וול מארט למשווקים: תביאו לנו מוצרים יקרים יותר

הפנייה מתייחסת רק למוצרים הנמכרים באתר החברה, והיא נובעת מכך שבעקבות עלויות המשלוח הרשת מתקשה להראות רווחיות בערוצים המקוונים

פורסם בתאריך: 27/02/2018, גיליון 1911

רשת השיווק וול מארט ידועה במחויבות שלה לצרכנים למחירים הנמוכים ביותר. אבל, לאחרונה גילתה הרשת כי המחירים הנמוכים ביותר אינם מאפשרים לה להגיע לרווחיות בזרוע המקוונת שלה. כתוצאה מכך, הרשת החלה לפנות ליצרניות מוצרי הצריכה ולבקש מהן מוצרים שעלותם לצרכן תהיה חמישה דולר לכל הפחות, עם עדיפות למוצרים שעולים יותר מ-10 דולר. זאת, במטרה למכור אותם באתר האינטרנט שלה. כך עולה מדיווח שפורסם לאחרונה בסוכנות הידיעות רויטרס.

 

ההיגיון מאחורי המהלך הוא ברור. לדוגמה, עלויות השילוח עבור בקבוק שמפו שעולה דולר אחד או בקבוק שמפו שעולה 15 דולר הן זהות. אבל, בעוד שבשמפו שעולה 15 דולר תרשום הקמעונאית רווח נאה, בשמפו שעלותו לצרכן דולר אחד היא תרשום הפסד על המכירה.

 

וול מארט. מחיר זה עניין של גישה
וול מארט. מחיר זה עניין של גישה

באופן מסורתי וול מארט ידועה בלחץ העצום שהיא מפעילה על הספקים שלה על מנת שאלו ימכרו לה את המוצרים במחירים הנמוכים ביותר. בשנה שעברה טענו חלק מהספקים כי הלחץ לקבלת מחירים נמוכים יותר גדל ב-18 החודשים האחרונים. יתרה מכך, הספקים אמרו כי וול מארט אסרה עליהם להעלות מחירים גם לאחר שהם הראו לה את הגדילה בעלויות הייצור שלהם.

 

אך כעת נראה כי גם לדרישה של הרשת מהספקים למחירים גבוהים יותר עבור מוצרים המיועדים לערוצים המקוונים, אין השפעה על הדרישה המתמשכת להורדת מחירים על מוצרים המיועדים לחנויות הפיזיות של הרשת.

 

מהצד השני, המתחרה הגדולה של וול מארט, אמזון, השיקה לאחרונה אזור מיוחד באתר במסגרתו היא מציעה מגוון מוצרים בעלות של 10 דולר או פחות. בשוק טוענים כי המהלך נועד לבדוק את האפשרות של הקמעונאית להתחרות גם בקמעונאיות הדיסקאונט הכבדות ובאפליקציות כגון Wish.com.

כתבות נוספות