ה. שטרן: הכוכב של תכשיטי היוקרה

מותג תכשיטי היוקרה עם חותמת הכוכב המוכרת, פועל בישראל מעל 50 שנים, משיק שלוש קולקציות חדשות מדי שנה באירועים שמושכים אליהם ידוענים רבים. כך שומר המותג על מעמדו

פורסם בתאריך: 18/09/2019, גיליון 1986

ה.שטרן (HStern) היא חברת תכשיטי יוקרה אשר הוקמה בשנת 1945 בברזיל על ידי הנס שטרן, ופועלת עד היום בבעלות פרטית של משפחת שטרן. החברה מתמחה בעיצוב, ייצור ושיווק תכשיטי זהב, שעוני יוקרה, משקפי שמש וכלי בית אקסקלוסיביים. ה.שטרן נחשבת לאחת מחמש חברות התכשיטים היוקרתיות והמובילות עם למעלה מ-120 חנויות בעשר מדינות ברחבי העולם. לחברה נוכחות חזקה בדרום אמריקה ובוטיקים בינלאומיים בניו-יורק, פריז, לונדון, מוסקבה ותל אביב.

 

ב-2007 הלך לעולמו הנס שטרן, מייסד החברה. בנו, רוברטו שטרן, ממשיך את דרכו ומכהן כיום כמנהל קריאייטיב וכנשיא החברה. לאחר שנים של התמקצעות ובידול המותג בזכות התמקדות באבני חן, החליט רוברטו שטרן על שינוי תפיסתי ושיווקי ושימת הדגש המרכזי על עיצוב קולקציות נושא בהן שולבו אבני החן כדי להשלים את הקולקציות, לפי החלטות המעצבים. עיצוב התכשיטים הייחודי הפך לגורם המבדל את ה.שטרן בענף תכשיטי היוקרה.

 

במשך השנים עוצבו תכשיטי ה.שטרן בהשראת מקורות שונים מעולמות האמנות, ההיסטוריה, הארכיטקטורה, תרבות הפופ ואופנת הקוטור. חלק מהקולקציות נוצרו תוך שיתופי פעולה עם אמנים ידועים בתחומם ביניהם מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג, הארכיטקט אוסקר נימאייר, להקת המחול גרופו קורפו, אדריכל הנוף בורלה מרקס ואחרים.

 

העיצובים הנחשקים והיצירתיות הבלתי פוסקת של ה.שטרן הם הסיבה שתכשיטי המותג נענדים בטקסים חשובים, אירועי שטיח אדום נוצצים וערבי גאלה על ידי הכוכבות והנשים המובילות בהוליווד ובעולם, בהן אנג'לינה ג'ולי, שרון סטון, ג'ניפר לופז, ריהאנה, בר רפאלי וגל גדות.

 

הנהלת החברה ממוקמת בריו דה ז'נרו שבברזיל. החנות הראשונה בישראל נפתחה ב-1965 במלון הילטון תל אביב. כיום מפעילה החברה בישראל 13 חנויות הממוקמות בקניונים, בתי מלון ובנמל התעופה בן גוריון, ומעסיקה כ-150 עובדים.

 


הפעילות בישראל

בישראל מתמקד המותג ה.שטרן במכירת תכשיטים, שעונים ומשקפי שמש. למותג מומחיות בתפעול חנויות דיוטי פרי ברחבי העולם, וכך גם בישראל, כאשר ה.שטרן הוא זכיין הדיוטי פרי הוותיק ביותר בנתב"ג.

 

בארץ נוהגת ה.שטרן להשיק שלוש קולקציות חדשות מדי שנה באירועים מתוקשרים אליהם מגיעים מיטב הסלבריטאים: השקת קולקציית דגל עיקרית, השקת ליינים חדשים תחת קולקציית MyCollection המיועדת לקהל הצעיר או הצעיר ברוחו והשקה נוספת במסגרת אירועי ה-GoldRush בהם מוזמנים הלקוחות ליהנות מהטבה מיוחדת עבור החלפת זהב ישן בתכשיט חדש.

