היחסים מתחממים: הרווחים של המשווקים מהמשפיענים

היחסים הקיימים כיום בין קמעונאים למשפיענים הם משמעותיים יותר - החל מהשתתפות באירועים בחנות ועד מסעות פרסום משותפים

פורסם בתאריך: 09/07/2019, גיליון 1976

הקמעונאית המקוונת אמזון חברה לאחרונה לדוגמנית, המשפיענית והסטודנטית אווה פיליפ, בתה של השחקנית ריס וויתרספון, במטרה לקדם את אזור החזרה לבית הספר באתר באמצעות מיני-סייט מיוחד שהוקם באתר אמזון בשם "הבחירות של אווה".

 

"המיני-סייט הוקם במטרה לאפשר לסטודנטים להפוך חדר מעונות משעמם לסביבה נעימה למחיה ולימודים בזמן השהות בקולג'", נכתב בהודעה שהוציאה אמזון. בהודעה הודגשו קלות הרכישה והמשלוח המהיר לכל אחד מהקמפוסים בארצות הברית.

 

אווה פיליפ. בחזרה לבית הספר
אווה פיליפ. בחזרה לבית הספר

זו אינה הפעם הראשונה שאמזון עובדת עם משפיענים. ביולי 2018 השיקה הקמעונאית קולקציית אופנת רחוב בהשתתפות המשפיענית פאולה אלברדי. בשנה שעברה חברה אמזון לאולביה ג'ייד, במטרה לקדם פריטים לחדרי מעונות. אמזון גם מתפעלת תוכנית משפיענים, במסגרתה יכולים מובילי דעה מוכרים לקבל חזית חנות משל עצמם, בה הם מציגים מוצרים נבחרים מאמזון המתאימים לקהל העוקבים שלהם.

 

אם בעבר שיתוף הפעולה עם המשפיענים התבטא בהבאת תנועה וקבלת נתח מהמכירות, היחסים הקיימים כיום בין קמעונאים למשפיענים הם משמעותיים יותר - החל מהשתתפות באירועים בחנות, דרך מסעות פרסום משותפים ועוד.

 

מסקר שנערך לאחרונה בקרב אלף משפיענים הרשומים לשירות SocialPubli.com עלה, כי הסיבה המרכזית לכך שהם בחרו לשמש כמשפיענים היא היכולת להשתמש בידע שלהם באופנה ולחלוק אותו עם אחרים. חלק מהם הביעו את רצונם להפוך ליוצרי תוכן במשרה מלאה.

כתבות נוספות