייסבוק הייתה שטחי פרסום קטנים שאינם מאפשרים המשכיות פרסומית. עכשיו, בעקבות השקת הפורמט החדש, הבעיה הזו אמורה להיפתר.

 

היתרון המרכזי של פייסבוק בנושא זה טמון במידע הרב שיש לה על משתמשיה. המידע הזה עשוי לאפשר לה לזהות אילו משתמשים מקבלים את פרסומות הפרה-רול, ולהקרין את פרסומות שמיועדות רק להם.

כתבות נוספות