 

בנוסף לקטלוגים המציגים קולקציות חדשות, מפרסם המותג מהדורה מיוחדת בעברית של מגזין האופנה היוקרתי Vogue, הכולל כתבות והפקות אופנה בלעדיות. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי בין מערך הכותבים, העורכים וצלמי האופנה המובילים של Vogue עם הצוות הקריאייטיבי של ה.שטרן.

 

הסביבה התחרותית

שוויו של שוק תכשיטי היוקרה והשעונים בו פועלת ה.שטרן בישראל מוערך בלמעלה משני מיליארד שקל. על מנת לשמור על עליונות המותג בשוק התחרותי והמשתנה, משקיע המותג ללא הרף בשימור וטיפוח הלקוחות על ידי יצירת נחשקות, רצון להשתייכות וחיזוק חוויית הלקוח. במקביל, מבצע המותג הליכי בקרה וייעול על מנת לשמר את רווחיותו.

 

האתגר השיווקי

האתגר השיווקי של ה.שטרן בעולם, כמו גם בישראל, הוא לשמור על מעמדו ומיצובו כמותג מוביל ויוקרתי, וליצור תנאים שיאפשרו לחברה לצמוח ולהתפתח על אף מציאות המשתנה תדיר.

 

ערכי המותג

על פיתוח הקולקציות אמון צוות מעצבי הבית של המותג, בראשותו של נשיא החברה העולמית ומנהל הקריאייטיב רוברטו שטרן. תהליך הפיתוח של התכשיטים מבוסס על מספר עקרונות:

 

עיצוב - מעצבי ה.שטרן עוסקים בחיפוש תמידי אחר מקורות השראה מעולמות האומנות, ההיסטוריה, הארכיטקטורה, הטבע, זהות תרבותית, תרבות הפופ ואופנה עלית, כאשר לכל עיצוב יש סיפור.

 

רב-גוניות (ורסטיליות) - אפשר לענוד תכשיט אחד במספר דרכים שונות.

 

נוחות - מעבר לחשיבות המראה של התכשיטים, חשובה לא פחות תחושת הנוחות של האישה שעונדת אותם.

 

חתימת המותג - הכוכבים המוטבעים בגב התכשיט מהווים את חתימת המותג, והם הערבות לאיכות ולמקצועיות.

 

החיבור בין התכשיט לעונדת אותו - הקווים והקימורים הפנימיים של התכשיט ידועים רק לעונדת, כדוגמת יהלום קטן שמשובץ מאחורי תליון, כך שהיא יכולה ליהנות מהם כחלק מהחוויה בכל פעם שהיא עונדת או מסירה את התכשיט.

 

דברים שלא ידעת על ה.שטרן

  • ה.שטרן החלה בזכות 400 דולר שקיבל הנס שטרן תמורת האקורדיון שלו, הרכוש היחידי שנותר ברשותו לאחר שברח בגיל 18 מגרמניה לברזיל עם משפחתו בעקבות אירועי "ליל הבדולח".
  • סמלה המסחרי של ה.שטרן הוא כוכב (משמעות המילה Stern בגרמנית היא "כוכב") והוא מוטבע בחלקו הפנימי או האחורי של כל תכשיט המיוצר על ידי המותג.
  • לה.שטרן פטנט על אופן ליטוש ייחודי ליהלומים - ה-Stern Star - חיתוך שצורת כוכב משתקפת דרכו.
  • לה.שטרן נוסחה ייחודית של זהב אצילי, המצאה בלעדית שנוצרה לאחר שנתיים של מחקר כצבע ביניים של זהב לבן וזהב צהוב.
  • חנות הדגל העולמית של ה.שטרן נמצאת בניו יורק, וממוקמת בשדרה החמישית בפינת רחוב 51.
  • בכל זמן נתון מחזיק המותג מלאי של 300 אלף פריטים. מדי חודש מיוצרים על ידי המותג כ-20 אלף פריטים חדשים.
  • אחד מחמשת התכשיטים הנמכרים של ה.שטרן היא שרשרת Fluid Gold, באורך שלושה מטרים, שניתן לענוד כשרשרת או כצמיד.
  • לה.שטרן אוניברסיטה להכשרת עובדים בה נלמדים תכנים בינלאומיים אשר מבטיחים סטנדרט אחיד של מצוינות לאנשי המכירות.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.

כתבות נוספות